ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشدید بحران در زندان رجایی‌شهر: شمار اعتصاب غذا کنندگان به ۲۲ نفر رسید

منابع حقوق بشری از تشدید و تداوم بحران در زندان رجایی شهر خبر می‌دهند. نام و هویت برخی از زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند روشن شده است.

منابع حقوق بشری از تشدید و تداوم بحران در زندان رجایی شهر خبر می‌دهند. شمار زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند به دست کم ۲۲ نفر رسیده است.

طرح از مانا نیستانی

زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که بیش از ۵۰ تن برآورد می‌شوند در هفته‌های اخیر به بندی امنیتی و تازه منتقل شده‌اند. بندی که حتی سرویس‌های بهداشتی آن نیز به دوربین‌های مداربسته مجهز شده است.

خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش کرده است که هم اکنون دست کم ۲۲ زندانی در این بند در شرایطی بغرنج، اعتصاب غذا کرده‌اند.

آغاز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به روز هشتم مرداد ماه و حمله گارد زندان و گارد اعدام به زندانیان بر می‌گردد.

ماجرای این حمله را از اینجا بشنوید: اعتصاب غذای ۱۸ زندانی سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج

یک منبع مطلع اما درباره اعتصاب غذای زندانیان به هرانا گفته است: «روز یکشنبه هشتم مرداد، بعد از انتقال زندانیان سیاسی به هواخوری پس از تفتیش توام با ضرب و شتم زندانیان، بدون اجازه برداشتن شخصی ترین وسایل از جمله داروها، آنان را به سالن ۱۰ که از مدتی قبل تحت نظارت نیروهای امنیتی در حال ساخت بود منتقل کردند. ۱۰ نفر از معترضان به این انتقال به سلول انفرادی منتقل شده‌اند که ۴ نفر از آنان پس از چند ساعت به سالن ۱۰ بازگشته‌اند و شش نفر دیگر هم پس از چند هفته به سالن ۱۰ منتقل شدند.»

سالن ۱۰ یا اندرزگاه چهار زندان رجایی شهر کرج به عنوان محل جدید نگهداری زندانیان سیاسی-امینی زندان رجایی شهر کرج، پیش از این محل نگهداری جمعی از زندانیان اهل سنت بود که سال گذشته، دسته جمعی در این زندان اعدام شدند:

نام و هویت برخی از زندانیانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند روشن شده است.: حسن صادقی، سعید ماسوری، رضا اکبری منفرد، امیر قاضیانی، ابوالقاسم فولادوند و جعفر اقدامی شش نفر از ۲۲ زندانی در اعتصاب غذا در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر هستند. درباره هویت ۱۶ نفر دیگر هنوز اطلاعی در دست نیست.

به زندانیان معترض گفته شده است انتقال آنها به دستور علی اصغر جهانگیر، رییس سازمان زندانهای کشور و با هدف جلوگیری از انتشار اخبار و گزارش‌های زندان رجایی شهر در رسانه‌ها صورت گرفته است.

یک نفر از زندانیان گفته است سالن ۱۰ با ۵۳ زندانی تنها یک کولر دارد که آن را هم خود زندانیان تامین کرده‌اند. این کولر هم با توجه به بزرگی بند و جمعیت زندانیان، هیچ تاثیری در کاهش دما و خشکی هوای بند ندارد.

او از نامناسب بودن حال عمومی زندانیانی خبر داده که از کهولت سن رنج می‌برند: «داروهای بعضی از زندانیان هنوز به آنان تحویل داده نشده و رسیدگی پزشکی به بیماران در کمترین حد است.»

از دیگر مشکلات زندانیان ناممکن بودن برقراری تماس تلفنی با خانواده و وکیل و محدودیت در ملاقات‌هایشان است.

برخوردهای سخت و غیرانسانی با زندانیان در ایران موضوع تازه‌ای نیست و زندانیان سیاسی و غیرسیاسی زندان رجایی شهر هم بارها هدف این برخوردها قرار گرفته‌اند.

آذر ماه سال گذشته سعید شیرزاد، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر در اعتراض به این برخوردها دست به اعتصاب غذا زد. او از ۱۷ آذر ماه ۹۵ با دوختن لب‌های خود اعتصاب غذا کرد. خواسته‌های شیرزاد که او تاکید داشت شخصی نیستند، رسیدگی به وضعیت بهداشت و سلامت زندانیان زندان رجایی‌شهر و رسیدگی به رفتار نامناسب مأموران با زندانیان بود.

او پس از جلسه با نماینده دادستان و قاضی ناظر بر زندان رجایی‌ شهر و وعده آنها برای رسیدگی به مطالباتش، پس از ۳۹ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.