ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

والدین رامین حسین‌پناهی: نگرانی از سرنوشت فرزند، اعتراض تا مرز خودسوزی

امجد حسین‌پناهی، برادر رامین: « پدر و مادرم را صبح بازداشت کردند، بهشان بی احترامی و توهین کردند، تهدید کردند که شک نداشته باشید پسرتان رامین را نخواهی دید و اعدام خواهد شد.»

پدر و مادر رامین و افشین حسین پناهی را در سنندج برای مدت کوتاهی دستگیر کردند. دستگیری پس از آن رخ داده که  اعلام کردند که به جلوی شعبه وزارت اطلاعات در سنندج می‌روند و در آنجا به عنوان اعتراض خود را به آتش می‌کشند. به آنان توهین نموده و پس از مدتی آنان را به روستایشان بردند و رها کردند.

پدر و مادر رامین حسین‌پناهی (مادر در وسط با عکس فرزند)
پدر و مادر رامین حسین‌پناهی (مادر در سمت چپ)

رامین حسین‌پناهی پیشمرگه کومه‌له بوده است. او در اول تیرماه امسال در یک درگیری با پاسداران زخمی و دستگیر شد. به دنبال دستگیری او خانواده‌اش هم زیر فشار قرار گرفته و چند تن از آنان دستگیر شدند. برای افشین، برادر رامین هشت سال و نیم حبس بریده‌اند.

عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه‌ای خواستار شفاف‌شدن وضعیت رامین حسین‌پناهی، عضو بازداشت‌شده کومله شد و بازداشت چهار تن از آشنایان خانوادگی او را مصداق «ناپدیدشدن اجباری» خواند.

رامین حسین‌پناهی
رامین حسین‌پناهی

به پدر و مادر رامین حسین‌پناهی گفته‌اند که از به زودی اعدام خواهد شد.

در شبکه‌های اجتماعی از قول امجد حسین‌پناهی، برادر رامین، نوشته شده:

« پدر و مادرم را صبح بازداشت کردند، بهشان بی احترامی و توهین کردند، تهدید کردند که شک نداشته باشید پسرتان رامین را نخواهی دید و اعدام خواهد شد.
بعد با یک ماشین در حالی که مادرم بیهوش بوده، بردن روستای خودمان و ولشان کردند.
هم اکنون هم مادرم در بیمارستان دهگلان بستری شده است.»

پس از این که  والدین آرمین حسن‌پناهی اعلام کردند که در اعتراض به وضع آرمین دست به خودسوزی خواهند زد، نامه‌ای از سوی گروهی از فعالان مدنی در سنندج منتشر شد که در آن خواهان خودداری آنان از انجام این شکل اعتراض شده بودند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.