ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسعود بارزانی: پیشمرگه خواهم ماند

بارزانی در نطق تلویزیونی خود پس از اعلام کناره‌گیری از ریاست اقلیم کردستان به موضوع کرکوک هم پرداخت و گفت که عقب‌نشینی از آن و واگذاری آن به نیروهای نظامی بغداد ناشی از خیانت بوده است.

در یک سخنرانی تلویزیونی، مسعود بارزانی مضمون نامه خود خطاب به پارلمان اقلیم را تکرار نمود و اعلام کرد که از تاریخ اول نوامبر (۱۰ آبان) دیگر در مقام ریاست اقلیم کردستان (عراق) نخواهد بود. او گفت بر آن است پیشمرگه باشد و با چنین عنوانی در راه استقلال مبارزه کند.

مسعود بارزانی
مسعود بارزانی

او در این سخنرانی گفت که نقشه‌ای برای حمله به اقلیم کردستان وجود داشته، حتا اگر همه‌پرسی استقلال صورت نمی‌گرفت. او در این مورد توضیح داد که فرهنگ بغداد تغییر نکرده و دولت مرکزی عراق به فدرالیسم پایبند نیست.

مسعود بارزانی در مورد حمله نیروهای نظامی دولت مرکزی عراق گفت که کاربست ارتش در امور سیاسی خلاف قانون است و کاری است بر اساس همان ذهنیتی که به نسل‌کشی کردها راه برده است.

بارزانی در این نطق تلویزیونی گفت که کردها طرفدار گفت‌وگو بوده‌اند و هستند، اما مقامات بغداد و به ویژه نیروی بسیج شیعی به جنگ فکر می‌کنند. به گفته بارزانی پیشمرگه‌ها مجبور بوده‌اند از خود دفاع کنند. بارزانی در این بخش از سخنرانی خود خطاب به دولت مرکزی عراق گفت:

«ما خواهان خونریزی نیستیم. ما خواهان حل مسائل از طریق گفت‌وگو هستیم. اما اگر شما می‌خواهید به جنگ رو آورید، ما مرگ را برمی‌گزینیم و اجازه نمی‌دهیم شرافتمان لکه‌دار شود.»

بارزانی در نطق تلویزیونی خود به موضوع کرکوک هم پرداخت و گفت که عقب‌نشینی از آن و واگذاری آن به نیروهای نظامی بغداد ناشی از خیانت بوده است. او در این باره توضیحات بیشتری نداد و اسم گروه مشخصی را ذکر نکرد، هر چند معلوم است که به "اتحادیه میهنی کردستان" اشاره دارد که اکنون رهبری آن در دست خانواده جلال طالبانی است. جلال طالبانی بنیانگذار اتحادیه، که از ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ رئیس جمهوری عراق بود، در سوم اکتبر امسال، پس از یک بیماری طولانی درگذشت.

خبرهای ۲۹ اکتبر (۷ آبان)، روز پرخبر اقلیم کردستان:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • راهی

    بهتر است او خودش را بازنشسته و گوشه گیر کند تا دیگر با محاسبات سراسر غلط سیاسی و با تعارفات سیاسی و شعار گونه یک کشور بیگانه، تصمیمات اشتباه جدیدی نگیرد و باعث سرخوردگی و سرشکستگی و رنج بیشتر کردها نشود.

  • علی

    شعارهای تاریخ گذشته. مگر مردمی بی اندازه عقب مونده باشن که خریدار چنین مزخرفاتی از این مردک قبیله ای باشند.