ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی اسرائیل به اهداف نظامی در حومه دمشق

منابع سوری هدف حمله موشکی اسرائیل را پایگاه‌های نظامی سوریه و حزب‌الله در الکسوه در حومه دمشق می‌دانند. هاآرتص آن را مقر نظامی ایران دانسته است.

بنا به گزارش منابع محلی، بامداد شنبه دوم دسامبر اسرائیل چندین موشک به سمت حومه جنوبی دمشق شلیک کرد. هدف این حمله دقیقاً مشخص نیست اما برخی گزارش‌ها این هدف را یک پایگاه نظامی متعلق به ایران می‌دانند.

اسرائیل به حومه دمشق حمله موشکی کرد - تصویر آرشیوی

به ادعای تلویزیون دولتی سوریه، سیستم پدافند ضدموشکی توانسته است دو  موشک‌ اسرائیل را منهدم کند و موشک‌هایی نیز به اهدافی در حومه دمشق اصابت کرده‌اند. بنا بر این گزارش، اسرائیل در ساعت ابتدایی بامداد شنبه دوم دسامبر چندین موشک زمین به زمین را به مواضع ارتش در حومه دمشق شلیک کرد.

این حمله خسارت‌های مالی به دنبال داشته است. از تلفات جانی این حمله خبری در دست نیست.

بر اثر اصابت موشک به اهداف نظامی صدای انفجار مهیبی دمشق را لرزاند.

ارتش اسرائیل هنوز در این باره اظهارنظری نکرده است. تل‌آویو عموماً حملات هوایی خود به سوریه را تأیید یا تکذیب نمی‌کند.

آیا پایگاه ایران هدف قرار گرفت؟

گروه «دیدبان حقوق بشر سوریه» گزارش داد که حملات هوایی ارتش اسرائیل چندین مقر ارتش سوریه را در مناطق الکسوه و صحنایا در جنوب غربی دمشق هدف قرار داده است.

شبکه خبری «الجزیره» گزارش داده است که حملات هوایی اسرائیل پایگاه‌ها و مواضع نظامی ارتش سوریه و نیز گروه «حزب‌الله لبنان» را هدف قرار دادند.

اما روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داده است که هدف حمله هوایی اسرائیل یک پایگاه نظامی متعلق به ایران بوده است. به گفته این روزنامه، حملات از حریم هوایی لبنان صورت گرفته.

اسکای نیوز عربی نیز گزارش داده که جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان به سوی این اهداف موشک شلیک کردند و هدف پدافند سوریه نیز قرار گرفتند.

این گزارش‌ از سوی نهادهای رسمی تأیید نشده است.

چند هفته پیش خبرگزاری جهانی بی‌بی‌سی گزارش داده بود که ایران یک پایگاه نظامی در اطراف الکسوه تأسیس کرده است.

اسرائیل گفته که به هیچ وجه زیر بار حضور نظامی ثابت ایران در سوریه نخواهد رفت. یسرائیل کاتز، وزیر اطلاعات اسرائیل پنج‌شنبه ۲۶ اکتبر / چهارم آبان در حاشیه سفر به ژاپن گفت: «اگر ابتکارات بین‌المللی دونالد ترامپ کمکی به جلوگیری از دستیابی ایران به قابلیت‌های هسته‌ای نکرد، اسرائیل خود به‌شکل نظامی واکنش نشان خواهد داد.»

حمله بامداد شنبه در ادامه مجموعه حملات اسرائیل به انبار مهمات دولت دمشق و به‌ویژه حزب‌الله لبنان در طول شش‌سال جنگ سوریه است.

اسرائیل بارها اشاره کرده که اهداف متعلق به حزب‌الله لبنان در سوریه را هدف مشروع حملات نظامی می‌داند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.