ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسرائیل به حومه دمشق حمله موشکی کرد

به فاصله فقط دو روز، حمله بعدی اتفاق افتاد. یک مرکز پژوهش در حومه دمشق که فعالیت نظامی می‌کند و ایران هم در آن بی‌نقش نیست هدف حملات موشکی جنگنده‌های اسرائیلی بود.

رسانه‌های دولت سوریه گزارش داده‌اند که شامگاه دوشنبه ۴ دسامبر جنگنده‌های شکاری اسرائیل بر فراز روستای جمرایا واقع در منطقه قدسیا در استان ریف دمشق به پرواز درآمدند و یک پایگاه نظامی در حوالی دمشق را هدف قرار دادند. پدافند هوایی ارتش سوریه اما موفق شد موشک‌ها را رهگیری کند و این حمله را خنثی کند.

شامگاه دوشنبه ۴ دسامبر حدود ساعت یازده و نیم شب در روستای جمرایا واقع در منطقه قدسیا در استان ریف. انفجارهای مهیب.

خبرگزاری سانا گزارش داده است:

«پدافند هوایی ارتش سوریه حمله موشکی اسرائیل به یک پایگاه نظامی در حومه دمشق را رهگیری و خنثی کرد. جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل سه منطقه را هدف قرار داده بودند.»

حمله موشکی اسرائیل از طریق جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی این کشور به حومه دمشق ساعت ۲۳.۳۰ دقیقه (به وقت محلی) شامگاه دوشنبه ۴ دسامبر/ ۱۳ آذر اتفاق افتاد.

خبرگزاری رویترز به نقل از فردی که شاهد این حمله موشکی بوده است، گزارش داده که صدای سه انفجار مهیب در روستای جمرایا شنیده شده است. المیادین گزارش داده که پدافند هوایی ارتش سوریه سه موشک از شش موشک شلیک‌شده را رهگیری کرده است.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل حاضر نشده است درباره حمله موشکی شامگاه دوشنبه ۴ دسامبر توضیحی دهد.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است اعلام کرده که حمله موشکی اسرائیل منطقه‌ای را هدف قرار داده را که شامل مرکز پژوهش‌های علمی و انبار تسلیحاتی نیروهای اسد و ایران در جمرایاست.

در جمریا در نزدیکی دمشق یک مرکز پژوهش‌های علمی قرار دارد که در همان حال فعالیت‌های نظامی هم انجام می‌دهد.

شنبه گذشته رسانه‌های سوریه از یک حمله موشکی دیگر از حریم لبنان به حومه دمشق خبر داده بودند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داده بود که هدف حمله هوایی اسرائیل یک پایگاه نظامی متعلق به ایران بوده. چند هفته پیش خبرگزاری جهانی بی‌بی‌سی گزارش داده بود که ایران یک پایگاه نظامی در اطراف الکسوه تأسیس کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یک روز بعد از این حمله موشکی در پیامی ویدئویی یکشنبه سوم دسامبر / ۱۲ آذر گفته است:

«اجازه دهید سیاست اسرائیل را تکرار کنم. ما به رژیمی که خواهان نابودی دولت یهودی است اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهیم. ما به ایران اجازه نمی‌دهیم برای نابودکردن دولت ما به لحاظ نظامی خود را در سوریه تثبیت کند.»

ارتش اسرائیل اعلام کرده که اجازه استقرار پایگاه‌های نظامی ایران در محدوده ۴۰ کیلومتری مرز اسرائیل را نمی‌دهد. آمریکا و روسیه از این پیشنهاد حمایت کرده‌اند اما بر سر شعاع منطقه حائل اختلاف نطر دارند. الشرق الاوسط ادعا کرده که روسیه با پیشنهاد اسرائیل برای منطقه حائل ۴۰ کیلومتری مخالف است اما با ایجاد منطقه‌‌ای ۱۰ ـ ۱۵ کیلومتری موافقت کرده.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.