ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: برخی کشورهای منطقه به صراحت از نزدیکی با اسرائیل حرف می‌زنند

حسن روحانی در سخنانی بیشتر مسائل منطقه را نتیجه «توطئه دشمنان» و کشورهایی دانست که آشکارا به اسرائیل و آمریکا نزدیک شده‌اند.

حسن روحانی در سخنانی بیشتر مسائل منطقه را نتیجه «توطئه دشمنان» و کشورهایی دانست که آشکارا به اسرائیل و آمریکا نزدیک شده‌اند.

حسن روحانی در کنفرانس «وحدت اسلامی»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران سه‌شنبه ۱۴ آذر در کنفرانس «وحدت اسلامی» که ایران آن را برای نشان دادن «وحدت شیعه و سنی» برگزار می‌کند به «برخی کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی» تاخت و گفت این کشورها نزدیک شدن خود به اسرائیل را «با کمال بی‌پروایی آشکار می‌کنند».

روحانی گفت: «برخی از این کشورها با دشمنان اسلام  در گفت‌وگو و تعامل و همکاری به صورت تلفنی بودند و این ارتباط آن‌قدر زشت، شوم و قبیح بود که هیچ مقامی از این کشورها توان آن را نداشت که به صراحت بگوید اسرائیل دوست ما و مقاومت دشمن ما است اما امروز تلاش می‌کنند که این منکر بزرگ را به یک معروف تبدیل کنند.»

پیش از این، یووال اشتاینیتز، وزیر انرژی اسرائیل در ماه نوامبر سال جاری برای نخستین بار از رابطه مخفیانه عربستان سعودی و اسرائیل برای مقابله با ایران پرده برداشت. او گفت: «ما کانال‌هایی برای ارتباط با هم داریم که عملاً بخشی از آن‌ها مخفیانه‌اند و نه فقط با عربستان بلکه با سایر کشورهای عربی هم.»

در سپتامبر سال جاری بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل نیز به رابطه محرمانه دولت این کشور با کشورهای عربی اشاره کرده و گفته بود که رابطه با این کشورها «در سطوح مختلف» برقرار است.

حسن روحانی گفته است که مسلمانان منطقه اجازه نخواهند داد که «نقشه شوم» نزدیکی به اسرائیل به ثمر  برسد.

«احترام به همه مذاهب اسلامی»

رئیس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود همچون دیگر رهبران جمهوری اسلامی از احترام به «همه مذاهب اسلامی» سخن گفت و با بیان این‌که «منظور ما از وحدت این نیست که سایر مذاهب نابود شوند»، با یهودیان مرزبندی کرد و گفت: «اما ما یهود نیستیم که دین خود را در یک نژاد و ملت بدانیم. همه ملت‌ها عضو امت واحده اسلامی هستند. دین ما به یک نژاد و قوم تعلق ندارد.»

روحانی در حالی از احترام به «همه مذاهب اسلامی» سخن می‌گوید که وعده‌های انتخاباتی او درباره حقوق اقلیت‌های دینی عملی نشده است.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان ۲۰ آبان‌ماه سال جاری در گفت‌وگویی با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) «مهم‌ترین مشکل» اهل سنت در ایران را «تبعیض و نابرابری» دانست و گفت آن‌ها «هم در استخدام نهادها، ارگان‌ها و ادارات و هم در واگذاری مسئولیت و مناصب مشکل دارند». او همچنین افزود اهل سنت در برخی شهرهای ایران برای برگزاری نماز جماعت مشکل دارند.

این در حالی است که روحانی در سخنرانی خود می‌گوید: «در غرب و شرق کشور در سیستان و کردستان در سایه عمل به قرآن و اسلام شاهد برادری و وحدت مردم بوده‌ایم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.