ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

با تشکیل کارگروه رسیدگی به مطالبات، تحصن دانشجویان دانشگاه نفت پایان یافت

توافق حاصل شده پس از برگزاری جلسه میان نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های نفت آبادان و اهواز با معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت اعلام شد.

دانشجویان دانشگاه نفت در پی توافق با وزارت نفت بر سر تشکیل یک کارگروه به منظور پیگیری مطالباتشان، به اعتصاب و تحصن ۲۵ روزه خود پایان دادند.

این توافق پس از برگزاری جلسه میان نمایندگان دانشجویان دانشگاه‌های نفت آبادان و اهواز با معاون توسعه منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت اعلام شد.

عکس از آرشیو - تحصن در دانشگاه نفت، دوشنبه ششم آذر

خبر منتشر شده توسط دانشجویان حاکی است کارگروهی که بر سر تشکیل آن توافق شده، شامل چهار دانشجو (دو دانشجو از دانشگاه نفت آبادان و دو دانشجو از اهواز)، دو عضو هیات علمی دانشگاه از دو دانشگاه نفت، رئیس دانشگاه و معاون وزیر نفت خواهد بود.

دانشجویان دانشگاه نفت اعتصاب و تحصن اخیر خود را در اعتراض به به لغو اولویت استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در وزارت نفت آغاز کردند و خواستار استعفای جمعی اعضای هیات رئیسه دانشگاه شدند.

دور جدید اعتصاب دانشجویان دانشگاه نفت پس از آن آغاز شد که وزارت نفت از تمکین به رای دیوان عدالت اداری سر باز زد. رایی که وزارت نفت را موظف به استخدام دانش‌آموختگان دانشگاه نفت می کرد.

مسئولان دانشگاه دو هفته پس از آغاز تحصن دانشگاه را «تا اطلاع ثانوی» تعطیل کردند. آب، برق و گاز دانشگاه قطع شد و درهای ساختمان‌ها و نمازخانه‌ بر روی دانشجویان بسته شد. سلف‌سرویس نیز از دادن غذا به دانشجویان امتناع کرد.

تحصن در محوطه دانشگاه ادامه یافت و فارغ‌التحصیلان نفت از دوشنبه ۱۱ آذر در حمایت از آنان در تهران مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.

دانشجویان روز ۱۶ آذر به مناسبت روز دانشجو تحصن خود را با اعتصاب غذا همراه کرده بودند.

بیانیه‌ دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت که در پی پایان ۲۵ روز تحصن دانشجویان و ۱۱ روز تجمع دانش‌آموختگان منتشر شده حاکی است جمع شکایات دانش‌آموختگان به دیوان عدالت اداری اکنون به ۲۰۰ مورد رسیده است.

دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه نفت در بیانیه‌ خود که در پایگاه خبری نفت‌آنلاین منتشر شده، ضمن برشمردن مطالباتی که منجر به اعتصاب شدند، به مسئولان کارگروه پیگیری یادآور شده‌اند در صورتی که در دو ماه آینده نتیجه‌ ملموسی را مشاهده نکنند، اعتراضات خود را از سر خواهند گرفت.

درباره مطالبات و اعتراضات دانشجویان بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.