ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پس از برکناری مدیرعامل، کارگران نیشکر هفت‌تپه به اعتصاب خود پایان دادند

کارگران نیشکر هفت‌تپه پس از آن به اعتصاب خود پایان دادند که عدنان غزی، فرماندار شوش، همراه جمعی از مسئولان شهر در جمع آنان حاضر شد و تعهد کرد تمام مطالبات کارگران تا پایان سال ۹۶ پرداخت شود.

کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه روز پنجشنبه ۲۳ آذر پس از آن که مدیرعامل کارخانه برکنار شد و فرماندار شوش در جمع کارگران تعهد کرد مطالبات معوقه کارگران پرداخت شود، پیمانکاران حذف شوند و  با کارگران کشاورزی قرارداد مستقیم بسته شود، به اعتصاب شش روزه خود پایان دادند.

اجتماع اعتراضی کارگران نیشکر هفته تپه، آذر ۱۳۹۶ − این گونه حرکات پیش‌درآمد خیزش دی‌ماه بودند
روز سوم اعتصاب کارگران- یکی از نمایندگان کارگران در حال سخنرانی

کارگران که اعتصاب خود را روز شنبه با خواست پرداخت دستمزدهای معوقه آغاز کرده بودند، در سومین روز اعتصاب استعفای مدیر کارخانه، بازپس‌گیری کارخانه از بخش خصوصی و آزادی فعالیت سندیکای نیشکر هفت‌تپه را به مطالبات خود افزودند و اعلام کردند تا رسیدن به خواسته‌هاشان، به اعتصاب ادامه خواهند داد.

سندیکای نیشکر هفت‌تپه در اطلاعیه‌ای به تاریخ امروز (پنجشنبه ۲۳ آذر) نوشته است رئیس هیات مدیره شرکت چهارشنبه شب در جلسه با نمایندگان کارگران تعهد کرده است سیامک افشار (قائم‌مقام) مدیرعامل شرکت را برکنار کند و در پنج روز آینده، دستمزد شهریور ماه تا پایان آذر ماه کارگران پرداخت شود.

صبح امروز کارگران پس از آن به اعتصاب خود پایان دادند که عدنان غزی، فرماندار شوش، همراه جمعی از مسئولان شهر در جمع آنان حاضر شد و تعهد کرد تمام مطالبات کارگران تا پایان سال ۹۶ پرداخت شود.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در گزارشی از حضور فرماندار شوش در جمع کارگران اعتصابی، به نقل از امید اسدبیگی، رئیس هیات مدیره نیشکر هفت‌تپه نوشت قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه استعفا کرده است.

ایرنا نوشت غزی، فرماندار شوش، در جمع کارگران بر اجرای وعده‌های رئیس هیات مدیره تاکید کرده و از جمله گفته است: «مدیر عامل این شرکت متعهد شده از روز شنبه پرداخت مطالبات کارگران را آغاز کند و این روند تا پرداخت تمام مطالبات کارگران به صورت گام به گام ادامه دارد. برای حل مشکل کارگران طرف قرارداد پیمانکار نیز شرکت نیشکر هفت‌تپه متعهد شد تا با حذف پیمانکاران، از این پس به طور مستقیم با کارگران قرار ببندد.»

مجتمع نیشکر هفت‌تپه که به گفته فرماندار شوش روزانه یک میلیارد تومان درآمد دارد، دستمزد کارگران را نمی‌پردازد و کارگران این واحد تولیدی ماه‌هاست برای دریافت دستمزد کاری که انجام داده‌اند در اعتراض و اعتصابند.

اعتصاب چند روزه کارگران در مرداد با وعده‌های مسئولان و با سرکوب و احضار نزدیک به ۸۰ کارگر به دادگاه پایان یافت اما مسئولان به وعده‌های خود عمل نکردند.

در این میان گزارش‌های متعددی از فقر و نابه‌سامانی زندگی کارگران این کارخانه منتشر شد. از جمله این که بیمه درمانی آن‌ها قطع شده و بدهی کارگران به دکان‌های نانوایی و خواروبار فروشی به صدها هزار تومان رسیده است.

به نوشته ایرنا، فرماندار شوش در جمع کارگران تعهد کرده است در صورتی که مدیریت نیشکر هفت‌تپه به وعده‌های داده شده عمل نکند، از طریق قانونی با او برخورد شود.

سندیکای نیشکر هفت‌تپه اما در بیانیه خود پایان اعتصاب را موقت و  مشروط  اعلام کرده و گفته است در صورت عدم تحقق وعده‌ها، کارگران دوباره دست از کار خواهند کشید.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.