ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رییس سازمان امدادرسانی دولتی آمریکا: محاصره بنادر یمن مانع کمک‌رسانی می‌شود

شرایط بحرانی در یمن چنان است که درباره امکان خارج شدن کنترل اوضاع از دست جامعه جهانی هشدار داده می‌شود. سازمان ملل می‌گوید ۸.۴میلیون نفر دچار قحطی‌اند.

شرایط بحرانی در یمن چنان است که درباره امکان خارج شدن کنترل اوضاع از دست جامعه جهانی هشدار داده می‌شود. سازمان ملل می‌گوید وضعیت یمن با وجود ۸.۴ میلیون نفری که دچار قحطی شده‌اند، بسیار وخیم است.

قحطی و گرسنگی در یمن

رییس سازمان امدادرسانی دولتی ایالات متحده آمریکا هم گفته است هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه محاصره بنادر یمن از سوی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی برداشته یا محدود شده باشد، وجود ندارد.

مارک گرین روز چهارشنبه ۱۳ دسامبر/ ۲۲ آذر اعلام کرده است امدادرسانی به مناطق قحطی‌زده در یمن ممکن نیست.

او از نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان در جنگ یمن خواسته است بندرهای یمنی را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه باز کنند.

گرین از شبه‌نظامیان شیعه یمن موسوم به حوثی‌ها که مورد حمایت ایران هستند نیز خواسته است تا با فراهم کردن زمینه برقراری آتش بس در این کشور، اجازه دهند مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به دست ده‌ها هزار شهروند تحت محاصره برسد.

این مقام آمریکایی در گفت و گو با خبرگزاری رویترز ضمن ابراز نگرانی شدید درباره وجوه مختلف بحران یمن به ویژه ناکامی در رساندن سوخت به این کشور با هدف ایجاد دسترسی مردم به آب سالم، گفته است: «متاسفانه نمی‌توانم بگویم محاصره کاهش یافته اما می‌خواهم بگویم که ما آماده کمک و دادن پاسخ به این فاجعه انسانی هستیم.»

او گفته است برخی از مناطق یمن یا فاقد آب سالم هستند یا این که این مساله به زودی اتفاق خواهد افتاد: «در هر دو حالت نیز این موضوع باعث نگرانی‌های شدید و هولناک در زمینه وبا و مرگ و زندگی مردم است.»

سازمان ملل متحد اما روز دوشنبه ۱۱ دسامبر/ ۲۰ آذر اعلام کرد شدت محاصره برخی از بنادر یمن کاهش پیدا کرده اما وضعیت با وجود ۸.۴ میلیون نفری که دچار قحطی شده‌اند، بسیار وخیم است.

اول دسامبر/ دهم آذر ماه نیز رییس دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از ائتلاف عربی به‌ رهبری عربستان سعودی خواسته بود به‌ طور کامل محاصره یمن -کشوری که هفت تا هشت میلیون نفر از ساکنان آن «در آستانه گرسنگی» هستند- را لغو کند:

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی که در جنگ با حوثی‌ها، شنبه‌نظامیان شیعه یمنی است، پس از پرتاب موشک بالستیک از سوی حوثی‌ها به سمت ریاض، بنادر یمن را محاصره و مسدود کرد. اقدامی که با هشدارهای نهادهای حقوق بشری در سراسر جهان همراه بوده است.

یمن بیش از ۶۰ درصد از مواد غذایی و اصلی خود را از کشورهای دیگر وارد می‌کند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.