ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست هفت تن از یاران احمدی‌نژاد برای برگزاری تجمع اعتراضی

یاران احمدی‌نژاد که در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه سکوت کرده بودند می‌گویند به «برخی روندهای جاری در کشور» و «شرایط بد اقتصادی» معترض‌اند.

هفت تن از یاران محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران، از وزارت کشور خواسته‌اند برای اعتراض «به برخی روندهای جاری در کشور و انتقاد از شرایط بد اقتصادی» به آن‌ها مجوز برگزاری تجمع بدهد.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌ سابق جمهوری اسلامی در کنار یارانش ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش سایت «دولت بهار»، این نامه را اسفندیار رحیم مشایی (یار نزدیک و رئیس دفتر رئیس‌ سابق جمهوری اسلامی)، حمید بقایی (معاون محمود احمدی‌نژاد در زمان ریاست جمهوری او) عبدالرضا شیخ‌الاسلامی (وزیر کار دوران احمدی‌نژاد) سیدحسن موسوی (مشاور و رئیس دفتر احمدی‌نژاد در آخرین دوران ریاست جمهوری‌اش) علی ذبیحی (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دوران احمدی‌نژاد) مرتضی تمدن (استاندار سابق تهران) و علی‌اکبر جوانفکر (مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد) نوشته‌اند.

یاران احمدی‌نژاد که در اعتراضات سراسری اخیر سکوت اختیار کرده بودند اکنون در نامه خود به این اعتراضات اشاره کرده و ضمن بیان این‌که تجمعات اخیر در مناطق مختلف «در اعتراض به برخی سیاست‌ها، رفتارها، شرایط بد اقتصادی و نحوه مدیریت بخش‌های گوناگون کشور» صورت گرفت، گفته‌اند که این اعتراضات «در مجموع از سوی مدیران سازمان‌های مخاطب و همچنین نهادهای امنیتی با پاسخ و برخورد مناسبی مواجه نشدند.»

آن‌ها همچنین از «رفتارهای نادرست و مشکوک مانند تخریب و آتش زدن امکانات عمومی و از جمله پرچم ایران» توسط برخی از معترضان نیز انتقاد کرده و گفته‌اند از آن‌جا که رهبر جمهوری اسلامی و مقام‌های ارشد «اغتشاش‌گری» را نفی کرده و بر «حق آزادی اجتماعات و اعتراض» تأکید کرده‌اند، با استناد به قانون اساسی خواهان برگزاری تجمع اعتراضی هستند.

آن‌ها نوشته‌اند: «اینجانبان بنا داریم که از مردم برای بیان نظرات و اعتراض آرام و قانونمند خود به نحوه اداره کشور توسط قوای گوناگون و برخی از سیاست‌ها و رفتارها به‌خصوص در امور اقتصادی، قضائی و اجتماعی، دعوت به اجتماع نماییم.»

نویسندگان نامه همچنین خواسته‌اند که در برگزاری این تجمع ترتیبات لازم برای برقراری انتظامات و راهنمایی و رانندگی نیز در نظر گرفته شود.

در پایان نامه، سیدعلی اصغر حسینی، وکیل حمید بقایی، به‌عنوان نماینده تام‌الاختیار این افراد برای هماهنگی‌های لازم معرفی شده است.

محمود احمدی‌نژاد و یارانش پیش از اعتراضات سراسری اخیر در ایران بارها از دولت، قوه قضائیه و وضعیت اقتصادی کشور انتقاد کرده بودند اما در پی هشدار علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی به احمدی‌نژاد و با آغاز اعتراضات، او و یارانش سکوت کردند.

با این حال محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ۱۳ دی‌ماه اعتراضات سراسری را از جمله به جریان احمدی‌نژاد نسبت داد و مدتی نیز شایعه شد که احمدی‌نژاد دستگیر شده است.

احمدی‌نژاد حتی در روز ۷ دی‌ماه سال جاری در بوشهر گفته بود: «نمی‌توانید حتی یک مدیر الهی و مردمی پیدا کنید که در برابر فقر اکثریت مردم و چپاول و سیری‌ناپذیری عده‌ای اندک سکوت کرده باشد و خروش انقلابی نداشته باشد.»

این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد خود در جریان اعتراضات پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ که تقریباً به‌مدت یک سال ادامه داشت، مردم معترض را «خس و خاشاک» نامیده بود.

اکنون به‌نظر می‌رسد که گروه احمدی‌نژاد در پی اعتراضات اخیر و با توجه به این گفته متداول سران جمهوری اسلامی که «اعتراض حق مردم است اما در چارچوب قانون»، قصد دارد جهت نارضایتی‌های مردم را که در اعتراضات سراسری علیه همه جناح‌های حکومتی ایران بود، به سود جریان خود تغییر دهد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.