ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نمایندگان مجلس همچنان منتظر ورود به اوین؛ بازدید به سه‌شنبه موکول شد

با توجه به گذشت زمان و آزادی شمار زیادی از دستگیرشدگان، مشخص نیست که آیا بازدید نمایندگان از اوین می‌تواند نتیجه‌ای هم داشته باشد یا نه اما یک نماینده مجلس گفته می‌توان سوالات لازم را از مسئولان مربوطه پرسید.

بازدید نمایندگان از بازداشتگاه اوین باز هم به تعویق افتاد. ولی‌الله نانواکناری، رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز دوشنبه ۹ بهمن ماه با اعلام این موضوع از احتمال هماهنگ شدن بازدید نمایندگان از اوین برای روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن خبر داد.

زندان اوین، عکس از آرشیو

نانواکناری همچنین در واکنش به انتشار خبرها درباره جان باختن برخی بازداشت شدگان در بازداشتگاه‎ها که مقامات رسمی دلیل آن را خودکشی اعلام کرده‎اند، گفت: «لازم است از نزدیک موضوع را بررسی کنیم و پس از آن درباره آمار دقیق اظهارنظر کنیم.»

پیش از این قرار بود بازدید برخی از نمایندگان مجلس از اوین روز یکشنبه هشتم بهمن انجام شود که گفته شد به دلیل شرایط جوی این بازدید به دوشنبه موکول شده است: تعویق مجدد بازدید از اوین، این بار به خاطر بارش برف

ولی‌الله نانواکناری اما درباره دلیل لغو دوباره بازدید نمایندگان از اوین و سرکشی به محل نگهداری بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر، به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «قرار بود هماهنگی‌های لازم برای این بازدید انجام شود که همچنان منتظر اعلام نتیجه هستیم اما به احتمال زیاد این بازدید امروز انجام نخواهد شد.»

  • نانواکناری، نماینده بابلسر در مجلس: «با توجه به این‎که امروز هم بازدید از زندان اوین انجام نمی‌شود، احتمالاً این بازدید فردا انجام خواهد شد.»

این نماینده مجلس در شرح علت به تعویق افتادن بازدید نمایندگان از اوین گفت: «ابتدا قرار بود روز یکشنبه این بازدید انجام شود که به‌دلیل بارش برف شدید و انسداد راه‌های منتهی به زندان اوین، قرار شد هماهنگی‌های لازم برای انجام این بازدید برای امروز انجام شود که تاکنون خبری نشده و احتمالاً فردا از زندان اوین بازدید خواهیم کرد.»

بازدید نمایندگان از اوین - اگر انجام شود - در شرایطی خواهد بود که زمان نسبتا زیادی از اعتراض‌های سراسری دی ماه می‎گذرد و شمار زیادی از بازداشت شدگان آزاد شده‎اند. در چنین وضعیتی این‎که این بازدید تا چه اندازه تاثیرگذار و کارآمد است، سوالی است که ولی‌الله نانواکناری در پاسخ به آن گفته است: «به هر حال کماکان تعدادی از شهروندان در بازداشت هستند و می‌توانیم با آن‌ها صحبت کنیم تا مشخص شود که موضوع چه بوده است. همچنین می‌توانیم از مسئولان مربوطه سوالات لازم را داشته باشیم.»

اعتراضات سراسری دی ۹۶ از روز هفتم دی‌ ماه در مشهد آغاز شد و به دست‌کم ۷۲ شهر کوچک و بزرگ ایران گسترش پیدا کرد. به‌ دنبال این اعتراضات دست‎کم ۲۵ نفر کشته و بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر بازداشت شدند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.