ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۸ بهمن، پایان حکم دو سال حبس موقت محمدعلی طاهری: او آزاد می‌شود؟

قرار دو سال حبس موقت محمدعلی طاهری روز چهارشنبه ۱۸ بهمن به پایان می‌رسد. با وجود این هنوز مشخص نیست دادگاه چه تصمیمی درباره او و پرونده‎اش خواهد گرفت. 

قرار دو سال حبس موقت محمدعلی طاهری روز چهارشنبه ۱۸ بهمن به پایان می‌رسد. با وجود این هنوز مشخص نیست دادگاه چه تصمیمی درباره او و پرونده‎اش خواهد گرفت. محمود علیزاده طباطبایی، وکیل‌ محمدعلی طاهری با اعلام این موضوع گفته است دادگاه موظف است قرار بازداشت موقت را تبدیل به قرار سبک‌تری کند.

یکی از تجمعات هواداران محمدعلی طاهری در مقابل زندان اوین

علیزاده طباطبایی که روز دوشنبه نهم بهمن ماه درباره موکلش با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) صحبت کرده، درباره آخرین وضیت پرونده بنیانگذار عرفان حلقه گفته است: «مدت دو سال بازداشت موقت موکلم ۱۸ بهمن‌ ماه به اتمام می‌رسد که دادگاه موظف است قرار بازداشت موقت را تبدیل به قرار سبک‌تری کند، ولی در حال حاضر اطلاعی ندارم که این اقدام صورت می‌گیرد یا خیر.»

همچنین با توجه به برگزار نشدن جلسه رسیدگی به اتهامات محمدعلی طاهری در تاریخ ۲۴ دی‌ ماه (دادگاه رسیدگی به پرونده محمدعلی طاهری برگزار نشد)، علیزاده طباطبایی روز دوشنبه ۹ بهمن ماه به دادگاه مراجعه کرده تا درباره زمان بعدی تشکیل دادگاه کسب اطلاع کند که به او اعلام شده هنوز تصمیمی در رابطه با تعیین جلسه بعدی رسیدگی گرفته نشده است.

علت برگزار نشدن جلسه پیشین دادگاه محمدعلی طاهری این بود که دادگاه محمود علیزاده طباطبایی را به عنوان وکیل‌ مدافع این پرونده نپذیرفت. طاهری هم اعلام کرد بدون حضور وکیل‌ مدافع‌ در جلسه دادگاه حاضر نمی‌شود و به همین دلیل دادگاه تشکیل نشد و طاهری بار دیگر به زندان منتقل شد.

علیزاده طباطبایی در صحبت‌های امروز خود از اینکه قاضی پرونده اجازه حضور وکیلان را در جلسه روز ۲۴ دی‌ ماه دادگاه نداده، انتقاد کرد.

او اول بهمن‌ ماه به ایسنا گفته بود منتظر تعیین وقت از سوی دادگاه و اعلام آن به وکلا هستیم: «منتظر هستیم وقت رسیدگی به وکلا ابلاغ شود که در صورت ابلاغ وقت رسیدگی، بتوانیم پرونده را مطالعه کنیم تا جلسه رسیدگی تشکیل شود.»

پیش از این و در تاریخ ۲۱ آذر اعلام شد پرونده محمدعلی طاهری با نظر قضات دیوان عالی کشور برای رسیدگی دوباره به شعبه هم‌عرض – شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب – ارجاع شده است.

محمدعلی طاهری تا به حال چندین بار به اعدام محکوم شده اما این حکم آخرین بار در آبان‌ ماه سال جاری به دلیل «عدم مطابقت با قوانین» بار دیگر  از سوی دیوان عالی کشور نقض شد.

محمدعلی طاهری، ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ برای سومین‌بار به اتهام «فساد فی‌الارض» بازداشت شد و از آن زمان در زندان است.

او پیش از حکم اعدامی که برایش صادر شد، از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام «توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع با لمس نامحرم، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

«عرفان حلقه» که محمدعلی طاهری بنیانگذار آن در ایران شناخته می‌شود، انواعی از رفتار‌های آیینی فردی و جمعی بر اساس آموزه‌های عرفانی و شبه‌علمی را در برمی‌گیرد که ادعا می‌شود فرد بر اساس آن‌ها به آرامش دست پیدا می‌کند.

  • در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.