ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته شدن غیرنظامیان در حملات هوایی رژیم سوریه به غوطه شرقی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، در جریان حملات هوایی سه‌شنبه ۶ فوریه / ۱۷ بهمن رژیم سوریه به مناطق مختلف غوطه شرقی، در اطراف دمشق، دست‌کم ۱۶ نفر از غیرنظامیان کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید، در جریان حملات هوایی سه‌شنبه ۶ فوریه / ۱۷ بهمن رژیم سوریه به مناطق مختلف غوطه شرقی، در اطراف دمشق، دست‌کم ۱۶ نفر از غیرنظامیان کشته شدند.

مردی در میان آوار خانه‌اش، پس از بمباران شهر عربین توسط رژیم سوریه ـ دوشنبه ۵ فوریه / ۱۶ بهمن

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، این حملات در حالی صورت می‌گیرد که سازمان ملل خواستار توقف فوری درگیری‌های نظامی در سوریه و آتش‌بسی حداقل به‌مدت یک ماه شده است تا بتواند به کمک‌های انسانی را به مردم برساند و زخمی‌شدگان را از مناطق درگیری خارج کند.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه در میان کشته‌شدگان غیرنظامی دو کودک نیز بوده‌اند. شمار مجروحان ده‌ها نفر گزارش شده است.

در حال حاضر منطقه غوطه شرقی که در دست شورشیان و در محاصره نیروهای دولتی است تقریباً هر روز توسط نیروی هوایی رژیم بشار اسد بمباران می‌شود.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت: «شمار کشته‌شدگان به‌دلیل وجود افرادی در زیر آوار ناشی از بمباران و کسانی که جراحات شدید دارند، می‌تواند افزایش یابد.»

روز گذشته، دوشنبه ۵ فوریه / ۱۶ بهمن، در حملات هوایی رژیم سوریه به غوطه شرقی ۳۱ نفر از غیرنظامیان کشته شدند.

غوطه شرقی از سال ۲۰۱۳ تحت محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارد. ۴۰۰ هزار نفری که در این منطقه زندگی می‌کنند از کمبود مواد غذایی و دارویی در رنج‌اند.

در چند روز اخیر گزارش‌هایی از استفاده رژیم سوریه از گاز کلر در حملات هوایی خود به غوطه شرقی منتشر شد. روسیه، هم‌پیمان سوریه، این موضوع را تکذیب کرد اما آمریکا آن را «بسیار نگران‌کننده» خواند.

جنگ سوریه که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده تاکنون بیش از ۳۴۰ هزار نفر کشته و میلیون‌ها نفر آواره داشته است. در این جنگ بازیگران منطقه‌ای و جهانی و همچنین گروه‌های اسلامگرای تندرو نقش داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.