ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصویر: تظاهرات علیه نژادپرستی در ایتالیا

شنبه هزاران ایتالیایی در شهرهای ماچراتا و میلان علیه نژادپرستی و سیاست‌های ضدمهاجرتی دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات یک‌هفته پس از حمله نژادپرستانه به مهاجران آفریقایی‌تبار در ماچراتا صورت پذیرفت.

شنبه هزاران ایتالیایی در شهرهای ماچراتا و میلان علیه نژادپرستی و سیاست‌های ضدمهاجرتی دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات یک‌هفته پس از حمله نژادپرستانه به مهاجران آفریقایی‌تبار در ماچراتا صورت پذیرفت.

یک مرد ۲۸ ساله شنبه سوم فوریه هنگام رانندگی داخل شهر ماچراتا از پنجره خودرویش به سوی چندین مهاجر آفریقایی‌تبار شلیک کرد. دست‌کم شش تن هدف حمله این فرد قرار گرفتند و مجروح شدند.

پلیس این مرد را بازداشت کرده است. او هنگام دستگیری توسط پلیس یک پرچم ایتالیا را بر دوش انداخته بود.

یک معترض در شهر ماچراتا ـ روی پرچم نوشته شده: «جنبش‌های علیه فاشیسم و نژادپرستی»

ایتالیا ماه آینده شاهد برگزاری انتخابات سراسری است. راست‌گرایان در این انتخابات شعارها و سیاست‌های ضدمهاجرتی تندروانه‌ای اتخاذ کرده‌اند. ائتلاف راست میانه که در نظرسنجی‌های مربوط به انتخابات چهارم مارس پیشتاز است، وعده داده که در صورت دستیابی به قدرت بخش عظیمی از پناهجویان در ایتالیا را از این کشور اخراج خواهد کرد. معترضان راست‌گرایان را به تحریک علیه مهاجران متهم می‌کنند.

روی پلاکارد نوشته: «نژادپرستی و فاشیسم باید متوقف شود؛ بازی با جان مهاجران را تمام کنید.»

اروپا در سال‌های اخیر و پس از ظهور گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سوریه بیش از پیش به سوی ناسیونالیسم و راست‌گرایی گام برداشته. در ایتالیا، حزب موسوم به «لیگ شمال» که در ائتلاف اروپایی با احزاب راست‌گرای افراطی از جمله جبهه ملی در فرانسه قرار دارد و با ایده جدایی شمال ایتالیا از جنوب آن ساخته شد، در انتخابات امسال در ائتلاف راست میانه است و نام خود را از لیگ شمال به «لیگ ایتالیا» تغییر داده. مقر اصلی این حزب میلان بود.

این حزب نژادپرست از شهر رم، پایتخت ایتالیا به پایین را بارها به کنایه «آفریقا» خوانده بود.

روی پلاکارد این معترض در راهپیمایی شهر میلان نوشته: «نژادپرستی را متوقف کنید.»
آنتی‌فاشیست‌ها در ماچراتا

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.