ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران درباره اشاره مکرون به «راه حل نظامی» سکوت کرد

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید تنها راه حفظ برجام نظارت بین‌المللی بر برنامه موشکی ایران است و نه راه حل نظامی. بهرام قاسمی در پاسخ به برنامه موشکی ایران بسنده کرد.

رئیس جمهور فرانسه می‌گوید تنها راه حفظ برجام نظارت بین‌المللی بر برنامه موشکی ایران است و نه راه حل نظامی. وزارت خارجه ایران درباره اشاره مکرون به راه‌حل نظامی سکوت کرد و در همان حال نظارت بین‌المللی بر  برنامه موشکی ایران و مذاکراتی درباره حضور ایران در خاورمیانه را رد کرد. بهرام قاسمی گفت پیشنهاد مکرون با واقعیت‌های منطقه سازگار نیست.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران فقط یک راه وجود دارد: نظارت بین‌المللی بر موشک‌های بالستیک ایران و انجام مذاکراتی مانند برجام با شرکت اعضای دائم شورای امنیت و کشورهای منطقه درباره نفوذ ایران در کشورهای یمن، عراق، سوریه و لبنان. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران پنجشنبه ۲۶ بهمن در پاسخ گفته است که ایران برای تأمین امنیت خاورمیانه و حفظ یکپارچگی و حاکمیت ملی دولت‌هایی که در معرض تهدید داعش بوده‌اند در عراق و سوریه حضور نظامی دارد و کشورهای اروپایی هم باید از این نظر قدردان تلاش‌های جمهوری اسلامی باشند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است:

« جمهوری اسلامی ایران هرگز اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی و بازدارندگی ایران صلح‌جو تلاش کنند و همزمان کشورهای منطقه را به انواع سلاح‌های مرگبار تجهیز نمایند.»

مکرون در سخنانی که روز گذشته ایراد کرد، به نکته مهمی هم اشاره کرده بود: فرانسه اعتقاد دارد که «هرگونه راه‌حل نظامی برای وضعیت فعلی» اشتباه است. سخنگوی وزارت خارجه ایران اما در این مورد سکوت اختیار کرده است.

امانوئل مکرون نخستین بار ۱۹ آبان/۹ نوامبر ۲۰۱۷ در سفر غیرمنتظره‌اش به ریاض پیشنهاد داده بود که مذاکراتی مانند برجام درباره برنامه موشکی ایران انجام شود و اگر لازم باشد با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران این مذاکرات ادامه یابد و به نتیجه‌ای برسد که حاصل آن ایجاد تعادل در منطقه خاورمیانه است.

وزیر خارجه فرانسه برای گفت‌وگو درباره برنامه موشکی ایران ۱۴ اسفند به تهران سفر می‌کند.

یک ماه پیش از به سر آمدن مهلت تعلیق تمدید تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، امانوئل مکرون، به دعوت ترامپ به واشنگتن می‌رود. او نخستین مهمان رسمی ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش است. کاخ سفید اعلام کرده که رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره برجام نیز با هم گفت‌وگو می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.