ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خبرهای ضدونقیض از "شمار بالا"ی تلفات سربازان روسی در سوریه

در پی حملات ائتلاف به‌رهبری آمریکا به دیرالزور منابع غربی می‌گویند در این حملات  ۳۰۰ نفر از روس‌ها کشته و زخمی شده‌اند. مقام‌های روسی این آمار را غلط و تبلیغاتی می‌دانند.

در روزهای اخیر رسانه‌های غربی از تلفات سنگین روس‌ها در حملات ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا به دیرالزور سوریه خبر دادند. روسیه این خبرها را جعلی و تبلیغاتی می‌داند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه (راست) و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در بازدید از پایگاه پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه - ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷

چهارشنبه شب ۷ فوریه / ۱۸ بهمن نیروهای ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا به نزدیکی شهر دیرالزور حمله هوایی کردند که در آن کارمند – سربازان یک شرکت امنیتی حفاظتی روسیه که از میدان نفت و گاز دیرالزور محافظت می‌کنند در اثر انفجار در انبار مهمات یک کارخانه اسلحه‌سازی در «طابیه جزیره» کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، پنج‌شنبه ۱۵ فوریه/ ۲۶ بهمن گزارش داد که در این حملات ۱۵ نفر کارمند – سرباز روسی کشته شدند اما منابع غربی شمار تلفات را بسیار بیشتر از این ارقام می‌دانند.

رویترز جمعه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن به‌نقل از منابع پزشکی نظامی روس نوشته است که در حملات هفته گذشته حدود ۳۰۰ نفر که با این شرکت نظامی کار می‌کردند کشته و زخمی شده‌اند.

یکی از این منابع شمار کشته‌شدگان را بیش از ۸۰ نفر اعلام کرد. رویترز گفته است پنج منبع آگاه گفته‌اند زخمی‌شدگان که در روزهای اخیر به مراکز پزشکی سوریه منتقل شده بودند به چهار بیمارستان نظامی روسیه اعزام شده‌اند.

بنا به این گزارش یک پزشک نظامی که در یک بیمارستان نظامی مسکو کار می‌کند و به‌شکل مستقیم در مداوای مجروحان انتقال‌یافته از سوریه شرکت داشته، گفته است که شامگاه شنبه گذشته تنها ۵۰ مجروح به این بیمارستان منتقل شده‌اند که جراحت حدود ۳۰ درصد از آن‌ها شدید بوده است.

یک پزشک ارتش به‌نقل از پزشک دیگری که در یکی از پروازهای اخیر هواپیمایی پزشکی به سوریه سفر کرده بود گفته که در پایان هفته گذشته حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای روسیه کشته شده‌ و ۲۰۰ نفر زخمی شده‌اند. این پزشک افزوده است که بیشتر قربانیان پیمانکار خصوصی ارتش روسیه هستند.

یک پزشک دیگر نیز که نخواست نامش فاش شود، ضمن تأکید بر این‌که مجاز به افشای اطلاعات در مورد قربانیان نیست، گفت دست‌کم سه هواپیمای جنگنده بین جمعه و دوشنبه گذشته مجروحان را به مسکو منتقل کرده‌اند.

در روزهای گذشته نشریات و رسانه‌های غربی، از جمله گاردین، نیویورک تایمز، بلومبرگ و دیلی میل نیز از تلفات سنگین روس‌ها در حملات هوایی ائتلاف جهانی خبر داده بودند.

این در حالی است که مقامات روسی چنین خبرهایی را تکذیب می‌کنند و آن را تبلیغات رسانه‌های غرب می‌دانند. کرملین به‌طور رسمی از کشته شدن احتمالی پنج نفر که هیچ ربطی به نیروهای نظامی روسیه ندارند خبر داده‌ است.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفته است که اطلاعات اولیه حاکی از آن است که پنج شهروند روسی در منطقه نبرد کشته شدند اما آن‌ها جزو نیروهای نظامی روسی نبودند. او گفت گزارش‌های مبنی بر این‌که ده‌ها یا صدها قربانی روس در حملات وجود داشته، اطلاعات غلطی است که توسط مخالفان روسیه بیان می‌شود.

به‌گزارش راشاتودی، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز روز چهارشنبه به روزنامه‌نگاران هشدار داد تا آمار غلط ندهند. پسکوف گفت: «ما از شما می‌خواهیم که نوشته‌های مطبوعات را به‌عنوان منبع نخست [در این مورد] در نظر نگیرید.»

آمار منتشرشده از شمار تلفات نیروهای روسی در سوریه نشان‌دهنده آن است که این کشور به لحاظ نظامی حضور بیشتری در این کشور دارد. این در حالی است که روسیه می‌گوید تنها حضور نظامی‌اش در حملات هوایی است، یک پایگاه دریایی در سوریه دارد و مربیان نظامی روس و شمار محدودی از نیروهای ویژه به نیروهای سوریه آموزش نظامی می‌دهند.

روسیه از سپتامبر ۲۰۱۵ دخالت نظامی خود در سوریه را آغاز کرد، اقدامی که به سود رژیم بشار اسد تمام شد و ارتش این کشور با کمک نیروهای روسی و ایرانی و حزب‌الله لبنان موفق شد مناطق زیادی را از دست شورشیان خارج کند.

در آستانه اجلاس امنیتی مونیخ که امروز جمعه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن آغاز می‌شود، برخی از صاحب‌نظران نسبت به احتمال رویارویی مستقیم نظامی روسیه و آمریکا هشدار داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Neda

    روسیه ارباب خامنه ای است و فعلا به نوکری او نیاز دارد و هر قطعنامه ای را وتو می کند بهترین راه این است که آمریکا از برجام کنار بکشد و خود راسا تحریم های شدیدی علیه ملا ها در همه زمینه های تروریستی و نقض حقوق بشر و دخالت و تهدید کشورهای منطقه تصویب کند آن وقت خواهید دید که خامنه ای به جای نرمش قهرمانانه پشت وارو قهرمانانه هم خواهد زد.