ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ: یک جنگ بزرگ جهان را تهدید می‌کند

مهم ترین اجلاس امنیتی جهان در آلمان آغاز شد. ولفگانگ ایشینگر می گوید آمریکا و روسیه به هم اعتماد ندارند.

کنفرانس امنیتی مونیخ در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود. رئیس این کنفرانس می‌گوید خطر جنگی جدید بیش از هر زمانی جامعه جهانی را تهدید می‌کند. او این خطر را ناشی از عدم اعتماد بین روسیه و آمریکا می‌داند.

کنفرانس امنیتی مونیخ ـ عکس از آرشیو

کنفرانس امنیتی مونیخ جمعه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن با حضور ۵۰۰ سیاستمدار و کارشناس، از جمله ۲۰ نفر از سران کشورها و ده‌ها وزیر در هتل بایریشر هوف آغاز شد.

در این کنفرانس به مسائل سیاست خارجی، دفاعی و بحران‌های بین‌المللی پرداخته خواهد شد و نیاز به‌گفت‌وگو در این زمینه‌ها بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

از ایران نیز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران به همراه معاونانش در کنفرانس سه روزه مونیخ حضور دارند.

پیش از آغاز این کنفرانس، ولفگانگ ایشینگر، رئیس آن، وضعیت کنونی جهان را «بسیار ویژه» ارزیابی کرد.

ایشینگر در گفت‌وگو با رادیو آلمان نسبت به وقوع جنگی جدید هشدار داد و گفت: «از زمان پایان اتحاد جماهیر شوروی تاکنون، ما هرگز با چنین خطر بالایی از رویارویی نظامی قدرت‌های بزرگ مواجه نبوده‌ایم.»

به‌گفته او عدم اعتماد بین رهبران نظامی مسکو و واشنگتن بسیار عمیق است و «بدتر از این نمی‌تواند باشد.»

ولفگانگ ایشینگر، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ

در روزهای گذشته حملات هوایی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا به دیرالزور سوریه و کشته شدن شماری از نیروهای روسیه در این حملات خطر رویارویی این دو قدرت جهانی را تشدید کرده است. روسیه می‌گوید در این حملات تنها پنج نفر از نیروهای غیرنظامی روسیه کشته شده‌اند اما منابع غربی از کشته و زخمی شدن ۳۰۰ نفر از نیروهای نظامی روسیه خبر داده‌اند.

ولفگانگ ایشینگر افزود: «عدم اعتماد رهبران نظامی دو کشور منجر به سوء تفاهمات و محاسبات غلطی می‌شود که می‌تواند به درگیری‌های نظامی ناخواسته منجر شود.»

این خطر، به‌گفته رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ، در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است.

ایشینگر در مورد سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، گفت یک سال پیش در کنفرانس مونیخ بزرگ‌ترین نگرانی از سیاست ترامپ بود اما اکنون نشانه‌هایی وجود دارد که همه چیز کمی آرام شده و نیروهای آمریکایی که بر پیوستگی اصرار دارند دست بالا را در اختیار دارند.

به‌گفته او با عقب‌نشینی سیاسی بین‌المللی آمریکا به‌عنوان «قدرت نظم جهانی»، فقدان حضور پلیس جهانی حس می‌شود.

کنفرانس امنیتی مونیخ از سال ۱۹۶۳ همه ساله در مونیخ برگزار می‌شود. این کنفرانس که یکی از مهم‌ترین همایش‌های جهان به‌شمار می‌رود جنبه اجرایی ندارد و بیشتر مشورتی است.

کنفرانس امنیتی مونیخ که امسال پنجاه‌وچهارمین دوره آن برگزار می‌شود تا یکشنبه ۱۸ فوریه / ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت.

در این کنفرانس در کنار مسائل مربوط به امور خارجی، امنیت، پیمان ترانس آتلانتیک، خلع سلاح و دفاع، موضوعات دیگری همچون جنگ سوریه، خاورمیانه، اختلافات بین کشورهای خلیج فارس، برنامه هسته‌ای کره شمالی، روابط روسیه و آمریکا با اتحادیه اروپا،  آینده اتحادیه اروپا و امنیت سایبری، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند گرفت.

شرکت‌کنندگان در حاشیه نشست‌های کنفرانس مذاکرات دو جانبه نیز انجام خواهند داد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.