ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرملین مرگ «ده‌ها نفر» از نیروهای خود در سوریه را پذیرفت

وزارت خارجه روسیه گفته است، کسانی که در حملات هوایی ائتلاف جهانی به نزدیکی دیرالزور سوریه کشته شدند از نیروهای نظامی روسیه نبوده‌اند و «داوطلبانه» به سوریه رفته بودند.

وزارت خارجه روسیه گفته است، کسانی که در حملات هوایی ائتلاف جهانی به نزدیکی دیرالزور سوریه کشته شدند از نیروهای نظامی روسیه نبوده‌اند و «داوطلبانه» به سوریه رفته بودند.

بقایای یک هواپیمای جنگنده روسی که ۳ فوریه / ۱۴ بهمن توسط شورشیان در شرق ادلب سرنگون شد.

مسکو که پیش از این کشته شدن شمار زیادی از نیروهای خود در حمله هوایی به اطراف دیرالزور را انکار می‌کرد مرگ «ده‌ها نفر» از آن‌ها را پذیرفت.

وزارت خارجه روسیه ضمن اعلام این موضوع گفته است که افرادی که در این حمله کشته شدند نظامیان این کشور نبوده‌اند و هیچ گونه تجهیزات نظامی روسی در این نبرد وجود نداشت.

جزئیاتی از این نبردها و چگونگی آن ارائه نشده و تنها گفته شده که شهروندان روس که در جریان این حمله زخمی شده بودند به کشور بازگردانده شده و مورد مداوا قرار گرفته‌اند.

چهارشنبه شب ۷ فوریه / ۱۸ بهمن نیروهای ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا به نزدیکی شهر دیرالزور حمله هوایی کردند که در آن کارمند – سربازان یک شرکت امنیتی حفاظتی روسیه که از میدان نفت و گاز دیرالزور محافظت می‌کنند در اثر انفجار در انبار مهمات یک کارخانه اسلحه‌سازی در «طابیه جزیره» کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، فردای آن روز گزارش داد که در این حملات ۱۵ نفر کارمند – سرباز روسی کشته شدند اما منابع غربی شمار تلفات را بسیار بیشتر از این ارقام دانستند.

رویترز جمعه ۱۶ فوریه / ۲۷ بهمن به‌نقل از منابع پزشکی نظامی روس نوشته بود که در این حملات حدود ۳۰۰ نفر که با این شرکت نظامی کار می‌کردند کشته و زخمی شده‌اند.

روسیه چنین خبرهایی را تکذیب کرد و آن را تبلیغات رسانه‌های غرب دانست. کرملین به‌طور رسمی از کشته شدن احتمالی پنج نفر که هیچ ربطی به نیروهای نظامی روسیه ندارند خبر داده‌ بود.

وزارت خارجه روسیه با بیان این‌که کسانی که در این حملات کشته و زخمی شدند «با اراده آزاد خود و به دلایل مختلف به سوریه رفته بودند»، افزوده است: «وزارت امور خارجه مسئول بررسی قانونی بودن و مشروعیت تصمیمات آن‌ها نیست.»

روسیه از سپتامبر ۲۰۱۵ دخالت نظامی خود در سوریه را آغاز کرد، اقدامی که به سود رژیم بشار اسد تمام شد و ارتش این کشور با کمک نیروهای روسی و ایرانی و حزب‌الله لبنان موفق شد مناطق زیادی را از دست شورشیان خارج کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.