ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیده‌بان حقوق بشر: ارتش میانمار ده‌ها روستای مسلمانان روهینگیا را نابود کرده است

دست‌کم ۵۵ روستا از اواخر سال گذشته میلادی تا کنون با خاک یکسان شده اند تا پناهجویان فراری به بنگلادش توان بازگشت به آنها را نداشته باشند.

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که ارتش میانمار در جریان سرکوب اقلیت مسلمان روهینگیا در این کشور ده‌ها روستا را نابود کرده است.

بقایای خانه‌های سوخته مسلمانان روهینگیا در راخین؛عکس به شش سپتامبر گذشته مربوط است - منبع: afp

گزارش دیده‌بان حقوق بشر که جمعه ۲۳ فوریه / چهارم اسفند منتشر شد، بر مبنای عکس‌های ماهواره‌ای از ایالت راخین، محل سکونت اقلیت روهینگیا تنظیم شده است. این سازمان حقوق بشری پیشتر نیز با روشی مشابه از ادامه تخریب خانه‌ها و روستاهای اقلیت روهینگیا پرده برداشته بود.

بر اساس این گزارش، دست‌کم ۵۵ روستا از اواخر سال گذشته میلادی تاکنون با خاک یکسان شده‌اند تا پناهجویان فراری به بنگلادش توان بازگشت به آنها را نداشته باشند. آنگ سان سوچی، رهبر میانمار پیش از این خواهان بازگشت پناهجویان مسلمان به کشور شده بود. این طرح بازگشت اما مورد انتقاد مدافعان حقوق بشر قرار گرفت که خواهان «پایان آپارتاید» علیه این اقلیت هستند.

حکومت میانمار اقلیت روهینگیا را قومی بنگلادشی و مهاجر به راخین می‌داند، در حالی‌که این مسلمانان سده‌ها در این سرزمین زیسته‌اند.

تاکنون بیش از ۷۰۰ هزار تن از این مسلمانان از هراس سرکوب دولتی خانه‌هایشان را ترک کرده و به مرز با بنگلادش گریخته‌اند.

خشونت‌ها در میانمار ۲۵ اوت گذشته، با حمله «ارتش آزادی‌بخش آراکان روهینگیا» به ۳۰ ایستگاه پلیس در نزدیکی شهر مونگداو تشدید شد. آراکان نام باستانی راخین است.

واکنش ارتش میانمار به این حملات که با سلاح و چماق و بمب دست‌ساز صورت گرفت، بسیار شدید بود و شهروندان عادی روهینگیا و روستاهای آنان را هدف قرار داد.

برخورد میانمار با اقلیت روهینگیا که از چندین سال پیش «پاکسازی قومی» توصیف شده است، با محکومیت یکپارچه جامعه بین‌المللی روبرو شد.

دیده‌بان حقوق بشر ویدئوی زیر را از نابودی روستاهای روهینگیا به دست ارتش میانمار منتشر کرده است:

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.