ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بهرام قاسمی: برجام منافع زیادی برای ایران دارد

تنها چند ساعت پیش از رأی‌گیری در شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت ایران سخنگوی وزارت خارجه، سخنان عباس عراقچی در چتم‌هاوس را نقض کرد.

عباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه سه روز پیش گفته بود که اگر شرکت‌ها و بانک‌های عمده همچنان از همکاری با ایران خودداری کنند، ایران از برجام خارج می‌شود. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه اما می‌گوید توافق هسته‌ای منافع زیادی برای ایران داشته.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک نشست خبری که صبح دوشنبه ۷ اسفند در تهران برگزار شد، سخنان عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجه را نقض کرد. قاسمی گفت:

«برجام تاکنون منافع زیادی برای ما به همراه داشته است و ما نگاه صفر و صدی به آن نداریم گرچه شاهد این هستیم که آمریکایی‌ها با کارشکنی‌های خود تلاش می‌کنند که نگذارند ایران از منافع برجام به طور کامل استفاده کند.»

— خبرگزاری فارس (@FarsNews_Agency) 26. Februar 2018

«حتی اگر ضرب‌الاجل‌های آمریکا سپری شود و تعلیق تحریم‌ها علیه ایران بر اساس برجام تمدید شود، ولی بانک‌ها از معامله با ایران خودداری ورزند، توافق هسته‌ای با این وضع نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد».

این عضو تیم مذاکرات هسته‌ای تهدید کرده بود که اگر برجام منافع ایران را تأمین نکند، ایران از این توافق خارج می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران فقط چند ساعت قبل از رأی‌گیری در شورای امنیت درباره پیش‌نویس قطعنامه‌ای که ایران را به دلیل نقض تحریم تسلیحاتی یمن به عنوان کشوری که ثبات و صلح جهانی را به خطر انداخته، محکوم می‌کند، سخنان عراقچی در چتم‌هاوس را نقض کرد. روسیه اعلام کرده که آماده است قطعنامه شورای امنیت علیه ایران را وتو کند. تصویب این قطعنامه خروج آمریکا از توافق هسته‌ای را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.