ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

● پرونده ویژه

پرونده شاخص: قتل زهرا کاظمی

پرونده قتل زهرا کاظمی با عاملیت سعید مرتضوی، دادستان تهران و یکی از نمادهای قوه قضائیه نظام ولایی، یک پرونده شاخص است. دوباره این پرونده در افکار عمومی مطرح شده است.

تاریخ جمهوری اسلامی را می‌توان این گونه نوشت: قتل و فساد، پنهان‌کاری و توجیه، فریاد دادخواست، رو شدن تدریجی ابعاد پرونده‌های تبهکاری‌ها، مقاومت مقامات در برابر دادرسی و دفاع آشکار و پنهان از قاتلان و فسادکاران، تداوم تلاش برای دادخواست، طرح پیاپی موضوع در افکار عمومی و ...

در این میان پرونده‌هایی وجود دارند که به اصل نظام گره خورده‌اند؛ از جمله آنهایند پرونده‌های قتل و غارت‌های اوایل انقلاب، کشتارهای دهه ۱۳۶۰ از جمله کشتار بزرگ در تابستان ۱۳۶۷، "انقلاب فرهنگی"، سرکوب اقوام، قتل‌های زنجیره‌ای، سرکوب مداوم دگراندیشان سیاسی و فکری و دینی، تقلب‌های انتخاباتی، جنایات ۱۳۸۸ در خیابان‌ها و زندان‌ها و همچنین پرونده‌های فساد و اختلاس‌های کلان.

پرونده قتل زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی−کانادایی با عاملیت سعید مرتضوی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۸ و یکی از نمادهای قوه قضائیه نظام ولایی از آن جمله است. دوباره این پرونده در افکار عمومی مطرح شده است.

زهرا کاظمی و پیکر بی‌جانش، زمینه عکس: قاضی سعید مرتضوی
زهرا کاظمی و پیکر بی‌جانش، زمینه عکس: قاضی سعید مرتضوی

گزیده‌ای از نوشته‌های مربوط به پرونده قتل زهرا کاظمی

و

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کوین

    گر حکم شود که مست گیرند در " بیت " هرآنکه هست گیرند