ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رایزنی ترکیه برای خلع سلاح کردهای سوریه و استرداد صالح مسلم

وزارت خارجه ترکیه از سفر مولود چاووش‌اوغلو به مسکو، واشنگتن و برلین خبر داده. هدف از این سفرها، قطع کمک‌های آمریکا به کردهای سوریه است.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۹۷) کشورهای روسیه، ترکیه و ایران نشستی درباره جنگ داخلی سوریه و تحولات منطقه برگزار می‌کنند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه

حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه سه‌شنبه ۶ مارس (۱۵ اسفند) در یک نشست خبری اعلام کرده که آنکارا قصد دارد درباره «اقدامات مشخص» در جهت خلع سلاح کردهای سوریه با واشنگتن گفت‌وگو کند.

به گفته آکسوی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه هفته آینده ابتدا به مسکو و سپس به واشنگتن سفر می‌کند. قرار است چاووش‌اوغلو و تیلرسون ۱۹ مارس درباره کردهای سوریه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

علاوه بر این وزیر خارجه ترکیه به آلمان هم سفر خواهد کرد. یکی از موضوعاتی که او در این سفر مطرح می‌کند استرداد صالح مسلم، رهبر پیشین حزب اتحاد دموکراتیک سوریه است که در پراگ بازداشت شده بود اما دادگاهی در جمهوری چک او را آزاد کرد. صالح مسلم در حال حاضر در آلمان اقامت دارد. آنکارا از برلین خواسته‌ است مسلم را به ترکیه تحویل دهد.

ترکیه در ماه‌های گذشته بارها از آمریکا خواسته بود تا دست از حمایت کردها در سوریه بردارد. آمریکا نیز به نوبه خود، از عملیات نظامی ترکیه در عفرین، موسوم به عملیات «شاخه زیتون» ابراز نگرانی کرده و خواهان محدودیت این عملیات شده است. روز گذشته سفارت آمریکا در آنکارا به دلایل امنیتی تعطیل شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.