ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دانشگاه آزاد قصد اخراج ۵۰۰ استاد دانشگاه را دارد

در پی اخراج‌‌های اخیر چند استاد دانشگاه آزاد، اکنون گفته می‌شود که مسئولان این دانشگاه فهرستی از اسامی استادانی را تهیه کرده‌اند که باید اخراج شوند. این اخراج‌ها چهره دانشگاه آزاد را تغییر می‌دهد.

پس از اعلام اخراج چند استاد دانشگاه آزاد، اکنون استادان این دانشگاه می‌گویند مسئولان دانشگاه آزاد فهرست بلندبالایی از استادان را تهیه کرده‌اند که باید از این دانشگاه اخراج شوند. مسئولان دانشگاه آزاد می‌خواهند چهره این دانشگاه را به‌کل تغییر دهند.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

خبرآنلاین به نقل از استادان دانشگاه آزاد نوشته است که فهرستی ۵۰۰ نفره از استادان قابل اخراج این دانشگاه آماده شده و آن‌ها به‌زودی از این دانشگاه اخراج خواهند شد.

شهلا کاظمی‌پور، استاد دانشکده علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفته است که در حال حاضر «مدیریت جدید دانشگاه به این نتیجه رسیده که تعداد اساتید به تعداد دانشجوها تجاوز کرده، دانشجوهای لیسانس کمتر شده‌اند و به‌طور کل جمعیت دانشجویی رو به کاهش است و براین اساس تصمیم گرفته برای تعدیل نیرو یک سری از اساتید را که از جای دیگر حقوق دریافت می‌کنند را حذف کنند.»

در روزهای اخیر دانشگاه آزاد اسلامی، استادان این دانشگاه همچون باقر ساروخانی،مصطفی ازکیا، صادق زیباکلام، رضا داوری اردکانی، گودرز افتخار جهرمی و عده‌ای دیگر را از کار برکنار کرده است.

با این حال گفته می‌شود که دلیل این اخراج‌ها تنها کاهش جمعیت دانشجویی نیست و مسئولان تازه دانشگاه اسلامی می‌خواهند استادان همسوتر با سیاست‌های خود را بر سر کار بیاورند.

فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در این‌باره گفته بود: «هر استادی که بخواهد خدشه‌ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند را لحظه‌ای تحمل نمی‌کنیم. با استفاده از بیان، هنر، پول، نمره، ایجاد شخصیت کاذب برای یک استاد و ایجاد کاریزمای واهی برای یک استاد قصد دارند اعتقادات و ایمان دانشجویان را تحت تأثیر قرار دهند. (...) هر اراجیفی که خواستند، گفتند! »

علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت‌ امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در شهریورماه سال جاری گفته بود که اجازه نمی‌دهد استادانی با «چهره اسلامی» وارد دانشگاه شوند و سپس کار ضد اسلامی انجام دهند.

او با اعلام این‌که استادانی که در دانشگاه آزاد تدریس می‌کنند، می‌بایست در چارچوب نظام باشند، گفته بود: «هر کسی نمی‌خواهد در این چارچوب باشد نیاید، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم.»

به‌گفته شهلا کاظمی‌پور استادان دانشگاه آزاد دو گروه هستند. یک گروه استادان بازنشسته یا استادان شاغل دانشگاه‌های دیگر هستند که به‌شکل تمام‌وقت یا نیمه‌وقت و قراردادی با دانشگاه آزاد همکاری می‌کنند و هر زمان که هر یک از طرفین قرارداد نخواهند ادامه همکاری بدهند قرارداد فسخ می‌شود؛ و گروه دیگر استادان تمام‌وقت دانشگاه آزاد هستند که تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی هستند. استادانی که تاکنون اخراج شده‌اند از گروه نخست بوده‌اند.

با این حال کاظمی‌پور گفته است که پیش از این گروهی از کارمندان دانشگاه آزاد که بازنشسته بودند و یا از جای دیگر حقوق می‌گرفتند نیز اخراج شده‌اند.

این استاد دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد می‌گوید در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد نسبت استادانی که در معرض اخراج هستند ۹۰ به ۱۰۰ است.

با مرگ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین هیئت امنای دانشگاه آزاد و رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام در ۱۹ دی ۱۳۹۵، علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، علی ولایتی، مشاور خود در امور بین‌الملل را به سرپرستی هیئت مؤسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد برگزید و ولایتی نیز همفکران خود را به سمت‌های مختلف این دانشگاه منصوب کرد.

هیأت امنای دانشگاه آزاد ۲۵ تیر سال جاری فرهاد رهبر را به جای علی‌محمد نوریان به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد. یک هفته بعد هم علی‌اکبر ولایتی حکم ریاست او را صادر کرد.

فرهاد رهبر پیش از این علاوه بر ریاست دانشگاه تهران، ریاست سازمان برنامه و بودجه در ابتدای دولت احمدی‌نژاد و نیز معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات در دولت محمد خاتمی را به عهده داشت.

نزدیک به یک هفته پیش «اعتمادآنلاین» به‌نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که فرهاد رهبر در اعتراض به دخالت‌های علی‌اکبر ولایتی امور مختلف این دانشگاه استعفا داده اما ولایتی هنوز با استعفای او موافقت نکرده است. روابط عمومی دانشگاه آزاد اما این خبر را تکذیب کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.