ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همسر نازنین زاغری از وزیر خارجه بریتانیا درباره ادامه بازداشت او توضیح خواست

ریچارد رتکلیف،‌ همسر نازنین زاغری از وزیر خارجه بریتانیا علت تأخیر در آزادی این روزنامه‌نگار زندانی در ایران را علی‌رغم «دریافت پیام‌های مثبت از سوی تهران» جویا شده است.

ریچارد رتکلیف،‌ همسر نازنین زاغری از وزیر خارجه بریتانیا علت تأخیر در آزادی این روزنامه‌نگار زندانی در ایران را علی‌رغم «دریافت پیام‌های مثبت از سوی تهران» جویا شده است.

نازنین زاغری همراه همسر و پسرش

رتکلیف شنبه ۱۰ مارس در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «اسکای‌نیوز» گفت که علت آزادنشدن نازنین زاغری مشخص نیست و از بوریس جانسون،‌ وزیر خارجه بریتانیا خواست تا در این باره پاسخ بدهد. او گفت:‌

«این هفته رئیس زندان گفت "بله، من با آزادی او چندماه پیش موافقت کرده‌ام". خب پس چیزهایی برای امیدواری وجود دارد. می‌خواهم با بوریس جانسون ملاقات کنم و بپرسم "مانع چیست؟"»

نازنین زاغری رتکلیف، کارمند بنیاد تامسون رویترز توسط مراجع قضایی ایران به جرم توطئه برای سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی به پنج سال زندان محکوم شده. او این اتهام را رد کرده است.

به گزارش روزنامه «گاردین»، یک سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا در واکنش به سخنان رتکلیف گفته است که «ما با هر مورد به شیوه‌ای برخورد می‌کنیم که نتیجه مورد نظر حاصل شود و به همین خاطر بر سر هر مشکل و تغییری توضیح نخواهیم داد.»

کارزار حمایت از نازنین زاغری پیش از این مدعی شده بود که دلیل باقی‌ماندن او در زندان به دلیل مناقشه بریتانیا و ایران بر سر سود بدهی یک قرارداد تسلیحاتی تحقق‌نیافته بین این دو کشور است.

جانسون نوامبر گذشته به اشتباه در برابر شماری از نمایندگان پارلمان بریتانیا گفته بود که نازنین زاغری زمان سفر به ایران «فقط در حال آموزش خبرنگاری بوده». این اظهارنظر نادرست که روایت مقام‌های امنیتی تهران درباره بازداشت زاغری را توجیه می‌کرد،‌ باعث اعتراض کارزار حمایت از آزادی زاغری شد.

جانسون پس از آن عذرخواهی کرد و گفت که «برای آزادی نازنین زاغری، هر سنگی را از این سو به آن سو خواهد کرد.» او در سفر آذرماه به ایران برای آزادی زاغری به رایزنی پرداخت.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.