ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اردوغان: لازم نیست پارلمان اروپا درباره حمله ترکیه به عفرین نظر دهد

پارلمان اروپا از ترکیه خواسته به عملیات نظامی علیه کردها در سوریه پایان دهد. اردوغان در پاسخ می‌گوید «از این گوش می‌‌گیریم از آن گوش در می‌کنیم». فقط در یک روز ۳۰ هزار نفر در عفرین آواره شدند.

رجب طیب اردوغان درخواست پارلمان اروپا مبنی بر قطع عملیات نظامی علیه کردهای سوریه را رد کرد و گفت « پارلمان اروپا چیزی برای گفتن به ما ندارد». به‌دلیل ادامه حملات نظامی ترکیه و متحدانش، ۳۰ هزار نفر از مردم عفرین در مدت یک روز از این منطقه خارج شدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه: تا زمانی که کار ما در عفرین به انجام نرسیده است از آن‌جا بیرون نخواهیم رفت.

پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای از آنکارا خواست تا به عملیات نظامی «شاخه زیتون» در شمال سوریه پایان دهد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه شامگاه پنج‌شنبه ۱۵ مارس / ۲۴ اسفند در مراسمی در آنکارا در پاسخ به اتحادیه اروپا گفت:«ما این حرف‌ها را از این گوش وارد می‌‌گیریم و از آن گوش در می‌کنیم. پارلمان اروپا چیزی برای گفتن به ما ندارد.»

اردوغان افزود: «تا زمانی که کار ما به انجام نرسیده است از آن‌جا بیرون نخواهیم رفت.»

عمر چلیک، وزیر اتحادیه اروپای ترکیه نیز درخواست پارلمان اروپا را «احمقانه و بدون چشم‌انداز» خواند.

عملیات «شاخه زیتون» ترکیه از ۲۰ ژانویه / ۳۰ دی در شمال سوریه علیه «یگان‌های مدافع خلق»، نیروی نظامی کردهای سوریه، آغاز شده است و همچنان ادامه دارد. نیروهای ارتش آزاد سوریه، از مخالفان رژیم اسد نیز در این عملیات در کنار ارتش ترکیه قرار دارند.

ترکیه «یگان‌های مدافع خلق» را با حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که سال‌ها با آن در جنگ است، یکی می‌داند و آن‌ها را «تروریست» می‌خواند.

اردوغان چهارشنبه ۱۴ مارس / ۲۳ اسفند از سقوط نزدیک عفرین به دست نیروهای ارتش ترکیه و متحدانش تا شامگاه چهارشنبه خبر داد و گفت غیرنظامیان از منطقه خارج شده‌اند. کردها در همان روز این سخنان را دروغ خواندند.

با این حال به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، در طول روز گذشته (پنج‌شنبه) ۳۰ هزار نفر از غیرنظامیان عفرین این شهر را ترک کردند. بنا به این گزارش‌، آن‌ها از چهارشنبه گذشته از ترس بمباران به «نبل» و «زهرا»، مناطق تحت کنترل رژیم سوریه پناه بردند.

شهر عفرین در این مدت توسط ترکیه و متحدان آن محاصره شده است. منابع «یگان‌های مدافع خلق» گفته‌اند که روز پنج‌شنبه اطراف عفرین توسط نیروی هوایی ترکیه بمباران شد و دست‌کم سه نفر از جمله کودکان کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ غیرنظامی در حملات ترکیه به این منطقه کشته و زخمی شدند. منابع کردی از کشته شدن ۱۰ نفر و زخمی شدن ۵۶ نفر خبر داده‌اند.

بیمارستان شهر عفرین از شمار زخمی‌شدگان پُر شده است و به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی، مجروحان در اتاق‌های بیمارستان درد می‌کشند.

از سوی دیگر، نیروهای ترکیه پنج‌شنبه اعلام کردند که در جریان حملات زمینی و هوایی ۸۰ نفر از کردها «خنثی» شده‌اند. این می‌تواند به معنای کشته یا زخمی شدن و یا دستگیری باشد.

در همین حال رویترز صبح جمعه ۱۶ مارس / ۲۵ اسفند گزارش داد که کابینه ترکیه تصمیم گرفته است که ۱۰۰ هزار تن آرد برای کمک به غیرنظامیان سوریه اهدا کند.

روز گذشته (پنج‌شنبه) در جبهه دیگر نبردها در غوطه شرقی نیز اعلام شد که بیش از ۱۲ هزار نفر موفق شده‌اند از این منطقه خارج شوند.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، از آغاز موج جدید حملات به غوطه شرقی حدود ۱۲۰۰ نفر از غیرنظامیان در این منطقه کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صلاح

    اردوغان به خوبی می داند که در آینده قادر خواهد بود پارلمان اروپا و یا هر پارلمان دیگری را بخرد این تجربه ای است که نظام اسلامی ولایت فقیه در چهل سال گذشته کسب کرده است، و به صورت رایگان در اختیار هر دولتی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک یاغی و متجاوزگر را دارد.