ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«بیش از ۳۰ میلیون نفر در ناآرامی‌های دی‌ماه از فیلترشکن استفاده کردند»

در جلسه غیرعلنی یکشنبه ۲۷ اسفند مجلس شورای اسلامی گفته شده که در روزهای اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۳۹۶ بیش از ۳۰ میلیون نفر از فیلترشکن استفاده کردند.

در جلسه غیرعلنی یکشنبه ۲۷ اسفند مجلس شورای اسلامی گفته شده که در روزهای اعتراضات سراسری دی‌ ۱۳۹۶ بیش از ۳۰ میلیون نفر از فیلترشکن استفاده کردند.

صحنه‌ای از تظاهرات اعتراضی در دی‌ماه ۱۳۹۶
اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۳۹۶ دستکم ۲۷ نفر کشته و صدها نفر دستگیر شدند.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در توئیتی نوشت در این جلسه غیرعلنی، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از گزارش محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به شورای عالی امنیت گفت چند روز که تلگرام فیلتر بود بیش از ۳۰ میلیون نفر از فیلترشکن استفاده کردند.

به‌گفته محمود صادقی «یکی از نمایندگان هم علت عدم اقبال مردم به پیام‌رسان‌های داخلی را عدم اعتماد آن‌ها به حفظ اطلاعات خصوصی کاربران دانست.»

— محمود صادقی (@mah_sadeghi) 18. März 2018

محمود صادقی در توئیتر خود با بیان این‌که جلسه غیرعلنی مجلس به سخنرانی ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی اختصاص داشت، افزوده است: «اول فکر ‌کردیم می‌خواهد برای فیلترینگ تلگرام مقدمه‌چینی کند. اما او از هم‌گرایی پنج فن‌آوری در فضای مجازی و بسط روزافزون آن در دهه آینده سخن گفت. گزارشش که تمام شد عبث بودن سیاست فیلترینگ برای همه مبرهن شد.»

ابوالحسن فیروزآبادی دوشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی خارجی هر لحظه امکان دارد فیلتر موقت یا دائم شوند و در صورت لزوم تلگرام هم فیلتر می‌شود.

حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس نیز شنبه ۲۶ اسفند در واکنش به اظهارات رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت اطلاعات موثقی دارد که حاکی از فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده است و حکومت در حال زمینه‌سازی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • اپلیکیشن

    فیلترینگ بزرگترین خدمت را به رسانه های فارسی زبان خراجی خواهد کرد ! شک نکنید فیلترینگ یک گام بزرگ به نفع رسانه های خارجی است و ممکن است بزودی یک انقلاب فناوری در دسترسی به ابزار کوچک شده سایبری ایجاد کند. لطفا فیلترینگ کنید !