ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتراض‌های جهانی به وضعیت آتنا دائمی و گلرخ ایرایی در زندان

در ادامه اعتراض‌ها به وضعیت آتنا دائمی و گلرخ ایرایی دو فعال حقوق بشر و زنان در زندان شهر ری، چهار کارشناس سازمان ملل نوشته‌‌اند که تلاش آن‌ها برای گفت‌وگو با مقامات ایران درباره‌ وضعیت آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

در ادامه اعتراض‌ها به وضعیت آتنا دائمی و گلرخ ایرایی دو فعال حقوق بشر و زنان در زندان شهرری، چهار کارشناس سازمان ملل نوشته‌‌اند که تلاش آن‌ها برای گفت‌وگو با مقامات ایران درباره‌ وضعیت آن‌ها به نتیجه نرسیده است.

گلرخ ایرایی (راست) و آتنا دائمی

چهار کارشناس سازمان ملل شامل گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره وضعیت مدافعان حقوق بشر؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره خشونت علیه زنان؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره آزادی بیان و عقیده و گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره شکنجه و رفتارهای بی‌رحمانه و غیرانسانی سه‌شنبه ۲۰ مارس / ۲۹ اسفند با انتشار بیانیه‌ای، خواستار آزادی فوری آتنا دائمی و گلرخ ایرایی شدند و در مورد گزارش‌هایی که خبر از ضرب و شتم آنها در بازداشت می‌دهد ابراز نگرانی عمیق کردند.

این چهار کارشناس سازمان ملل نوشته‌‌اند که آنها تلاش کرده‌اند با مقامات ایران درباره‌ی وضعیت آتنا دائمی و گلرخ دائمی گفت‌وگو کنند اما این تلاش‌ها به نتیجه نرسیده است. آنها یادآور شده‌اند که پرونده‌های آتنا دائمی و گلرخ ایرایی نمونه‌هایی هستند از رویه‌ی ادامه‌دار آزار و اذیت، ارعاب و حبس کسانی که در دفاع از حقوق بشر و حمایت از زندانیان عقیدتی در ایران فعالیت می‌کنند.

هفته گذشته پی‌یر آنتونیو پانزری، دبیر کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا هم در مورد ضرب و شتم و حبس ناعادلانه آتنا دائمی و گلرخ ایرایی بیانیه‌ای منتشر کرد و خواستار آزادی این دو مدافع حقوق بشر، دسترسی آن‌ها به مراقبت‌های پزشکی و بهبود شرایط اسفناک زندان شهر ری شد.

سازمان عفو بین‌الملل نیز پیش از این با انتشار بیانیه‌ای نسبت به «برخورد هولناک» با گلرخ ابراهیمی ایرایی و آتنا دائمی ابراز نگرانی کرده بود.

این زندانیان سیاسی چهارم بهمن، پس از ضرب و شتم شدید از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شدند.

آتنا دائمی که به اتهام «تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و توهین به رهبر ایران» به هفت سال زندان محکوم شده، از آذر ماه سال گذشته محکومیت خود را می‌گذراند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی، همسر آرش صادقی که او هم در حبس به سر می‌برد نیز به دلیل نوشتن داستانی کوتاه علیه سنگسار که در دفترچه شخصی‌اش نوشته و آن را منتشر هم نکرده‌، بازداشت و با اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام محاکمه و به شش سال حبس محکوم شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.