ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پروانه سلحشوری: مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران می‌گوید پیام‌رسان‌های داخلی مشکل فنی و زیرساختی ندارند، مشکل عدم اعتماد مردم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ایران می‌گوید پیام‌رسان‌های داخلی مشکل فنی و زیرساختی ندارند، مشکل عدم اعتماد مردم است.

پیام‌رسان تلگرام

پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی درباره خبرهای متناقض در مورد فیلترینگ شبکه پیام‌رسان تلگرام اظهار امیدواری کرد که چنین اتفاقی نیفتد. او گفت: «اگر غیر از این باشد هیچ کمکی به جامعه نخواهد شد به غیر از بی‌اعتمادی بیشتر.»

سلحشوری افزود: «الان مردم به تلگرام اقبال دارند نه به این خاطر که پیام‌رسان‌های داخلی تکافوی نیاز مردم را نمی‌دهد و مشکل زیرساختی یا فنی دارد بلکه به این خاطر که مردم به آن‌ها اعتماد ندارند.»

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی دوشنبه ۲۱ اسفند اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی خارجی هر لحظه امکان دارد فیلتر موقت یا دائم شوند و در صورت لزوم تلگرام هم فیلتر می‌شود. او یکشنبه ۲۷ اسفند نیز اعلام کرد که از آن‌جا که تلگرام به تعهداتش در قبال فیلتر کردن کانال‌های مروج خشونت عمل نکرده، بحث بستن این پیام‌رسان مطرح است.

حمیده زرآبادی، نماینده قزوین در مجلس هم شنبه ۲۶ اسفند در واکنش به اظهارات رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت اطلاعات موثقی دارد که حاکی از فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده است و حکومت در حال زمینه‌سازی است.

سلحشوری حساب محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات را جدا کرده و می‌گوید او «به تکالیف فنی و فرهنگی خود عمل کرده» اما «دستگاه‌های دیگری که مسئولیت‌هایی در این زمینه دارند، اهمال کاری می‌کنند و همه مشکلات متوجه وزارت ارتباطات می‌شود.»

او معتقد است که مسئولیت فیلترینگ با وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیست و تصمیم‌گیرنده در این زمینه کمیته تعیین مصادیق مجرمانه، شورای عالی فضای مجازی و ...هستند.

نیمی از کاربران تلگرام در جهان ایرانی هستند. تخمین زده‌اند که تعداد کاربران ایرانی این پیام‌رسان به بیش از ۴۰ میلیون نفر می‌رسد.

به گفته محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در ایران هر هفته حدوداً ۱۶ تا ۲۰ هزار کانال تلگرام فیلتر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    وقتی رئیس تلگرام اومده ایران و با هییت وزارت اطلاعات جلسه داشته باید فهمید که تلگرام هم فرقی با اون ها نداره بعدشم مردم بلدن چیکار کنند خیلی ها برای کاسبی از تلگرام استفاده می کنن و کار خلافی نمی کنن که بترسن اما هم فکرهای شما در ایران اجازه ندادن که شبکه های ایرانی پا بگیرن، اگه قراره تلگرام با فروش اطلاعات کاربرا به دولتا و از جمله دولت ایران پول دربیاره بهتر نیست این پول تو جیب هموطنای خودمون بره

  • حسن

    مردم حتی از ترس هک شدن کامپیوترهایشان جرأت بازکردن صفحات وبسایتهای داخلی را ندارند، چه برسد به استفاده از اپلیکیشن های داخلی!