ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله موشکی حوثی‌های یمن به مخازن شرکت نفت عربستان سعودی

حوثی‌ها موشکی به سمت بندر جیزان عربستان سعودی شلیک کردند اما ائتلاف عربی می‌گوید این موشک را منهدم کرده است. این دومین حمله حوثی‌ها به عربستان سعودی در دو روز اخیر است.

یک روز پس از حمله شیعیان حوثی به یک نفتکش سعودی در بندر حدیده، آن‌ها این بار مخازن «آرامکو»، شرکت نفت عربستان سعودی را هدف قرار دادند. ائتلاف عربی می‌گوید موشک شلیک‌شده منهدم شده است.

موشک‌های شیعیان حوثی یمن ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی اعلام کرد که پدافند هوایی عربستان سعودی موشکی را که شیعیان حوثی ادعا کرده‌اند آن را به سمت مخازن شرکت «آرامکو» (شرکت نفت عربستان سعودی) شلیک کرده‌اند، منهدم کرده است.

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی اعلام کرد که این موشک به سمت بندر جیزان، واقع در جنوب غرب عربستان سعودی شلیک شد و حدود ساعت ۲۱ و ۳۰ چهارشنبه ۴ آوریل / ۱۵ فروردین به‌وقت محلی (۱۸ و ۳۰ دقیقه به‌وقت گرینویچ) در نزدیکی مرز یمن منهدم شد و بقایای آن در مناطق مسکونی فرو ریخت.

به‌گفته المالکی این حمله نه خساراتی در بر داشت و نه آسیبی به کسی وارد کرد.

«آرامکو»، شرکت نفت عربستان سعودی در صفحه توئیتر خود اعلام کرده که تأسیسات نفتی بندر جیزان به‌شکل عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی سه‌شنبه ۳ آوریل / ۱۴ فروردین نیز از حمله حوثی‌های یمن به یک نفتکش سعودی خبر داد و گفت این حمله «خسارات جزئی» داشته است. این حمله در نزدیکی بندر حدیده رخ داد.

عربستان سعودی از شورای امنیت سازمان ملل درخواست کرد که حمله حوثی‌ها به نفتکش این کشور را محکوم کرده و از گسترش حملات شیعیان حوثی در آب‌های بین‌المللی جلوگیری کند.

ائتلاف عربی در جنگ یمن از عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن در برابر شیعیان حوثی حمایت می‌کند. حوثی‌ها از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند. شیعیان حوثی بخش بزرگی از شمال یمن و صنعا، پایتخت این کشور را در کنترل خود دارند.

شیعیان حوثی ۲۵ مارس / ۵ فروردین نیز به خاک عربستان سعودی موشک شلیک کردند. در این حملات حوثی‌ها شمال شرق ریاض و شهرهای نجران، جزان و خمیش مشیط را هدف ۷ حمله موشکی قرار دادند. وزارت دفاع سعودی اعلام کرد که با موفقیت موشک‌ها را ره‌گیری و نابود کرده است. با این حال یک نفر بر اثر این حملات در ریاض کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

عربستان سعودی در فردای این حملات ایران را متهم کرد که به حوثی‌ها موشک می‌رساند. واشنگتن، لندن و پاریس نیز ایران را متهم کردند که به حوثی‌ها سلاح می‌رساند، اما ایران این اتهامات را رد کرده و می‌گوید هدف عربستان سعودی از طرح این اتهامات «انحراف افکار عمومی از جنایات خود در یمن» است.

ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی از ماه مارس ۲۰۱۵ در یمن مداخله نظامی کرده است. در جنگ یمن تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.