ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر دفاع اسرائیل: اسد، سپاه قدس و قاسم سلیمانی را از خاک سوریه بیرون کند

آویگدور لیبرمن بعد از درگیری نظامی اسرائیل با ایران در بلندی‌های جولان، به مناطق اشغالی رفت و در سخنانی از رئیس جمهور سوریه خواست مانع از ویرانی بیشتر کشورش شود.

وزیر دفاع اسرائیل بعد از حمله منتسب به سپاه قدس به بلندی‌های حولان و بمباران پایگاه‌‌های سپاه در سوریه توسط جنگنده‌های شکاری ارتش اسرائیل، به بلندی‌های جولان در شمال اسرائیل رفت و در سخنانی از بشار اسد، رئیس جمهوری عربی سوریه خواست قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و سایر نیروهای سپاه را از خاک سوریه بیرون کند.

جمعه ۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت: آویگدور لیبرمن وزیر دفاع اسرائیل در جمع سربازان اسرائیلی در بلندی‌های جولان

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل جمعه ۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت پس از بازدید از منطقه اشغالی و تحت کنترل اسرائیل در بلندی‌های جولان بشار اسد را خطاب قرار داد  و گفت:

«من از این فرصت استفاده می‌کنم و به بشار اسد پیام می‌دهم و از او می‌خواهم ایرانی‌ها، قاسم سلیمانی و نیروهای [سپاه] قدس را از کشورش اخراج کند. آنها  خدمتی به شما نمی‌کنند بلکه برعکس به شما صدمه می‌زنند و حضورشان مایه ایجاد درد و رنج برای شما و خسارت برای کشورتان است.»

اسرائیل در سال ۱۹۸۲ بلندی‌های جولان را که تنها ۷۰ کیلومتر با دمشق فاصله دارد به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد. سازمان ملل متحد این اقدام را تاکنون تأیید نکرده است.

بامداد پنجشنبه ۱۰ مه/ ۲۰ اردیبهشت اسرائیل اعلام کرد که سپاه قدس ۲۰ راکت به سمت مواضع این کشور در بلندی‌های جولان شلیک کرده. سپس ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای رسماً اعلام کرد که در پاسخ به حملات سپاه قدس به بلندی‌های جولان، جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور به ده‌ها هدف متعلق به سپاه قدس در سوریه حمله کردند. آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل، پنج‌شنبه ۱۰ مه/ ۲۰ اردیبهشت اعلام کرد که حملات موشکی کشورش، «تمامی زیرساخت‌های نظامی رژیم ایران» در سوریه را منهدم کرده است.

وزیر دفاع اسرائیل بعد از این درگیری نظامی، در ادامه سخنان خود در بلندی‌های جولان با اشاره به اینک «رویارویی [با سپاه قدس] هنوز به طور کامل پایان نیافته» گفت:

«ما به دقت اوضاع را تحت کنترل داریم و به گونه‌ای مسئولانه و قاطع تحولات پیش روی را رصد و بررسی می‌کنیم.»

نماینده اسرائیل در سازمان ملل شامگاه گذشته در نامه‌ای به شورای امنیت اعلام کرده است که کشورش تمایلی به تداوم و گسترش درگیری نظامی با ایران ندارد، با این حال تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد که ایران به حملات نظامی‌اش از خاک سوریه علیه اسرائیل ادامه دهد. دانی دانون از شورای امنیت خواسته حمله منتسب به سپاه قدس با راکت به بلندی‌های جولان را محکوم کند.

یک روز قبل از درگیری نظامی ایران و اسرائیل در بلندی‌های جولان، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به مناسبت روز پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم بیش از ۱۰ ساعت از روز را با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گذراند. نتانیاهو در پیامی در توئیتر گفته است که در این دیدار به پوتین گفته که اسرائیل حق «اجرای اقدامات لازم برای دفاع از خود در مقابل تجاوزگری» ایران را دارد.

علاوه بر بریتانیا، آلمان و فرانسه و آمریکا حمله سپاه به بلندی‌های جولان را محکوم کرده‌اند. سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، نیز از افزایش تنش میان ایران و اسرائیل ابراز نگرانی کرده و خواستار گفت‌وگو برای کاستن از تنش‌ها بین دو طرف از طریق گفت‌وگو شده است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران جمعه ۱۱ مه/ ۲۱ اردیبهشت درباره حمله سپاه قدس به بلندی‌های جولان سکوت کرده اما در همان‌حال حمله اسرائیل به مواضع سپاه در خاک سوریه را به عنوان « نقض حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و اقدامی خلاف تمامی  قوانین، مقررات و موازین بین‌المللی» محکوم کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزند آیت الله از تهران

    اسراییل درست می گوید حالا که حکومت اسلامی اشقالگر ایران از طرف او تمامی قدرتهای ضد اسراییلی عراق و سوریه و ...را نابود کرده و واقع آلت دست او بوده حالا که کار و ماموریتش تمام شده باید برود در خانه خودش و با ذخمپاره بیفتد به دجان مردم ایران. با نارنجک و تروریسم انتحاری و جحان بر کفان و فداییان رهبر در سپاه و بسیبج بیفتد به جان دحتر ها و زنها ی بدحجاب. آری این بود داستان آب و برق مجانی و آزادی برای همه و حکومتی همانند حکومت فرانسه که روحانیون و مداحان و در رآسشان خمینی به مردم ساده لوح ایران وعده داده بودند.آما ای مردم مبادا فراموش کنید جنایات اینان را. مبادا که حتا یک نفرشان بتواند از چنگال عدالتتان فرار کند. مبادا که گول رنگ عوض کردنها بخورید. مبادا که مولتی میلیاردر هایی که در لندن و پاریس و نیویورک کالفرنیا خانه و مستقلات خریدند را فر اموش کنید. مبدا آنهایی که حتا در تهران هم بدون اصطکاک با این حکمومت ضد بشری از احتکار تکاثر فربه شده اند و زالو صفت شما را چپاول کردند را فراموش کنید. آگر روحانیون آن بار شما را بع سوزاندن سینما تشویق کردند مبادا اینبار شما مساجد را الز یاد ذببرید. مساجد را خالی بگذاریدو. مبادا در عزاداری کسانی که آمدند دین و فرهنگ و تاریخ شما را به آتش کشیدند را دوباره مقدس بدانید و در غزایشان پیراهن بدرید. مبادا مبادا مبادا مباد! و مبادا برای رسیدن به آزادی آزادی را سر ببرید و عدالت را با خشونت اجرا کنید. نه فقط یادتان باشد که دیگر نمداح و آیت الله و روضه خوان و مداح باید مثل همه یک شغل د اشته باشد و کار کند بدوپن داشتن مزیت و زینت. باید تمامی روحانیون و طلاب مثل آدمزاد باشند و نه فخر فروشان بهتر از ما. باید شما مرزاتب تنفر خودتان را در هر لحظه و هر نقطه به آنها نشان دهید. مرگ بر این مرام و آیین و مظاهرش و پنهان و پیدایش که هزار و چهارصد سال است ایران و منطقه و جهان را آزده است. از آنجا که پدر بزرگک من آیت الله بوده و پدرم هم بزودی آیت الله می شود من از درون این کمثافتکده و تعفنگاه به خوبی و دست کم بسیار بهتر از دیگران آگاهم. پس باورم کنید!

  • Iran

    منصفانه نیست، خیلی زود مردم ایران این مفتخوران جنایتکار راا از قدرت ساقط میکنند، کجا فرار کنند؟