ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش اسرائیل: نیروهای سپاه قدس به خاک اسرائیل حمله موشکی کردند

ارتش اسرائیل می‌گوید که ایران از خاک سوریه به خاک اسرائیل حمله موشکی کرده‌ است اما منابع نزدیک به بشار اسد می‌گویند این حمله کار ارتش سوریه است.

ارتش اسرائیل می‌گوید که نیرهای سپاه قدس ایران از خاک سوریه به خاک اسرائیل و منطقه اشغال شده بلندی‌های جولان حمله موشکی کرده‌اند. اما منابع نزدیک به بشار اسد می‌گویند این حمله کار ارتش سوریه و تلافی حمله شب گذشته اسرائیل به یک پایگاه نظامی در جنوب دمشق است.

تصویر حمله موشکی از خاک سوریه به خاک اسرائیل که اسرائیل به ایران نسبت داده است. این تصویر از خاک لبنان گرفته شده است منبع: حساب کاربری @Syria_Hezb_Iran در توییتر.

به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، در اولین ساعت بامداد روز پنج شنبه ۱۰ می‌/۲۰ اردیبهشت، ۲۰ موشک از خاک سوریه به داخل خاک اسرائیل شلیک شده است. اما المیادین، رسانه حزب‌الله لبنان و خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) می‌گویند که این حمله کار ارتش سوریه و در واکنش به حمله شب هشتم می‌ اسرائیل به منطقه الکسوه در حومه دمشق است. در حمله شب گذشته دست کم ۹ نفر کشته شدند که اسرائیل می‌گوید ایرانی بودند.

منابع اسرائیلی تعداد موشک‌های شلیک‌شده به خاک اسرائیل را ۲۰ موشک و المیادین تعداد را ۵۰ موشک گزارش کرده است.

ارتش اسرائیل همچنین گفته است که فرماندهی حملات موشکی به بلندی‌های جولان به عهده قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس بوده است.

به گزارش الجزیره حملات به بلندی‌های جولان پس از حمله هوایی اسرائیل در شامگاه چهارشنبه ۹ می/۱۹ اردیبهشت به قنیطره در جنوب سوریه صورت گرفته است.

بخشی از حمله به بلندی‌های جولان:

— Qalaat Al Mudiq (@QalaatAlMudiq) May 9, 2018

حملات موشکی به بلندی‌های جولان نیمه شب آغاز شده و بیشتر از یک ساعت ادامه داشته است. تلفات احتمالی این حملات هنوز مشخص نیست. اما سخنگوی ارتش اسرائیل گفته است که خسارت‌ها چندان نیست.

سخنگوی کاخ سفید، سارا هاکبی سندرز در واکنش به ادعای اسرائیل مبنی بر حمله ایران به خاکش به "فاکس نیوز" گفت که "اسرائیل کاملا حق دفاع از خود را دارد. "

سندرز در ادامه گفت: "این فقط نشان می‌دهد که به رژیم ایران نمی‌شود اعتماد کرد و ما از هر گونه تلاش اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنیم. این یک یادآوری خوب دیگر است که رئیس جمهور ترامپ تصمیم درستی گرفت که از توافق با ایران خارج شد. "

روزنامه اسرائیلی هاآرتص می‌گوید که هدف حملات موشکی ایران، پایگاه‌های نظامی در منطقه بلندی‌های جولان بوده است.

ویدیوهایی از این حملات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که دفاع موشکی اسرائیل را در آسمان شب بلندی‌های جولان نشان می‌دهد. به گفته سخنگوی ارتش اسرائیل، سیستم دفاع هوایی"گنبد آهنین" اسرائیل چند موشک را دفع کرده است.

ارتش اسراییل از ساکنان بلندی‌های جولان خواسته که به پناهگاه‌های مخصوص حملات هوایی بروند و در پناهگاه‌ها باقی بمانند.

هاآرتص از قول سخنگوی ارتش اسرائیل این حمله را به نیرو‌های قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت داده است. سپاه قدس هنوز هیچ موضعی در برابر این حمله نگرفته و روزنامه‌های ایران هم خبر را به این نیروها نسبت نداده‌اند.

اسرائیل هم پس از این حملات به داخل خاک دمشق حمله هوایی کرده است. خبرگزاری فرانسه از چندین انفجار در دمشق خبر داده و گفته است که هواپیماهای اسرائیلی به دمشق حمله کرده‌اند. اهداف حمله بامداد ده می‌ اسرائیل به دمشق هنوز مشخص نیست اما برق مناطقی از دمشق رفته است.

سخنگوی ارتش گفته است که بنا به ارزیابی‌های اطلاعاتی‌شان پیش‌بینی می‌کرده که پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از برجام خارج شود، این احتمال وجود دارد که نیروهای ایرانی مستقر در سوریه برای تلافی به درون خاک اسرائیل حمله کنند. با این وجود، این ارتش پیش‌بینی کرده که چنین حمله‌ای نمی‌تواند منجر به جنگ شود.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه، حمله چهارشنبه نه می اسرائیل به حومه دمشق و پایگاه نظامی‌ T4 که در آن نیروهای ایرانی مستقر بودند منجر به کشته شدن نه نفر ایرانی شده است. ایران این تلفات را تایید نکرده است.

این اولین بار است که اسرائیل به طور مستقیم ایران را متهم به حمله به خاک اسرائیل می‌کند. در طول جنگ داخلی سوریه چندین بار تبادل آتش در بلندی‌های جولان اتفاق افتاده است اما معمولا این حملات مربوط به نیروهای حزب‌الله و یا نیروهای سوری مستقر در مرز اسرائیل و سوریه بوده است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ناصر

    منطقه معروف به بلندیهای جولان از نظر سازمان ملل ، اتحادیه اروپا و حتی آمریکا ، یک منطقه اشغال شده از جانب اسرائیل به حساب می آید ، اسرائیل به هیچ وجه پاسخ حمله به این منطقه را مانند حمله به درون مرزهای رسمی خود ، پاسخ نخواهد داد ، اینرا عملا هم شاهد هستیم . دیگر اینکه المیادین رسانه حزب الله لبنان نیست ، فقط در مورد رویداد سوریه و موضوع فلسطین خیلی زیاد مواضع نزدیک به هم دارند . رسانه حزب الله ، المنار هست .

  • siamak

    سراءيل حقشه که بهش حمله بشه چون خودش شروع کرده