ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا رئیس کل بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

گام بعدی تحریم بانک مرکزی ایران است: پیام صریح ایالات متحده آمریکا به سه قدرت اروپایی در گفت‌وگو با وزیر خارجه ایران برای ضمانت منافع ایران از برجام.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران را به دلیل حمایت مالی از حزب‌الله لبنان از طریق سپاه قدس در فهرست تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده قرار داد. قدم بعدی ممکن است تحریم بانک مرکزی ایران باشد که اقتصاد ایران را زمینگیر خواهد کرد.

ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه ۱۵ مه/ ۲۵ اردیبهشت اعلام کرد که نام ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران و علی طرزعلی، معاون بخش بین‌الملل بانک مرکزی را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است. وزارت خرانه‌داری آمریکا، سیف و معاون بین‌الملل او را متهم به حمایت مالی از حزب‌الله لبنان از طریق سپاه قدس کرده است. این تحریم‌ها پیش‌درآمدی است بر تحریم نفتی ایران که قرار است با خروج آمریکا از برجام از ۴ نوامبر به بعد اعمال گردد.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا ولی‌الله سیف را متهم کرده است که از طریق سپاه قدس و بانک بلاد اسلامی میلیون‌ها دلار در اختیار حزب‌الله لبنان قرار داده:

«وحشتناک است اما عجیب نیست که رئیس کل بانک مرکزی ایران در تبانی با سپاه قدس تلاش کرده حزب‌الله لبنان را تأمین مالی کند. این امر البته اعتبار او را به عنوان رئیس بانک مرکزی که می‌بایست ضامن درستکاری او باشد زیر سئوال برده. آمریکا اجازه نمی‌دهد که ایران از نظام مالی بین‌المللی با گستاخی سوءاستفاده کند.»

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده  ۲۰ اردیبهشت/ ۱۰ مه اعلام کرده بود که با همکاری امارات متحده عربی یک شبکه تبادلات ارزی سپاه پاسداران را شناسایی و به موجب آن شش فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرده است. منوچین اعلام کرده بود که با این اقدام ایالات متحده آمریکا قصد دارد شریان مالی سپاه پاسداران را قطع کند.

ولی‌الله سیف به دلیل بحران مؤسسات مالی و همینطور سقوط ارزش ریال تحت فشار قرار دارد. او در سال ۹۲ در دولت حسن روحانی به سمت ریاست کل بانک مرکزی ایران منصوب شد.

همزمان با تحریم رئیس کل بانک مرکزی ایران، نشست وزرای خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه و ایران با حضور رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل برگزار می‌شود. جمهوری اسلامی به اتحادیه ۶۰ روز برای تضمین مفاد برجام وقت داده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim Azadi

    در حالی که رئیس بانک مرکزی معامله دلار با قیمت ۷۰۰۰ تومان در بازار ارز ایران را تایید کرده است برخی گزارش‌ها از رد پای بانک‌ها در معاملات بازار سیاه ارز خبر می‌دهند!. بر خلاف بگیر و ببندهای دولت و بانک مرکزی به تازگی دلالان ارز با همکاری کارمندان بانک و در درون شعب بانکی به خرید و فروش ارز می‌پردازند.!

  • khodzani at negm news

    *** یک منبع آگاه اطلاعاتی : سردار قاسم سلیمانی طراح اصلی حملات تروریستی در بروکسل ۱۳۹۷-۰۲-۲۵ مهرداد شاکری بنا به اظهار یک منبع اطلاعاتی در ایران که سال هاست در حال رصد فعالیت های سپاه قدس و کشف راه های ارتباطی نیروهای عملیاتی آنان در داخل و خارج از کشور میباشد، شواهد و قرائن زیادی تاکنون ازبرنامه ریزی و هدایت نیروهای داعش توسط سردار قاسم سلیمانی و انجام حملات تروریستی داعش در قلب اروپا با هدایت قاسم سلیمانی، بدست آمده است. سلسله عملیات هایی که طی یک فرایند پیچیده اطلاعاتی عملیاتی با نظارت سردار سلیمانی انجام گرفته است. یکی از بزرگترین این عملیات های تروریستی ، عملیات بمب گذاری در فرودگاه بروکسل در مارس ۲۰۱۶ می باشد. حمله تروریستی گسترده ای که برای ماه ها وحشت و ترس را در قلب اروپا حاکم نمود. و سر آغازی گردید برای انجام عملیات های تروریستی گسترده که تاکنون نیز در جریان می باشد. سپاه قدس توانست از داعش به عنوان بازوی راست عملیاتی خود در گوشه گوشه دنیا استفاده نماید. بدون داعش سپاه قادر به حضور گسترده در خارج از مرزهای ایران نبود. در آینده ای نه چندان دور پرده از رازهای مخوف سپاه قدس در این زمینه برخواهیم داشت.

  • سامان

    پولها میرود برای سوریه و روسیه و لبنان و عراق و یمن و نوار غزه و ...، فریاد و فغان و ناله مردم از تنگدستی و گرسنگی و بیداد خامنه ای و شریکانش به آسمان بلند است. ای طرفداران و پشتیبانان حکومت ، شما مسئولید !

  • سامان

    پول مردم ایران ، پول تهیدستان ایران، پول بچه هایی که در نیمه های شب در خیابانها گدایی میکنند یا در زباله دان ها خوراک میجویند، و ... به حزب الله لبنان داده میشود برای چه ؟! مزاحم اسرائیل شود ؟! چرا ؟! به ما چه ربطی دارد که در آنجا هزینه نجومی کنیم؟! برای خود دشمن درست کردیم ! هزینه اسرائیل ستیزی حکومت را باید بدهیم !

  • دولت مافیایی نمی‌خواهیم

    از بالا تا پایین جمهوری اسلامی در تجارتهای غیرقانونی و حمایت از گروههای تروریستی دخالت دارند و شمشیر آمریکا اکنون از هر زمانی برنده‌تر است.