ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا چند فرد و نهاد ایرانی را در رابطه با شبکه تأمین مالی سپاه قدس تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که با همکاری امارات متحده عربی یک شبکه تبادلات ارزی سپاه پاسداران را شناسایی و به موجب آن شش فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که با همکاری امارات متحده عربی یک شبکه تبادلات ارزی سپاه پاسداران را شناسایی و به موجب آن شش فرد و سه نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

تصویری که وزارت خزانه‌داری آمریکا در رابطه با این شبکه تحریم شده منتشر کرده است.

در بیانیه‌ای که پنج‌شنبه ۱۰ مه/۲۰ اردیبهشت به امضای استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، منتشر شد، گفته شده که این شبکه تبادلات ارزی از طریق نهادهای اقتصادی در امارات متحده عربی، میلیون‌ها دلار را در اختیار نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داده است.

عملیات شناسایی این شبکه به طور مشترک توسط آمریکا و امارات متحده عربی هدایت شده است.

وزیر خزانه‌داری ایالات متحده در این بیانیه می‌گوید که قصد آمریکا از این تحریم‌ها قطع کردن شریان مالی سپاه پاسداران است:

"رژیم ایران و بانک مرکزی از دسترسی خود به نهادهایی در امارات متحده عربی سوء استفاده کرده‌اند تا با به دست آوردن دلارهای آمریکایی، فعالیت‌های بدخواهانه نیروهای قدس سپاه پاسداران را تأمین مالی کنند – از جمله تأمین مالی و تأمین تسلیحاتی گروه‌های پروکسی منطقه‌ای."

به گفته وزیر خزانه‌داری آمریکا، افراد و نهادهای تحریم شده با نهادهای مالی اماراتی تبادلات دلاری می‌کردند اما در مورد هدف نهایی انتقال پول صادقانه عمل نکرده‌اند.

به گفته مقامات آمریکایی، میلیون‌ها دلار پول نقد از طریق این شبکه به نیروهای قدس سپاه پاسداران رسیده است و بانک مرکزی ایران هم با این شبکه مالی همکاری می کرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شش فرد و سه شرکت ایرانی را در این رابطه تحریم کرده و نحوه ارتباط این افراد و این شرکت‌ها با این شبکه را نیز توضیح داده است. مقداد امینی، محمدحسن خدایی، سعید نجف‌پور، مسعود نیکبخت، فواد صالحی، محمدرضا خدمتی ولدزاقرد و سه شرکت جهان ارس کیش، تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا و صرافی راشد به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری اضافه شدند.

این تحریم‌های تازه، اولین سری تحریم‌ها هستند که دو روز پس از خروج دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا از توافق هسته‌ای اعمال می‌شوند.

نیروی قدس سپاه ایران و خود سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار دارند. یکی از وظایف دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا شناسایی و تحریم افراد و شرکت‌های مرتبط با سپاه است.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آذران

    مراد جان ! خامنه ای معاویه ، زمانه ؟! معاویه مادرمرده کجا و کی این همه خیانت و جنایت کرد ؟ اینها جنبش مردم بجان آمده را فتنه میخوانند، در حرم امام رضا خودشان بمب گذاشتند ! به دیگران نسبت دادند ! کشیشی را کشتند و تکه تکه کردند و در یخچال گذاشتند، بعد دوسه تا دختر تیره روز زندانی را آوردند تا اعتراف کردند که ما کشتیم !بعد هم آنها را اعدام کردند ! این همه دروغ میگویند و تهمت میزنند، خود نتیجه بگیرید که برای گرم کردن بازار روضه خوانی خود چقدر درباره معاویه و یزید و بقول مطهری درباره امام حسین دروغ گفته اند ! بنظر میرسد آنها این اندازه هم بد نبودند.

  • مرد ازاد

    در ایران هر اتفاقی بیفته ضررش به مردم و سودش به برادران سپاهی میرسه پس مردم دیگه بسه کامنت نوشتن بهتره این کامنت ها رو در فضای واقعی بنویسید همه انقلاب ها از دیوار نویسی شروع شده من که چتند جای خوب و در دید را شناسایی کرده ام فقط سعی کنید که شعارهاتون معنی دار و کوتاه و بدون فحش باشه مثلا مرگ بر سپاهی مفسد اقتصادی .خامنه ای معاویه زمانه. بسیجی بسیجی در حال پاچه لیسی.

  • شهروند درجه سه

    امارات عربی که از برکت نظام مقدس دروازه اقتصاد ایران شده ! این همه وابستگی به امارات . . . ! به به ! البته اینها همه از برکت بصیرت و سیاست خردمندانه ولی امر مسلمین جهان است ، همانگونه که با پشتیبانی از فلسطین و عربها و اسرائیل ستیزی به اینجا رسیدیم که خود فسطینی ها و عربها علیه ما متحد شدند ! حتا کشتی گیران ما محروم میشوند در حالی که خود فلسطینی ها با آنها مسابقه میدهند ! این حکومت را حفظ کنید که هم اوجب واجبات است هم . . . هم بقیه برکتها را دارید !