ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کل نیروهای مسلح: جمهوری اسلامی با امتحان بزرگی مواجه است

سردار سرلشکر محمد باقری در سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، خروج آمریکا از برجام را با نقض معاهده الجزایر در زمان صدام حسین که به جنگ هشت ساله انجامید مقایسه کرد.

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس کل نیروهای مسلح دو روز بعد از آنکه مایک پمپئو، استراتژی آمریکا در قبال ایران را اعلام کرد، در سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خروج آمریکا از برجام را با خروج صدام حسین از معاهده الجزایر که به جنگ هشت ساله ایران و عراق انجامید مقایسه کرد. باقری گفت جمهوری اسلامی با امتحان بزرگی مواجه است.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح چهارشنبه ۲ خرداد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان وزیر خارجه آمریکا که خواهان نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تأسیسات نظامی ایران شده بود گفت جمهوری اسلامی برای توسعه قدرت دفاعی خود «منتظر لبخند و مجوز هیچ کشوری نمی‌ماند.»

وزیر خارجه آمریکا دو هفته بعد از خروج آمریکا از برجام در سخنانی با عنوان «توافق: یک استراتژی تازه برای ایران» در بنیاد هریتج واشنگتن استراتژی تازه ایالات متحده آمریکا را اعلام کرد: آمریکا برای تحدید نفوذ منطقه‌ای ایران و نظارت بر برنامه موشکی سپاه سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران اعمال خواهد کرد، مگر آنکه جمهوری اسلامی ایران ۱۲ شرط را برآورده کند. توقف توسعه موشک‌های بالستیک سپاه و توقف آزمایش‌ موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و همچنین عقب‌نشینی سپاه قدس از عراق و سوریه و خلع سلاح حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های شبه‌نظامی شیعه از شرط‌هایی است که آمریکا برای ایران تعیین کرده است.

سرلشکر باقری خروج آمریکا از برجام را با نقض معاهده الجزایر در دوران صدام حسین مقایسه کرد که سرآغاز جنگ هشت ساله ایران و عراق بود. رئیس کل نیروهای مسلح  با اشاره به استراتژی تازه ایالات متحده در قبال ایران گفت:

«جمهوری اسلامی امروز نیز با امتحان بزرگی مواجه است آمریکای بدعهد با عهدشکنی در توافقنامه‌های قبلی به واسطه عناصر منطقه‌ای خود برای ایران باید و نباید می‌کند. این دشمن عصبانی و منزوی به مسئولانی حقوق‌بگیر از رژیم صهیونیستی تبدیل شدند. این دشمن هر چند که تلاشی برای جنگ نظامی ندارد اما از طریق جنگ اقتصادی به ملت بزرگ ایران فشار می‌آورد.»

مایک پمپئو شامگاه سه‌شنبه ۲۲ مه/ ۱ خرداد در یک نشست خبری در کاخ سفید گفته است اگر کشور دیگری هم با به کارگیری نیروهای نیابتی و فعالیت‌های تروریستی، آمریکایی‌ها را در عراق تهدید کند یا گروهی همچون حزب‌الله را به وجود آورده بود، آمریکا دست روی دست نمی‌گذاشت.

رپیس کل نیروهای مسلح در صحن علنی مجلس در پاسخ به درخواست آمریکا مبنی بر عقب‌نشینی سپاه قدس از سوریه و عراق یک بار دیگر اعلام کرد که ایران به دعوت دولت قانونی عراق در این کشور حضور نظامی دارد:

 «ایران امروز در اوج قدرت خود به سر می‌برد، دشمنی که در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران در همه برهه‌ها شکست خورده امروز چگونه می‌خواهد در برابر  مقاومت ایران پیروز شود؟»

 روز گذشته سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران هم گفته بود که قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهروند درجه سه

    نه اینکه در رفتار با مردم قبول شده اید ! کار را به جایی کشاندید که حتا فلسطینی ها هم از شما بیزارند. غزه ایها رویه عربستان کردندو عمرالبسیر با همه امتیازهایی که از شما گرفت در اعتلاف عربستان علیه شماست. به حکومت بعثی سوریه کمک میکنید که رهبرش بارها در امارات عربی علیه شما اعلامیه امضا کرده ! و . . . جنایت و خیانتی نبود که علیه ملت نکرده باشید. دشمن ما همین جاست، دروغ میگن امریکاست

  • محمود

    جناب باقری وقت رفتن فرا رسیده