ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی عارف و محمد زارع، فعالان محیط زیست اهل گناوه با تودیع قرار

عارف زارع و محمد زارع، دو فعال محیط زیست اهل گناوه که بهمن ماه سال گذشته در رابطه با پرونده فعالان محیط زیستی متهم به جاسوسی بازداشت شده بودند، روز شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ با تودیع قرار آزاد شده‌اند.

عارف زارع و محمد زارع، دو فعال محیط زیست اهل گناوه که بهمن ماه سال گذشته در رابطه با پرونده فعالان محیط زیستی متهم به جاسوسی بازداشت شده بودند، روز شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ با تودیع قرار آزاد شده‌اند.

عارف و محمد زارع، دو فعال محیط زیست بازداشت شده در پرونده فعالان محیط زیست با تودیع قرار آزاد شدند

یک منبع نزدیک به این افراد به خبرگزاری هرانا گفته است: «عارف و محمد زارع که پیشتر در تاریخ ۲۱ بهمن ماه سال گذشته بازداشت و به جاسوسی متهم شده بودند، پس از گذشت ۱۵۰ روز، روز شنبه ۱۲ خردادماه با تودیع قرار آزاد شدند.»

پرونده فعالان محیط زیستی از جمله پرونده‌های مورد مناقشه میان وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضاییه است. وزارت اطلاعات اتهام جاسوسی به این افراد را وارد نمی‌داند اما غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه به تازگی گفته است وزارت اطلاعات درباره این پرونده اطلاعی ندارد و نمی‌تواند اظهارنظر کند: سخنگوی قوه قضایه: در پرونده محیط زیست، وزارت اطلاعات اطلاعاتی ندارد

۲۱ بهمن ماه سال گذشته، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، خبر از «شناسایی و دستگیری چند متهم مرتبط با یک پرونده جاسوسی» داد که در قالب اجرای پروژه‌های علمی و محیط زیستی «دست به جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی شده کشور در حوزه‌های استراتژیک» زده‌اند. بر اساس گزارش هرانا  دست‌کم شش نفر از این بازداشت‌شدگان از سرشناس‌ترین فعالان محیط زیست و حیات وحش ایران هستند که بعضا در حال همکاری با برخی پروژه‌های سازمان ملل بوده‌اند. 

در ادامه این ماجرا خبر خودکشی کاووس سیدامامی منتشر شد که به واکنش‌ها و انتقادهای جدی از سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه انجامید اما روند بازداشت فعالان محیط زیست متوقف نشد. چهارم اسفند ماه ۹۶، سه فعال محیط زیستی دیگر وابسته به «موسسه حافظان طبیعت لاوردین» در بندر لنگه از توابع استان هرمزگان بازداشت شدند.

این در حالی است که عیسی کلانتری، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته است بر اساس بررسی‌ها، فعالان بازداشت شده محیط زیستی جاسوس نبوده‌اند.

قوه قضاییه اما در واکنش به این صحبت کلانتری گفته است او عددی نیست که درباره این موضوع اظهارنظر کند. 

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.