ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیفا برافراشتن پارچه‌نوشته‌ حمایت از ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها در جام جهانی را بلامانع دانست

فیفا می‌گوید شعارهای این پارچه‌نوشته‌ها سیاسی نیستند بلکه خواسته‌ای اجتماعی را بیان می‌کنند و بنابراین مشمول ممنوعیت نمی‌شوند.

در نخستین مسابقه تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برابر مراکش پارچه‌نوشته‌هایی با مضمون حمایت از ورود زنان ایرانی به ورزشگاه‌ها در استادیوم سن‌پترزبورگ بالا رفت. مأموران انضباطی استادیوم می‌خواستند آنها را به بهانه «سیاسی‌بودن» ممنوع کنند. فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرده است که شعار این پارچه‌نوشته‌ها «اجتماعی» و نه سیاسی است و استفاده از آنها بلامانع.

در حاشیه نخستین بازی ایران در جام جهانی روسیه

فیفا شنبه ۱۶ ژوئن / ۲۶ خرداد با اعلام این موضع گفت که پیش از آغاز برگزاری رقابت‌های جام جهانی با این پارچه‌نوشته‌ها موافقت شده بود. به گفته فیفا،

«این پارچه‌نوشته‌ها یک خواست اجتماعی را مطرح می‌کنند و نه درخواستی سیاسی را؛ بنابراین ممنوع نیستند.»

دو هفته پیش پلیس ایتالیا در حاشیه مسابقه والیبال تیم ملی ایران با آن کشور پلاکارد مشابهی را پاره کرد.

جمهوری اسلامی به خاطر ممنوع‌کردن ورود زنان به ورزشگاه‌ها هدف انتقادهای گسترده است؛ هم از سوی مردم، هم برخی چهره‌های اصلاح‌طلب و هم سازمان‌های بین‌المللی.

پروانه سلحشوری، رئیس فراکسیون زنان مجلس ممنوعیت ورود زنان را حاصل «مردسالاری» جامعه ایران می‌داند و گفته است که با «هزینه شخصی» و برای شکستن «تابوی غیرقانونی و غیرشرعی ممنوعیت ورود زنان ایران به ورزشگاه‌ها» در جام جهانی روسیه حضور می‌یابد.

همزمان وب‌سایت خبری ورزش ۳ و وبسایت اشتراک ویدئو «تماشا» که در ایران فعالند، با به راه انداختن مسابقه‌ای با نام «#خانم_گزارشگر»، از زنان برای گزارشگری فوتبال دعوت کرده و اعلام کرده هدف از این کار حمایت از برابری زنان با مردان در تمام عرصه‌ها است. نیلوفر اردلان، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال و فوتسال زنان ایران نیز از این مسابقه حمایت کرده است:

عربستان سعودی که پیش از این از ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری می‌کرد، از چندی پیش این ممنوعیت را برای استادیوم‌های سه شهر اصلی این کشور لغو کرده است.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.