ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت یک زوج ایرانی ـ بلژیکی و یک دیپلمات ایرانی به اتهام اقدام تروریستی علیه گردهمایی مجاهدین خلق

دادستان بلژیک اعلام کرد که شنبه ۳۰ ژوئن / ۹ تیر یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار به نام‌های امیر. س ۳۸ ساله و نسیمه. ن ۳۳ ساله که نقشه داشتند به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه حمله کنند، توسط پلیس بلژیک بازداشت شدند.

دادستان بلژیک اعلام کرد که شنبه ۳۰ ژوئن / ۹ تیر یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار به نام‌های امیر. س ۳۸ ساله و نسیمه. ن ۳۳ ساله که نقشه داشتند به گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در فرانسه حمله کنند، توسط پلیس بلژیک بازداشت شدند.

پلیس بلژیک ـ عکس از آرشیو

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دادستان بلژیک گفته است که در خودرو این افراد ۵۰۰ گرم مواد منفجره کشف شده و آن‌ها قصد داشتند این مواد منفجره را در میتینگ مجاهدین خلق در ویل‌پنت در نزدیکی پاریس منفجر کنند. یک کیف حاوی چاشنی انفجاری نیز در خودروی آن‌ها کشف شده است.

اتهام آن‌ها دوشنبه ۲ ژوئیه / ۱۱ تیر «تلاش برای برنامه‌ریزی یک عملیات تروریستی» عنوان شد.

گردهمایی سالانه سازمان مجاهدین خلق با شرکت مریم رجوی، رهبر این سازمان و چند سیاستمدار غربی از جمله رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، که وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا نیز هست، شنبه گذشته برگزار شد. روزنامه گاردین گزارش داد که جوانان کثیری از اروپای شرقی و پناهندگان کشورهای مختلف نیز با خرج مجاهدین و با اتوبوس به این گردهمایی برده شدند.

منابع قضائی افزوده‌اند که سه مظنون دیگر در ارتباط با این پرونده در فرانسه تحت نظر پلیس قرار گرفته‌اند.

یک دیپلمات ایرانی ساکن اتریش که با این زوج در ارتباط بود توسط مقامات آلمان بازداشت و یک نفر دیگر نیز در همین رابطه در فرانسه دستگیر شده است.

در پنج منطقه بلژیک نیز جست‌وجوهایی صورت گرفته که هیچ اطلاعاتی در مورد نتایج آن‌ها ارائه نشده است.

دادستان بلژیک کشف این اقدام تروریستی را نتیجه «همکاری خوب دولت بلژیک و مقامات قضایی فرانسوی و آلمانی» عنوان کرد.

این خبر در روز سفر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به سوئیس منتشر شده است. روحانی پس از سوئیس به اتریش خواهد رفت تا درباره حفظ توافق هسته‌ای پس از خروج آمریکا از آن گفت‌وگو کند.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «چقدر جالب: همین که ما سفر در سطح رئیس‌جمهور را به اروپا آغاز کردیم، (گزارشی منتشر شد که) ظاهرا عملیاتی ایرانی اتفاق افتاده و توطئه‌گران آن دستگیر شده‌اند. ایران صراحتا هرگونه خشونت و ترور را در هر جایی که باشد محکوم کرده و آمادگی دارد تا با همه طرف‌های ذینفع برای پرده برداشتن از چیزی که یک طرح شیطانی عملیات فریب است، همکاری کند.»

— Javad Zarif (@JZarif) 2. Juli 2018

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • M

    از تاریخ درس بگیرید ومطلقاً به هیچ گروه اسلامی اعتماد نکنید زیرا که ذهنیت آنها بهیچوجه ذهنیت تکامل یافته نیست و ذهنی که هیچ تکاملی در آن صورت نگرفته است میتواند یک ذهن بشدت خطرناک باشد. شما ۴۰ سال تجربه گروه های اسلامگرا را در ایران داشته اید مهم نیست در چه لباسی هستند و مهم نیست که چه میگویند بلکه مهم این است که همه ی آنها اسیر یک ایدئولوژی هستند و آن ایدئولوژی مطلقاً رهایی بخش و پیام آور شادی،خوشبختی و تکامل نیست همان چیزی که شما با تمام وجودتان حس کردید. بهیچوجه به گفته هایشان باور نکنید که برای شما آزادی میاورند زیرا که خود آنها اسیر یک ایدئولوژی بینهایت وحشتناک هستند. هوشیار باشید و فریب این گروهها را نخورید زیرا که ایندفعه همه چیز را از دست خواهید داد.

  • پيام

    شما كه خبر گردهمائي را پخش نكرديد خب اين خبرراهم پخش نمي كرديد درست نمي گم اما خبر اصلاح طلبها رو گوش به زنگ هستيد كه اگر رفتند به دستشوئي فورا پخش كنيد مشكلي نيست پخش نكنيد

  • بردیا

    به خدا این کارها شرم‌آوره! این جماعت بی‌پدر هیچ آبرویی برای ما ایرانیها باقی نگذاشته‌اند. ادامه حکومت به چه قیمتی؟ چرا دست از سر این مردم ورنمیدارند؟ این چه کاریست که اینها می‌کنند؟