ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان: متهم اصلی پرونده تجاوز در ایرانشهر دستگیر شد

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری متهم اصلی پرونده تجاوز به زنان در ایرانشهر خبر داد.

سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری متهم اصلی پرونده تجاوز به زنان در ایرانشهر خبر داد.

محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان

محمد قنبری جمعه ۱۵ تیر ضمن اعلام این خبر گفت جزئیات آن بعد اعلام خواهد شد.

به‌گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان پیش از این دو متهم دیگر دستگیر شده بودند و تلاش برای دستگیری متهم چهارم ادامه دارد.

طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر در مراسم عید فطر امسال ماجرای تجاوز به ۴۱ زن در این شهر را فاش کرد. اظهارات او اما با واکنش شدید مقام‌های قضایی روبرو شد به گونه‌ای که دادستان کل جمهوری اسلامی امام جمعه ایرانشهر را به شکایت و پیگیری قضایی تهدید کرد.

پس از این اظهارات مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه زاهدان در حمایت از طیب ملازهی از همه زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند، خواست که بدون ترس شکایت کنند.

با این حال به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان تنها ۴ زن در رابطه با این ماجرا به پزشکی قانونی مراجعه کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور جمهوری اسلامی نیز خبر تجاوز به ۴۱ زن در ایرانشهر را «کذب محض» خواند و گفت که در این ماجرا «از ابتدا اطلاعات غلط به امام جمعه دادند».

انتشار عمومی خبر تجاوز به زنان ایرانشهر سبب شد که گروهی از مردم در اعتراض به ناامنی اجتماعی در این شهر مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کنند. دست‌کم پنج نفر از شرکت‌کنندگان در این تجمع بازداشت شدند.

روز ۲ تیر نیز شماری از زنان ایرانشهر در اعتراض به «متجاوزان» در برابر مسجد جامع این شهر تجمع کردند. این معترضان از زنانی که قربانی تجاوز شده‌اند، حمایت کردند و از آن‌ها خواستند که سکوت‌شان را بشکنند.

داروخانه منتسب به پدر یکی از مظنونان این پرونده هم به آتش کشیده شد. در شبکه‌های اجتماعی گفته شده بود که مالک داروخانه از اعضای بلندپایه سپاه پاسداران است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.