ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شش سارق طلا به اتهام «محاربه و ایجاد ناامنی اقتصادی» در مشهد اعدام شدند

به ادعای مقام‌های قضایی، گروهی شش‌نفره با یک فقره سرقت طلا در میان کسبه «ناامنی اقتصادی» ایجاد کرده بودند. این متهمان در حالی به اعدام محکوم شدند که کسی در جریان سرقت به قتل نرسید.

شش تن که به دلیل سرقت طلا با سلاح سرد در مشهد بازداشت شده بودند، به اتهام محاربه و بی‌آنکه کسی را به قتل رسانده باشند، اعدام شدند.

شش‌تن به اتهام محاربه و ایجاد ناامنی اقتصادی به خاطر یک فقره سرقت طلا در مشهد اعدام شدند

به گزارش روزنامه «خراسان»، مجازات اعدام این شش متهم سپیده‌دم شنبه ۲۷ مرداد در زندان مشهد به اجرا درآمده است.

آنها مهر ۱۳۹۴ با سلاح سرد ۱۰ کیلوگرم طلا دزدیدند. تنها یک‌تن در جریان این سرقت زخمی شد. کسی کشته نشد.

اما هادی منصوری، قاضی شعبه هشتم دادگاه انقلاب اسلامی مشهد به اتهام محاربه به خاطر سرقت ۱۰ کیلوگرم طلا با سلاح سرد به همه شش عضو این باند که جوانانی با سن کمتر از ۳۰ سال بودند، حکم اعدام داد.

بابک حیدری، معاون سیاسی و امنیتی دادستان مرکز خراسان رضوی درباره صدور این احکام به خراسان گفت:

«اعضای این باند با اقدامات مجرمانه خود، ناامنی اقتصادی را در بین «طلافروشی کیفی» و کسبه به راه انداخته بودند به طوری که بسیاری از آنان در اصفهان و مشهد خواستار برخورد جدی دستگاه قضا با این گونه جرایم بودند.»

در گزارش روزنامه خراسان ادعا شده میثم، سرکرده ۲۹ ساله این «باند سرقت» ۲۰ سال در رشته طلاسازی فعالیت داشته و «طلافروشان کیفی» را می‌شناخته است.

پیش از این شماری از مراجع حکومتی حوزه و برخی دیگر از مقام‌های جمهوری اسلامی خواستار اعدام «متهمان به اخلال در نظام اقتصادی» ایران شده بودند. شماری از فعالان حقوق بشر نسبت به برخورد غیرقانونی و افزایش اعدام هشدار داده‌اند.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) و تشدید نابه سامانی اقتصادی و افزایش قیمت ارز در ایران، برخورد با متهمان به اخلال اقتصادی شدت گرفته است. مقام‌های جمهوری اسلامی شرایط کنونی را وضعیت جنگ اقتصادی اعلام کرده‌اند و بارها خواستار مقابله شدید با به گفته آنها «اخلال‌گران اقتصادی» شده‌اند.

چندی پیش صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه در نامه‌ای به علی خامنه‌ای، رهبر ایران از او برای اقدامات ویژه در برخورد «اخلالگران در نظام اقتصادی کشور» اجازه خواسته بود. رهبر جمهوری اسلامی بلافاصله با درخواست رئیس قوه قضائیه موافقت کرد.

ایران از لحاظ شمار اعدام به کل جمعیت رتبه نخست اعدام در جهان را داراست. در سال گذشته خورشیدی دست‌کم ۳۲۲ تن در ایران اعدام شدند که چهار تن از آنها زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال داشتند. ۲۳ حکم اعدام از این میان در ملاء عام اجرا شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جهان

    دیر زمانی است که اعدام، این سیاست ضد بشری و وحشیانه رژیم که فقط وفقط برای ارعاب توده ها از پیوستن به مبارزات ضد رژیمی میباشد، برای همه آشکار شده است. دیر نیست آن روزی که هادی منصوری, بابک حیدری و شرکای این قتل عامها، پاسخ شایسته ای را از طرف خلق خراسان دریافت کنند.