ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روحانی: فرماندهان نظامی با رأی مردم انتخاب شوند

رئیس جمهوری اسلامی نیز مانند «رهبر» اعلام کرد که آمریکا به ایران حمله نظامی نمی‌کند. روحانی گفت فرماندهان نظامی باید مورد تأیید مردم باشند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی در مراسم رونمایی از هواپیمای جنگنده «کوثر» در سخنانی به مناسبت روز «صنعت دفاعی» گفت توان رزمی جمهوری اسلامی مهم‌ترین عامل بازدارنده آمریکا در تهاجم نظامی به ایران است. روحانی در بخشی از سخنانش خواهان انتخاب فرماندهان نظامی به طور غیر مستقیم یا غیر مستقیم با رأی مردم شد.

سه‌شنبه ۳۰ مرداد: حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی هنگام سخنرانی در روز «صنعت دفاعی»

رهبر جمهوری اسلامی ایران در حکمی که یکشنبه ۲۸ مرداد در رسانه‌های داخلی منتشر شد، فرمانده نیروی هوایی ارتش را تغییر داد. علی خامنه‌ای در حکم خود سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده را به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش منصوب کرد. خامنه‌ای در حکم انتصاب نصیرزاده خواهان توجه به «قطعه‌سازی»، «به‌ روزداری آموزش‌ها توأم با انتقال دانش علمی و فنی به قشر جوان» و «توجه به نیازهای معیشتی کارکنان» شده بود. دو روز بعد از تغییر فرمانده نیروی هوایی، وزارت دفاع جمهوری اسلامی از جنگنده شکاری کوثر با حضور روحانی رونمایی کرد.  وزارت دفاع اعلام کرده که این هواپیما که ظاهراً به نسل ۴ جنگنده‌های شکاری پیشرفته تعلق دارد در داخل ایران تولید شده.

روحانی در سخنانی که سه‌شنبه ۳۰ مرداد به مناسبت رونمایی از جنگنده «کوثر» ایراد کرد گفت آمادگی نیروهای مسلح باید به حدی باشد که دشمن جرأت تعدی نکند:

« به خاطر قدرت ایران است که آمریکا به ایران حمله نظامی نمی‌کند. آنها می‌دانند نتایج این اقدام چه خواهد بود و چه هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت. کنگره آمریکا قانون صریحی را وضع و تصویب کرده که به واسطه آن دولت آمریکا حق حمله نظامی به ایران را ندارد و این نشان از توانمندی و قدرت ایران است که به آنها فهمانده است که اگر کسی بخواهد به ایران تجاوز کند، باید هزینه سنگینی را بپردازد.»

هفته گذشته علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی هم گفته بود که ایالات متحده آمریکا از درگیری نظامی با ایران پرهیز دارد. خامنه‌ای گفته بود:

«شبح جنگ را مطرح می‌کنند تا ترسوها را بترسانند. در مسئله‌ مذاکره هم یک بازی پیش‌پاافتاده می‌کنند. یکی می‌گوید مذاکره با پیش‌شرط یکی می‌گوید مذاکره بدون پیش‌شرط. دو کلمه در‌این‌باره به مردم بگویم: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دوشنبه ۲۹ مرداد در مصاحبه اختصاصی با رویترز گفته است، چنانچه مقام‌های ایران، بخواهند با آنها دیدار خواهد کرد، در غیر‌ این‌صورت این موضوع برای او اهمیتی ندارد.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت بار اصلی نیروهای مسلح بر دوش مردم قرار گرفته و بنابر این، چنانچه «فرماندهی نیروهای مسلح نیز مردمی باشد، یعنی منتخب و مورد اعتماد مردم باشد و علاوه بر این اسلام‌شناس، مدیر، مدبر و مورد اعتماد دینی مردم باشد» توانمندی و قدرت نیروهای مسلح مضاعف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • bijan

    سخنانی عوام فریبانه شبیه آنچه احمدی نژاد می گفت . روحانی یک مهره امنیتی است چیزی از صنعت و اقتصاد نمی داند و با موانع رشد و توسعه کشور بیگانه است . دردورانش حجم نقدینگی چندین برابر شد و با چاپ اسکناس پول ملی را به شدت تضعیف کرد و با انتخاب یک حسابدار کم سواد مانند سیف بحران ایجاد کرد . با این همه فجایع هنوز عده ای ساده لوح گمان میکنند که او قصد دارد کاری بکند ولی نمی گذارند!!

  • کارگر

    طبق سندمنتشره ازنماینده مجلس،سپاه وستاد فرمان اجرایی امام که سهامداران عمده شرکت مخابرات ایرانند 1700 میلیارد وام گرفته اند امابه جای پرداخت بدهی پیمانکاران درملک وسکه و ارز هزینه کرده اند

  • صابر

    شبح جنگ قطعاً برای خامنه‌ای و امثال روحانی ترسی ندارد!! که حسابهای خود و فرزندانشان در روسیه و غرب پر از پول است! هواپیمای شخصی آماده است تا هر زمان وقت عزیمت شد تشریفشان را ببرند. شبح جنگ برای آن پدری ترسناک است که قرار است خانواده و کل زندگیش را به کول بگیرد و از جنگ بگریزد. برای آن کسانی ترس دارد که سالها تحت اثر بمبهای شیمیایی صدام زجر کشیدند تا آنکه با زجر از دنیا رفتند. برای آن کسی ترس دارد که نمی‌داند از ترس بمباران زن و فرزندانش را به کجا ببرد. برای شماها که ترسی ندارد، باید از خدا بخواهید تا جنگی را برای شماها مهیا کند تا فلنگ را ببندید!