ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده بسیج: بوی مذاکره می‌آید

سردار غیب‌پرور می‌گوید درست است که مردم تحت فشارند، اما راهش این است که دولت نظامیان را به کار بگیرد. به تعبیر او: راه جهادی و نه سیاسی.

سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفان معتقد است که آمریکا به دنبال جنگ نیست و «خالی می‌بندد». او می‌گوید مشکلات کنونی کشور راه‌ حل دارند، از جمله با دخالت دادن بسیج در امور. او طرح موضوعِ راه‌ حل سیاسی برای مسائل و مشکلات کشور را گامی در جهت مذاکره با «دشمنان» می‌داند. به‌گفته او، راه ‌حل شرایط کنونی، راه‌ حلی «انقلابی، جهادی و میان‌بر» است که در آن باید به نیرو‌های انقلابی اعتماد و از «نفوذی‌ها» جلوگیری کرد.

غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفان

رئیس سازمان بسیج چهارشنبه ۱۴ شهریور «راه‌حلی» برای مشکلات جاری کشور ارائه داد. او راه چاره را دخالت بیشتر بسیج در امور کشور دانست و از کسانی که خواهان عدم دخالت‌ بسیج در امور کشورند انتقاد کرد.

غیب‌پرور گفت: «برخی می‌گویند مشکلات کشور راه حل سیاسی دارد این حرف‌ها بوی بحث مذاکره را می‌دهد. مذاکره با چه کسی؟ کسی که دستش به خیانت آلوده است؟»

احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان نیز روز سه‌شنبه ۱۳ شهریور در آغاز پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم) گفته بود: «برخی شیطنت‎ها برای برقراری ملاقات در حاشیه اجلاس سازمان ملل میان ترامپ و آقای روحانی در جریان است.» به‌گفته جنتی «اعتماد به شیطان بزرگ اشتباه است».

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، امروز (چهارشنبه) این سخنان احمد جنتی را «بی‌پایه و اساس» خواند و گفت چنین چیزی «هیچ وقت مطرح نبوده».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ۳۰ ژوئیه / ۸ مرداد اعلام کرد که حاضر است با حسن روحانی بدون هیچ پیش‌شرطی مذاکره کند، اما بعد گفت اگر مقامات ایران نخواهند او نیز مذاکره نمی‌کند.

در پی این سخنان بیشتر مقامات ایرانی مذاکره با آمریکا را رد کردند و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نیز مقامات حکومتی را از مذاکره با آمریکا پرهیز داد.

رهبر جمهوری اسلامی ۷ شهریور در دیدار با روحانی و اعضای هیئت دولت گفت: «آن‌ها می‌خواهند مانور دهند که ما حتی جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره آوردیم.»

خامنه‌ای ۲۲ مرداد نیز درباره احتمال جنگ با آمریکا گفته بود: «جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.»

فرمانده بسیج نیز همین سخن رهبر جمهوری اسلامی را تکرار کرد و گفت: «آمریکایی‌ها به‌دنبال این قضایا نیستند و اگر می‌گویند خالی می‌بندند.»

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه اعلام کرد که ترامپ برای رسیدگی به موارد نقض قوانین بین‌المللی توسط ایران و اقدامات بی‌ثبات کننده تهران در خاورمیانه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شده است.

فرمانده بسیج درباره درخواست فرانسه برای مذاکرات موشکی نیز گفت: هیچ دولت بیگانه‌ای حق ندارد به ما باید و نباید بگوید. (...) در خصوص این مسایل بار‌ها گفته‌ایم آن‌ها (مقامات فرانسه) در جایگاهی نیستند که حتی به ما مشاوره بدهند، ما خود رأی داریم و مسیر کاملاً مشخص بوده و بهتر است آن‌ها کوتاه بیایند.»

پنج‌شنبه گذشته ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، اظهار داشت که ایران نمی‌تواند از مذاکره بر سر آینده توافق هسته‌ای، برنامه موشک‌های بالستیک خود و نقش و نفوذش در خاورمیانه سر باز زند.

سردار غیب‌پرور در بخش دیگری از سخنان خود پذیرفت که «مردم تحت فشار هستند» اما افزود «مشکلات راه حل و برون رفت دارد»: «باید به راه‌های انقلابی و جهادی و میان‌بر و به نیرو‌های انقلاب اعتماد و از نفوذی‌ها هم جلوگیری کنیم.»

او مدعی شد که بسیج  برای برون رفت از مشکلات کشور طرح دارد و از مسئولان دولتی خواست تا بسیج را در مسائل بیشتر دخالت دهند: «ما با بخش کوچکی از دولت تعامل برقرار کرده‌ایم، اما مثل قطره و اقیانوس است. باید از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات کشور استفاده کرد.»

به‌گفته فرمانده بسیج «آسیب‌هایی هم هست که بخش عمده آن مشکلات مدیریتی و بخش دیگر شرکت‌های خصوصی غیردولتی است».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    با سلام من فقط یک خواهش دارم. بعد از امدن سیاستمداران ازادی خواه بر سر کار این رفتار خالی بندی را از فرهنگ ایران پاک کنید. در کتابهای درسی بگنجانید که یک ارتشی کارش دفاع از مرزهاست . نه درخیابان بچه های مردم رو کتک زدن یا بخواهد اقتصاد را با خالی بندی نجات بده. این اقای سربار لطفا نظرش و در باره نابودی پایگاه های ایران در سوریه بگه.

  • صیاد

    همگی این سؤالات یک پاسخ واضح و روشن دارند و آن اینست که سپاه و باند خامنه‌ای این وضعیت را می‌پسندند! چون نانشان در این شرایط که مردم در سختی باشند، به اصطلاحدر روغن است. سپاه نه توان مبارزه با آمریکا را دارد، نه توان مبارزه با اسرائیل، بلکه مگسی است که فقط مزاحمت ایجاد می‌کند و برای دفع یک مگس مزاحم این عاقلانه نیست که شما از آرپی‌چی استفاده کنید! اما این مگس تسه‌تسه (مگس ناقل نوعی بیماری) برای مردم ایران بیماری بهمراه دارد، این مگس که در فاضلاب چاههای جمکران رشد می‌کند، این روزها مریضی بدی را شیوع داده که بیم آن می‌رود مردم مجبور شوند تا از این خواب گران بیدار شوند و با یک سمپاشی کلی برای همیشه از شر مگسها و کرمهای آنها نجات یابند.

  • صیاد

    امثال غیب‌پرور هرگز به این سؤال پاسخ نمی‌دهند که چرا در زمان امضای برجام موشک پرانی می‌کردند تا برجام به نتیجه نرسد. و باز هرگز نخواهند گفت که در عملیات انتحاریِ جنگی‌احتمالی با آمریکا اینها قرار است چه چیزی بدست بیاورند! همچنین سؤال مهم‌تر این است که چرا این روزها که اسرائیل 200 بار مواضع سپاه و "بر و بچ" را بمباران کرده، سپاه لام تا کام اظهار نظری نمی‌کند! چرا این روزها قایق‌های گشتی سپاه مزاحم ناوهای آمریکایی نمی‌شوند؟ چرا پاسخ بمبارانهای اسراییل را نمی‌دهند که هر روز تعدادی از این سپاهیان را به امام‌شان وصل می‌کند!

  • کارو

    فعلاً که تنها بویی که می آید بوی تعفن رژیم آخوندی و ایضاً کودتای سپاه و بوی فاشیسم ملی-مذهبی ایرانی-شیعی است.

  • رحمان

    مسخره تر از این در جهان نیست, کسانی که ۴۰ سال تمام صبح تا شب تمام کارشان چیزی غیر از خالی بازی و حرف مفت نبوده (آتش سوزی سینما رکس, شارموته بازی گروگانگیری, "راه قدس از کربلا", نرمش قهرمانانه,....) حالا میگن طرف "خالی می بنده". آمریکا هیچ وقت قصد جنگ با آخوندهای عزیزش را نداشته است و همیشه فقط دنبال "تغییر رفتار" آخوندها بوده. "آسیب هایی" که این درازگوش بدان اشاره دارد چیزی نیست غیر دزدی و غارت و چپاول کشور و ملت که آخوندها و سپاه و بسیج دزدان اصلی و اساسی در ایران هستند. حالا که رژیم برای حفظ ذخایر ارزی, آگاهانه میلیونها میلیون ایرانی را روزانه به فقر و فلاکت می رساند, مردم ایران رساتر از هر موقع دیگر, یک صدا خواهند گفت: "دیگه تمومه ماجرا"!