ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گروه‌های کُرد را تهدید کرد

محمد باقری که به غرب کشور سفر کرده از اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خواست تا علیه گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی در این کشور اقدام کنند.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به احزاب و سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی مستقر در کردستان عراق هشدار داد و گفت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق موظف به کنترل این گروه‌ها هستند.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که به استان کرمانشاه سفر کرده عصر چهارشنبه ۱۸ مهر در حاشیه بازدید از نقاط صفر مرزی این استان به گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی که به‌گفته او قصد «به خطر انداختن امنیت کشور» را دارند هشدار داد و گفت: «ما با کسانی که امنیت ملت ایران را به خطر اندازند شوخی نداریم و ملت ایران در برابر ناامنی‌ها سکوت نخواهد کرد.»

باقری افزود نباید مقر «ضدانقلاب» در نزدیکی مرزهای ایران و در کشور همسایه وجود داشته باشد و «اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق موظف به کنترل این‌ها‌ هستند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حالی گروه‌های مخالف نظام در کردستان عراق را تهدید می‌کند که در هفته‌های نیروهای نظامی ایران برای زیر فشار قرار دادن این گروه‌ها به خاک عراق حمله کرده‌اند. سپاه پاسداران ۸ سپتامبر / ۱۷ شهریور با موشک‌های زمین به زمین مقر فرماندهی و اردوگاه آموزشی حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران را هنگام نشست شورای رهبری این احزاب در شهر کوی‌سنجق در اقلیم کردستان عراق هدف قرار داد. در این حمله موشکی دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۳۰ نفر مجروح شدند.

فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق و وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌های جداگانه‌ای حمله موشکی سپاه را محکوم کردند.

۲۱ شهریور در برخی شهرهای کردنشین ایران، از جمله سنندج، بانه، سنقر، پاوه، بوکان، مریوان، سرپل ذهاب، و قصرشیرین و مهاباد در اعتراض به این حمله موشکی و همچنین اعدام سه زندانی سیاسی کُرد به نام‌های رامین حسین‌پناهی، زانیار و لقمان مرادی اعتصاب عمومی شد. این اعتصاب عمومی به‌دعوت مرکز همکاری احزاب کردستان ایران صورت گرفت.

محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران یک روز بعد از اعتصاب عمومی شهرهای کردنشین، توان موشکی سپاه را به رخ احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی کشید و گفت توانمندی موشکی سپاه «پیام تعیین‌کننده‌ای» داشت.

در اعتراض به حملات سپاه پاسداران به مقر نیروهای کُرد، به سفارت‌های جمهوری اسلامی در پاریس، هلسینکی و آتن حمله شد.

ظهر ۸ مهرماه جاری نیز ایران از طریق پهپاد کوهستان کودو را بمباران کرد. حزب دموکرات کردستان ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از نیروهای پیشمرگه کردستان در این حمله زخمی شده است.

محمد باقری پیش از این در ۲۰ شهریور نیز از دولت عراق و اقلیم کردستان خواسته بود که مخالفان کرد را به ایران تحویل دهند. او گفته بود: «دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهد مقرهایی ایجاد شود که ناامنی اتفاق بیفتد و در واقع باید آن‌ها را تحویل ایران دهند. اگر نمی‌توانند تحویل دهند از کشور اخراج کنند و اگر این اتفاقات ناامن‌ساز اتفاق بیفتد اتفاقی که مجرمین و فرماندهان مجرم را از بین برد می‌تواند تکرار شود، این حق دفاع از خود است و نباید این ناامنی‌ها تکرار شود.»

با این حال سفین دزیی، سخنگوی دولت اقلیم کردستان تحویل اعضای احزاب کُرد مخالف جمهوری اسلامی را رد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • صدیق

    نکته آخر توصیه‌ای دوستانه به آقای باقری است: نمی‌دانم که آیا شما اصالتاً ایرانی هستید یا همانند نقدی و شاهرودی و دیگران ریشه عراقی و لبنانی دارید، بهرحال اگر ایرانی هستید یک بار برای همیشه کلاهتان را در خلوت خودتان قاضی کنید که این هموطن کُشی کجا بالاخره باید متوقف شود! ج.ا سه دهه فرصت داشت تا با یک آشتی ملی تمام گروهها و مردم ایران را بداخل دعوت کند و متمدنانه انتخاباتی آزاد برگزار کند. اما در عوض چه کرد؟ در تمام دنیا دست به ترور و کشتار زد و هرگز فرصت هیچ گفتگو و مذاکره‌ای نداد. شما با این روش تا کجا می‌خواهید پیش بروید؟ کشتار تا کی؟ سرکوب تا کجا؟ ظلم و زورگویی تا کی؟ آیا به قوانین طبیعت اعتقاد دارید؟ اعتقاد دارید که بالاخره یک زورگوی گردن کلفت‌تر از شما روزی سر و کله‌اش پیدا خواهد شد و گردنتان را خواهد شکست؟ عمله ظلم نشوید تا کشور رنگ و روی آرامش بگیرد. با مردم ایران مهربان باشید که نجیب‌ترین مردم دنیا همین دشمنان داخلی شما هستند. پس راه دوستی را برگزینید که صلاح همه در آن است. بارها و بارها به همه ثابت شده که خامنه‌ای ملیجکی در دستان رهبران دیگر کشورهاست، آنها هر طور که بخواهند او را بازی می‌دهند. مشاعرش را از دست داده و در حال سوق دادن کشور به سمت ویرانی است. به خود بیایید و بیش از این ابزار دست دیگران نشوید.

  • صدیق

    مطلب بعدی، مشکل این نظام با تمام دنیاست! از ابتدای زایش این نظام، خمینی ناف طفل خَلَفَش را با دشمنی با شرق و غرب و صدام و کُردها، و بلوچها، و عربهای کشور و مجاهدین و مارکسیستها و ملی مذهبی‌ها و بهایی‌ها و مسیحیان و یهودیان و توده‌ای‌ها و سلطنت طلب‌ها و آزادیخواهان و الی‌ماشاءالله تا دلتان بخواهد این نظام در داخل و خارج کشور دشمن دارد، که به زعم خودشان دشمن "ملت" هستند!؟ اما سوالی که پیش می‌آید این است که اگر دشمنان داخلی فوق را از ملت ایران حذف کنیم آیا کسی در داخل کشور باقی خواهد ماند؟! شاید حوضش!! لذا نماینده خامنه‌ای بجای نصیحت و یا درخواست از سایر کشورها برای کنترل و سرکوب مردم ایران، بهتر بود ابتدائاً با مردم خود آشتی می‌کرد و مثل انسانهای متمدن سکان کشوری را که غصب کرده‌اند به منتخب مردم ایران (هرکس و هر حزبی که هست) باز می‌گرداندند.

  • صدیق

    نام بردن از ملت ایران و سخن از جانب ملت توسط شخصی که منسوب رهبری نامشروع در کشورمان است، سخنی به گزاف و خطاست (نامشروع بودن رهبری خامنه‌ای توسط عالمان دینی شیعه چون منتظری و کدیور و بسیاری دیگران به تفصیل تشریح شده است). چون چنین کسی که چنین جایگاه وسمتی را غصب کرده هرگز نماینده ملت ایران نیست تا از جانب ملت ایران صحبت کند. ایشان حداکثر نماینده حزب‌الله و حوثی‌ها می‌تواند باشد.

  • کارو

    این سروصداها و هارت و پورت ها بیشتر به عنوان عملیاتی روانی انجام می شود و هدف آن این است که در ذهنیت طبقۀ متوسط غیرکورد در ایران، از کوردها و البته دیگر ملیت های این سرزمین یک «دیگری» بسازند که امنیت مردم را به خطر انداخته و تهدیدی برای امنیت کشور است. تاریخ ثابت کرده که کوردها تنها در سرزمین خودشان میجنگند، کاری با مناطق دیگر ندارند، با نیروهای غیرکورد مخالف رژیم رابطۀ خوبی دارند و از تاکتیک های ماجراجویانۀ تروریستی مانند بمب گذاری و حمله به اماکن عمومی که جان تودۀ مردم را به خطر می اندازد استفاده نمیکنند. مبارزۀ گروه های کورد همیشه در کوهستان بوده و چند مورد جنگ شهری هم در مناطقی بوده که احزاب نفوذ توده ای به دست آورده و نیروهای رژیم در اقلیت محض بوده اند. بیشتر مبارزۀ گروه های کورد معنوی و مدنی بوده و اسلحه همواره و صرفاً یک تاکتیک برای سیاسی کردن مبارزۀ فرهنگی و مدنی و تبدیل آن به یک قدرت قابل اتکا بوده است. بهتر است به این ژنرال پیر بگویید به جای این هارت و پورت ها به فکر اقتصادتان باشید، که به زودی با ورشکستگی صندوق بازنشستگان با سیل خانواده های معترض و جوانان بیکار مواجه خواهید شد. هر اعتراضی علتی دارد و بهتر است به جای اینکه پول این مردم بیچاره را خرج موشک و تانک کنید و به کوردستان و اهواز و بلوچستان یورش بیاورید، آن پول را صرف زندگی همین مردمی کنید که از دست خودتان و حکومتتان و اقتصادتان و نیروهای امنیتیتان به تنگ آمده اند. تاریخ ثابت کرده کوردها با رژیم مشکل دارند و از حقوق خود عقبنشینی نمیکنند و مردم ایران و کوردستان هم دوشادوش هم در برابر شما با یکدیگر متحد و همصدا هستند. یا تغییر را از بالا آغاز کنید و یا اینکه منتظر تغییری کوبنده از پایین باشید.