ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

استعفای رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی پذیرفته شد

وزارت ورزش ایران با استعفای رسول خادم موافقت کرده است. او ۹ آبان برای دومین بار استعفا داد. «دورویی» مسئولان در منع مسابقه با حریفان اسرائیلی آغازگر جدایی او بود.

به گزارش رسانه‌های ایرانی، وزارت ورزش ایران با استعفای رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران موافقت کرده است. او ۹ آبان برای دومین بار استعفا داد.

رسول خادم در حال مربی‌گری (عکس: آرشیو)

به گزارش وب‌سایت خبری «ورزش سه»، علیرضا حیدری، امیررضا خادم و حسن رنگرز به عنوان گزینه های اصلی جانشینی رسول خادم مطرح شده‌اند.

نارضایتی این قهرمان سابق کشتی ایران از بهمن گذشته آغاز شد، وقتی علیرضا کریمی، کشتی‌گیر ایرانی و حمیدرضا جمشیدی، مربی تیم ملی امید کشتی این کشور به دلیل باخت عمدی جهت رویارونشدن با کشتی‌گیری اسرائیلی در مسابقات جهانی این رشته ورزشی تعلیق شدند.

باخث عمدی کریمی واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت. مسئولان ایرانی همچون گذشته به تقدیر از کشتی‌گیر ایرانی و مربیان پرداختند، علی خامنه‌ای، رهبر ایران حضوراً از او قدردانی کرد، و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در پیامی خطاب به این کشتی‌گیر ایرانی به انتقاد از تهران پرداخت.

خود کریمی پس از این شکست گفته بود که پس از شنیدن دستور مربی برای واگذاری مسابقه، انگار «دنیا روی سرم خراب شد.»

چرا خادم استعفا داد؟

رسول خادم آن زمان پس از این اتفاق به مسئولان هشدار داد که اگر حاضرنشدن کشتی‌گیران یا ورزشکاران ایران مقابل رقیبان اسرائیلی تکرار شود، «این بار کشتی یا هر رشته ورزشی دیگر تعلیق خواهد شد.»

هشدار او با واکنش برخی چهره‌های تندرو از جمله غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مواجه شد که گفته بود: ‌«ما به کمتر از نابودی اسرائیل راضی نیستیم. چنین اظهارنظرهایی جای تأسف دارد، اگر زمانی یک چهره ورزشی موجه این خطا را می‌کند باید نصیحتش کنیم.»

خادم در پاسخ به سخنان غیب‌پرور نیز با انتشار نامه‌ای خطاب به مقام‌های نظامی و سیاسی نوشت:‌

«تمام سخن من به عزیزانی که نام “رژیم صهیونیستی” آنها را به یاد خط قرمز نظام سیاسی می‌اندازد این است که، اگر به آنچه می‌گویید به عنوان یک اصل… اعتقاد دارید، سلاح بردارید و پیشاپیش ورزشکاران ملی‌پوش حرکت کنید. نه این که قهرمانان ملی را سپر بلای خود قرار دهید. هم شعار عدم مسابقه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را به عنوان خط قرمز و پیام انقلاب سر می‌دهید و هم پشت سر، تلاش می کنید ورزشکاران ایرانی از طریق گواهی پزشکی و یا به حریف قبلی باختن، به گونه ای تدبیر کنند که کسی متوجه عدم رویارویی آنها، با رژیم صهیونیستی نشود. آدمی را به این نتیجه می رساند که، شما به آنچه می‌گویید اعتقاد ندارید.»

هرچند خادم همان زمان استعفاء داد، با استعفای او موافقت نشد. او برای بار دوم ۹ آبان استعفاء داد و این‌بار کسی به دنبال بازگرداندن او نبود.

منع مسابقه ورزشی با اسرائیل و تیم‌های اسرائیلی بارها ورزشکاران ایران را از رسیدن به مدال بازداشته یا آنها را در کشورشان با تنبیه مواجه کرده است. مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو ملی پوش تیم فوتبال ایران مرداد گذشته در ترکیب تیم باشگاه وقت خود در یونان مقابل تیم مکابی تل آویو به میدان رفتند. این موضوع برای آن‌ها دردسرساز شد و تا مدتی به تیم ملی دعوت نشدند.

محمد کاهکش، ورزشکار پرورش اندام نیز به دلیل دریافت دعوت‌نامه از اسرائیل و اظهار علاقه برای حضور در مسابقات مربوط به این رشته ورزشی در آن کشور زندانی شد.

هرچند تیم‌هایی از نیروهای مسلح ایران و اسرائیل در «بازی‌های بین‌المللی ارتش‌ها» در رشته پزشکی صحرایی (امدادرسانی در میدان جنگ) با یکدیگر مسابقه دادند. این رویارویی مستقیم نبود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.