ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خزانه‌داری آمریکا چند شرکت و فرد روس و ایرانی را تحریم کرد

صدور مخفیانه نفت در پوشش اقلام بشردوستانه برای تحکیم رژیم اسد. شرکت دارویی و پزشکی تدبیر کیش در فهرست تحریم‌ها قرار دارد. پول‌ها به جیب سپاه سرازیر می‌شده.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه سه‌شنبه ۲۹ آبان/ ۲۱ نوامبر بیش و کم همزمان با انتشار بیانیه ترامپ درباره ضرورت تداوم شراکت آمریکا با عربستان سعودی، چند شرکت روسی و ایرانی و همچنین شش فرد را به دلیل مشارکت در صدور نفت به سوریه در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

فروردین/ مارس ۲۰۱۸: نفت‌کش ایرانی «دلاور» با پرچم جمهوری مالت در سواحل سنگاپور (عکس: آرشیو)

وزارت خزانه‌داری آمریکا همزمان با انتشار بیانیه ترامپ درباره چشم‌انداز روابط آمریکا با عربستان بعد از قتل خاشقجی، در سایت خود اطلاعیه‌ای منتشر کرد. بر اساس این اطلاعیه شبکه‌ای از شرکت‌های روسی و ایرانی به دلیل صدور مخفیانه میلیون‌ها بشکه نفت به سوریه تحت تحریم اقتصادی قرار گرفتند.

میربیزنس بانکِ مسکو که به بانک ملی ایران وابسته است، شرکت دارویی و پزشکی تدبیر کیش و شرکت گلوبال ویژن گروپ که دفتر اصلی آن در مسکوست در فهرست تحریم‌ها قرار دارند. پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک پارسیان را به دلیل مشارکت در حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و سایر شبه‌نظامیان شیعه تحت تحریم قرار داده بود. بانک پارسیان عمده تراکنش‌های مالی برای واردات دارو و اقلام بشردوستانه به ایران را به عهده دارد. اکنون «تدبیر کیش» هم که یک شرکت دارویی‌ست، به دلیل مشارکت در صدور مخفیانه نفت به سوریه تحت تحریم قرار گرفته است.

دو شهروند ایرانی به نام‌های رسول سجاد و حسین یعقوبی میاب هم تحریم شده‌اند. یعقوبی میاب معاون بین‌الملل بانک مرکزی است. یک شهروند روس به نام آندری دوگایف، دو شهروند سوری به نام‌های حاجی عبدالناصر و محمد عامر الشویکی، صاحب شرکت گلوبال ویژه گروپ، و یک شهروند لبنانی به نام محمد قاسم البزال نیز تحت تحریم قرار گرفته‌اند.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته است: این شرکت‌ها و این اشخاص در قالب یک طرح پیچیده رژیم اسد را تقویت کرده‌اند و زمینه‌‌های «فعالیت‌های پلید» ایران در سوریه را فراهم آورده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید در عملیات صدور مخفیانه نفت به سوریه، روسیه امکانات لازم برای انتقال نفت را فراهم کرده. ایرانی‌ها فروش نفت و جابجایی پول‌ها را به عهده داشته‌اند.

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸، ۱۶ کشتی که در میان آن‌ها ۴ کشتی روسی حضور داشتند، سیستم ناوبری خود را خاموش کرده‌اند و نفت ایران را در پوشش اقلام انسان‌دوستانه و کالاهای ضروری به سوریه انتقال داده‌اند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین می‌گوید پول فروش نفت به سوریه به جیب سپاه پاسداران، حماس و حزب‌الله لبنان سرازیر شده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.