ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دولت تونس برابری زن و مرد در ارث را تصویب کرد

کابینه تونس لایحه برابری زن و مرد در ارث را روز جمعه ۲۳ نوامبر/ دوم آذر تصویب کرد. این قانون بعدا به پارلمان این کشور فرستاده می‌شود تا پس از بررسی، در صورت تصویب به صورت قانون در‌آید.

کابینه تونس لایحه برابری زن و مرد در ارث را روز جمعه ۲۳ نوامبر/ دوم آذر تصویب کرد. این قانون بعدا به پارلمان این کشور فرستاده می‌شود تا به بررسی گذاشته شود و در صورت تصویب به صورت قانون در می‌آید.

عکس از آرشیو

این طرح از سوی رییس جمهوری تونس، محمد باجی قائد سبسی، در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ به مناسبت روز ملی زنان در این کشور پیشنهاد شده بود.

در همان دوران او کمیته آزادی‌های فردی و برابری را تشکیل داد تا اصلاحاتی را در سیستم قانونی تونس ایجاد کند و آزادی‌های فردی را در این کشور گسترش دهد.

سبسی گفته بود پیشنهادهای او بر مبنای قانون اساسی تونس است که تاکید می‌کند تونس کشوری متمدن است که بر مبنای شهروندی، اراده مردم و حاکمیت قانون بنا شده است.

او گفته بود به کسانی که تمایل به قوانین شریعت دارند، این امکان داده شده که به آن عمل کنند.

تابستان امسال حزب اسلامگرای النهضه که اکثریت پارلمان را در دست دارد، لایحه پیشنهادی رییس جمهوری را رد کرد و اعلام کرد به هر طرحی که قوانین سکولار را به این کشور تحمیل کند، رای منفی خواهد داد.

رییس شورای حزب النهضه، عادل کریم الهارونی گفته بود از حقوق زنان در زمینه ارث حمایت می‌‌کند اما بر مبنای قوانین و لوایحی که هویت این کشور را حفظ کند.

یک نظرسنجی که در سال ۲۰۱۷ از سوی موسسه جهانی جمهوری‌خواهان انجام شد، نشان داد ۶۳ درصد تونسی‌ها شامل ۵۲ درصد زنان با برابری ارث مخالف‌اند.
بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.