ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

#اعتراضات: تجمع بازنشستگان مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

گروهی از بازنشستگان حاضر به مذاکره با نمایندگان وزارت کار نشدند. به گفته مقام‌های دولتی بیش از نیمی از بازنشستگان درآمد ماهانه کمتر از خط فقر دارند.

در تهران صدها تن از بازنشستگان مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. آنها حاضر به گفت‌وگو با نمایندگان وزارتخانه نشدند.

تجمع بازنشستگان مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی-۶ آذر ۱۳۹۷

صدها تن از بازنشستگان در تهران صبح سه‌شنبه ۶ آذر با تجمع مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار توجه مسئولان دولتی به مطالبات‌شان و همچنین آزادی معلمان زندانی شدند.

بازنشستگان که دست‌نوشته‌هایی چون «خط فقر شش میلیون، حقوق ما دو میلیون تومان» و «بیمه کامل و درمان رایگان حق همه بازنشستگان است»، شعار دادند: «درد ما در شماست/ مردم به ما ملحق شوید و تا حق خود نگیریم/ از پا نمی‌نشینیم».

کانال‌های تلگرامی که اخبار اعتراضات کارگران و بازنشستگان را پوشش می‌دهند، تجمع امروز بازنشستگان را خوب ارزیابی و گزارش کردند: پس از شکل‌گیری تجمع اولیه افرادی از ساختمان وزارتخانه بیرون آمدند و از بازنشستگان خواستند تا نماینده‌هایشان را برای مذاکره به داخل ساختمان بفرستند».

به گزارش این منابع گروه اتحاد بازنشستگان، یکی از گروه‌های دعوت کننده به این تجمع، حاضر به مذاکره با مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشد اما نمایندگان گروه بازنشستگان پارک‌شهر برای گفت‌وگو به داخل ساختمان وزارتخانه رفتند.

جزئیات مذاکره نمایندگان گروه بازنشستگان پارک‌شهر و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتشر نشده، اما گروه اتحاد بازنشستگان گزارش کرد که پس از مدت کوتاهی این گروه نیز به بیرون بازگشتند و در کنار سایر بازنشستگان شعار دادند: معیشت،امنیت، سلامت/ حق مسلم ماست، این همه بی‌عدالتی/ هرگز ندیده ملتی و ظلم و ستم کافیه/ سفره ما خالیه».

بازنشستگان همچنین دست‌نوشته‌هایی به همراه داشتند که بر آن نوشته شده بود: «معلم زندانی آزاد گردد» و «جای معلم زندان نیست».

یک ویدئو از تجمع بازنشستگان مقابل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در ادامه ببینید:

براساس اعلام منابع رسمی حدود ۷۰ درصد بازنشستگان و مستمری‌بگیران ایران درآمد ماهیانه کمتر از خط فقر دارند. به گفته ابراهیم رزاقی مدرس اقتصاد در ایران ۸۰ تا ۹۰ درصد بازنشستگان درآمد زیرخط فقر دارند.

دولت جمهوری اسلامی وعده کرده که با افزایش پلکانی مستمری‌، پرداخت به بازنشستگان را افزایش دهد. به رغم تصویب این بند در قانون بودجه امسال، میزان افزایش مستمری بازنشستگان در سالجاری تا به حال به آنان پرداخت نشده است.

مسئولان صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی عدم تامین منابع مالی را دلیل پرداخت نشدن افزایش حقوق بازنشستگان اعلام کردند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.