ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معامله نفتی بن سلمان با هند، مشتری نفت خام ایران

ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر هند در حاشیه اجلاس جی ۲۰ بر سر سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های انرژی، تکنولوژی و کشاورزی گفت‌وگو کردند. هند بر اهمیت ثبات قیمت نفت تأکید کرد.

محمد بن سلمان و نارندرا مودی در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در بوئنوس آیرس دیدار و درباره سرمایه‌گذاری‌های مشترک در زمینه‌های انرژی، تکنولوژی و کشاورزی گفت‌وگو کردند. عربستان سعودی آمادگی خود را برای ساخت پالایشگاه در هند اعلام کرد و هند که دومین واردکننده بزرگ نفت از ایران است بر اهمیت ثبات قیمت نفت در بازار جهانی تأکید کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و نارندرا مودی نخست‌وزیر هند در حاشیه اجلاس جی ۲۰ در بوئنوس آیرس دیدار کردند.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی به‌نقل از مقامات سعودی جمعه ۳۰ نوامبر / ۹ آذر از دیدار محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در حاشیه اجلاس جی ۲۰ خبر داد. بن سلمان در این دیدار برنامه‌های خود را برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی، کشاورزی و انرژی هند اعلام کرد.

دو رهبر هند و عربستان سعودی که برای شرکت در اجلاس جی ۲۰ در آرژانتین به‌سر می‌برند در محل اقامت بن سلمان در بوئنوس آیرس دیدار کردند و در مورد تمایل عربستان سعودی به عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی به هند بحث و گفت‌وگو کردند.

هند پس از چین دومین مشتری بزرگ نفت ایران است. آمریکا به‌تازگی به هندوستان معافیتی ۱۸۰ روزه از تحریم‌های نفتی ایران اعطاء کرده است. دهلی نو و تهران در حال تکمیل ساز و کاری هستند که بر اساس آن هند پول نفت ایران را تماماً به روپیه خواهد پرداخت.

نارندرا مودی با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه ایران و احتمال کاهش عرضه نفت در بازار جهانی و نوسانات آن، بر اهمیت ثبات قیمت نفت تأکید کرد.

عربستان سعودی در نظر دارد برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی، در هماهنگی با سایر اعضای اوپک میزان تولید نفت خام را به میزان یک میلیون و چهار صد هزار بشکه در روز برابر با یک و نیم درصد تولید روزانه نفت خام در جهان کاهش دهد.

ویجای گوخال، معاون وزیر خارجه هند گفته است که رهبران سعودی و هند درباره راه‌هایی که عربستان سعودی بتواند به ثبات قیمت نفت کمک کند ـ به‌ویژه برای هند ـ صحبت کردند.

هند سومین واردکننده بزرگ نفت در جهان است و در ماه‌های اخیر همزمان از یک سو با افزایش قیمت نفت و از سوی دیگر با کاهش ارزش پول ملی خود مواجه شده است.

عربستان سعودی به هند گفته است که در برابر افزایش تقاضای نفت خود را متعهد می‌داند و اختلالات عرضه در بازار نفت را «تعدیل» خواهد کرد.

محمد بن سلمان همچنین اعلام کرد که شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در پالایشگاه‌های نفتی هند سرمایه‌گذاری خواهد کرد، از جمله در ساخت یک پالایشگاه بزرگ نفتی در غرب هند.

رهبران دو کشور همچنین از تمایل دو کشور در سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی صحبت کردند.

به‌گفته ویجای گوخال، ولیعهد سعودی همچنین درباره سرمایه‌گذاری‌های آینده در بخش‌هایی مانند فن‌آوری و کشاورزی با نخست‌وزیر هند گفت‌وگو کرد. راه‌هایی که عربستان سعودی بتواند محصولات کشاورزی هند را جایگزین واردات کشاورزی خود از کشورهای دیگر کند نیز مورد بحث قرار گرفت.

شرکت محمد بن سلمان در اجلاس جی ۲۰ نخستین حضور او در یک مجمع بین‌المللی پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی است که حدود یک ماه پیش در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید. مسئولان سعودی در قتل او دست داشتند.

نارندرا مودی که از سال ۲۰۱۴ در رأس دولت ناسیونالیست هند قرار دارد به‌دنبال گسترش روابط این کشور با عربستان سعودی و دیگر کشورهای اسلامی است تا بتواند به گسترش سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی هند دست یابد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.