ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جنگ تجاری آمریکا و چین: آتش‌بس ۹۰ روزه

رهبران آمریکا و چین در جریان اجلاس گروه ۲۰ موافقت کردند تا جنگ تعرفه‌ای خود را برای ۹۰ روز متوقف کنند. این تصمیم فرصتی است برای گفت‌وگوهای بیشتر میان نمایندگان دو کشور.

دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ، رهبران آمریکا و چین طبق قرار در جریان اجلاس گروه ۲۰ در آرژانتین دیدار و موافقت کردند تا جنگ تعرفه‌ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان را برای ۹۰ روز متوقف کنند. این تصمیم فرصتی است برای گفت‌وگوهای بیشتر میان نمایندگان دو کشور.

دیدار رهبران چین و آمریکا در اجلاس جی ۲۰

در نخستین دیدار دو رهبر پس از آغاز جنگ تجاری میان دو کشور و در ضیافت شام رهبران دو کشور در حاشیه اجلاس رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان در بوینس‌آیرس، دونالد ترامپ تصمیم خود را برای وضع تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین فعلا تعلیق کرد و موافقت کرد تا از روز اول ژانویه تعرفه‌ جدیدی بر کالاهای چینی وضع نکند. شی جین‌پینگ هم وعده داد که واردات کالاهای آمریکایی را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، روز شنبه اول دسامبر رهبران حاضر در اجلاس گروه ۲۰ درباره بیانیه‌‎ای مشترک برای اختلافات تجاری به توافق رسیدند.

جنگ تجاری آمریکا و چین

رئیس‌جمهوری آمریکا در اوایل ماه مارس از طرح خود برای وضع تعرفه بر واردات فولاد و آلومینیوم در راستای سیاست «اول آمریکا» پرده برداشت. او تا کنون چندین کشور را از تعرفه‌های جدید مستثنا کرده، اما چین در میان آنها نیست.

ترامپ در اواخر مارس تعرفه‌هایی بر حدود ۶۰ میلیارد دلار کالای چینی وضع کرد و محدودیت‌های جدیدی بر سر راه سرمایه‌گذاری پکن در صنایع تکنولوژی آمریکا قرار داد.

چین نیز به تلافی بر برخی از محصولات آمریکایی تعرفه وضع کرد.

ترامپ در هفته جاری نیز استراتژی فشار بر چین را پیگیرانه دنبال کرده است. او خواستار اجرای هرچه سریع‌تر طرحی‌ شد که طبق آن تعرفه‌ها بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی باید از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش یابد.

ترامپ همواره دولت‌های پیشین آمریکا را به سهل‌انگاری در برابر شرکت‌های چینی متهم کرده و مدعی است این شرکت‌ها از قوانین تجاری سوء‌استفاده می‌کنند و حقوق مالکیت معنوی و فکری را رعایت نمی‌کنند.

او اقدامات تجاری چین را دلیل بسته‌شدن ۶۰ هزار کارخانه در آمریکا و از دست رفتن شش میلیون فرصت شغلی می‌داند.

آمارها نشان می‌دهد در ۲۰۱۷ چین ۵۰۵ میلیارد دلار کالا به آمریکا صادر کرده است. شرکت‌های آمریکایی نیز ۱۳۵ میلیارد دلار از کالاهایشان را به چین صادر کرده‌اند. ترامپ گفته است این تفاوت باید از بین برود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.