ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: سازمان‌های امنیتی کشورهای همسایه علیه ما وارد عمل شده‌اند

محمود علوی شرایط امنیتی کنونی در ایران را متفاوت با سال‌های گذشته دانست و گفت پشتیبانی تدارکاتی سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای همسایه از گروه‌های تروریستی «با تمام معنا» ادامه دارد.

نتانیاهو به‌تازگی از آمد و رفت مأموران امنیتی اسرائیل به ایران برای رصد برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی خبر داده بود. اکنون وزیر اطلاعات ایران می‌گوید ایران با شرایطی مواجه شده که سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه و حتی کشورهای دوردست مستقیم علیه امنیت آن وارد عمل شده‌اند و به حمایت خود از گروه‌های تروریستی «با تمام معنا» ادامه می‌دهند.

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، سه‌شنبه ۲۷ آذر در مجلس اعلام کرد که شرایط امنیتی ایران امروز متفاوت با سال‌های گذشته است. او گفت: «امروز با شرایطی مواجه هستیم که سرویس‌های امنیتی کشورهای همسایه و حتی کشورهای دوردست مستقیم علیه امنیت کشور ما وارد عمل شده‌اند.»

او افزود این سرویس‌های امنیتی «از جریان‌های تروریستی با تمام وجود به صورت نقدی، کالایی و آموزشی حمایت تمام عیار می‌کند» و «پشتیبانی لجستیکی از گروه‌های تروریستی توسط سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای همسایه با تمام معنا ادامه دارد.»

جمهوری اسلامی در سال‌های گذشته به‌ویژه در مرزهای شرقی خود با چالش‌های بزرگی مواجه بوده و گروه‌هایی که تروریست می‌خواند بارها مرزبان‌های ایرانی را ربوده‌اند. در مرزهای غربی کشور نیز گروه‌های مخالف کُرد را که در اقلیم کردستان عراق مستقر هستند دشمن خود می‌داند و چند بار نیز از جمله با پرتاب موشک مواضع آن‌ها را مورد حمله قرار داده است.

وزیر اطلاعات می‌گوید سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای همسایه در سال‌های اخیر «شرایطی را فراهم کردند که اگر قبلاً تیم‌های تروریستی در جنوب شرق، شمال‌غرب یا جنوب غرب کشور با یک پیکان وانت و چند اسلحه کلاشینکف وارد می‌شدند امروز با ماشین‌های نو شاسی بلند و تیزرو و موتورهای قوی با اسلحه‌های تیربار فشنگ‌های بسیار زیاد و یا حتی توپ‌های ۲۳ میلی‌متری ضدهوایی وارد مرزهای ما می‌شوند و تعرض می‌کنند.(...) قبلاً آموزش‌ها در حد آموزش‌های ابتدایی چریکی و نظامی می‌دیدند اما الان اضافه بر این آموزش‌ها، آموزش‌های اطلاعاتی می‌بینند که چگونه تماس‌ها، ارتباطات و رفت‌وآمدهای خودشان را بتوانند از دید عوامل اطلاعاتی پنهان کنند.»

او همچنین سرویس اطلاعاتی اسرائیل را متهم کرد که «با تمام توانش وارد عمل شده است و تیم‌های تروریستی را ساماندهی می‌کنند».

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل یکشنبه ۱۶ دسامبر / ۲۵ آذر در برابر گروهی از دیپلمات‌ها در وزارت خارجه‌ این کشور در اورشلیم گفت که مأموران اطلاعاتی اسرائیل همچنان به عملیات خود در ایران ادامه می‌دهند تا جاه‌طلبی‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی را خنثی کنند.

او گفت: «ما همه جا در جهان در رابطه با برنامه‌ هسته‌ای ایران مبارزه می‌کنیم. مأموران ما به تناوب از این کشور دیدن می‌کنند تا تحولات را زیر نظر داشته باشند.»

اسرائیل پیشتر هم اعلام کرده بود که در ایران عملیات مخفی انجام می‌دهد تا برنامه‌ اتمی این کشور را خنثی و توافق هسته‌ای با ایران را نابود کند.

نتانیاهو در ماه آوریل سال جاری اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ هزار سند از بایگانی تهران قاچاق کرده که در آن‌ها برنامه‌ هسته‌ای ایران تشریح شده است.

وزیر اطلاعات ایران با بیان این‌که وضعیت بودجه‌های امنیتی در جمهوری اسلامی همان وضعیت قبل از شرایط کنونی است و تغییری نکرده است، گفت: «طبیعی است که وقتی لجستیک و تجهیزات وزارت نامتناسب با حرکت و بسیج دشمن باشد ما با تهدیدات مقداری مشکل‌تر حرکت می‌کنیم.»

به‌گفته او «وزارت اطلاعات پیشگیری را مقدم بر درمان قرار داده است» و «برای پیشگیری از چالش‌های امنیتی بیش از ۳۰ گزارش راهبردی را طی ۱۰ ماه گذشته در اختیار مقامات عالی نظام قرار داده است».

او گفت: «ما در چند سال پیش سه ماه یک بار یک تیم تروریستی را زیر ذره‌بین می‌بردیم اما در حال حاضر هفته‌ای دو تیم تروریستی را شناسایی می‌کنیم و اقدامات آن‌ها را خنثی می‌کنیم.» محمود علوی همچنین از شناسایی «بیش از ۳۰۰ تیم تروریستی» خبر داد و گفت: «الان با همه این شرایط وزارت اطلاعات موفق شده از هر صد اقدام تروریستی ۹۷ تا ۹۸ اقدام آن‌ها را خنثی کند و تنها یکی دو مورد موفق شدند.»

مقامات ایران بارها در تبلیغات خود از امنیت کشور سخن گفته‌اند اما در سال‌های اخیر چند مورد اقدام تروریستی مهم در ایران، از جمله حمله همزمان به ساختمان مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی در ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ و حمله به رژه سالگرد آغاز جنگ هشت‌ساله ایران و عراق در اهواز، در ۳۱ شهریورماه سال جاری، این امنیت را شکننده نشان داده است.

در حملات همزمان به ساختمان اداری مجلس و مقبره آیت‌الله خمینی ۱۷ نفر از محافظان و کارمندان مجلس و مردم عادی کشته و ۵۲ نفر زخمی شدند. مسئولیت این حملات را گروه «دولت اسلامی» (داعش) برعهده گرفت. در حمله تروریستی چهار مهاجم مسلح به رژه نظامی در اهواز ۲۶ تن از جمله چندین عضو سپاه پاسداران کشته و ۶۱ نفر مجروح شدند.

پیش از این محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفته بود که آمریکا، اسرائیل و «عوامل منطقه‌ای آن‌ها قطعاً جاسوسانی در بخش‌های مختلف کشور و دستگاه‌های گوناگون جاسازی کرده‌اند» و «بخش‌های مختلف، باید جاسوسی را جدی بگیرند».

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    قدیما یکی که کارهای غیر انسانی انجام میداد میگفتند روانیست. من همینجا معذرت میخواهم کاز این کلمات استفاده میکنم. متاسفانه باید بگویم قدرت طلبان ایران تعادل روانی ندارند چون هرگاه در وسایل ارتبات جمعی صحبت میکنند فقط از موشک٫ تحدید٫جنگ ٫دخالت میگویند. در صورتی که کشورهای پیشرفته از حسن همجواری و همکاری صحبت میکنند.ومثال دیگر وضع در کارهای داخل کشور هم همین است. وقتی در جایی به خاطر گرانی اعتراضی صورت میگیرد خوب این حق طبیعی همه انسانهاست . در ایران سیاست مدارها فرمانده هان ارتش استانداران همه شروع به تحدید میکنند. این مرام شما با انسانیت و اخلاق همراه نیست. شاید بهتر باشد یک نگاهی به کشورهای اسکاندیناوی بیندازید

  • روزبه

    با توجه به رفتار جمهوری اسلامی در داخل و خارج این عکس العمل کشورهای دیگه طبیعیه. هر جا آشوبی بپاس جمهوری اسلامی در آن دخیل است و آتش بیار معرکه. ما با چند کشور روابط نورمال و دوستانه داریم؟ رژیم پایگاه مردمی اول انقلاب را هم از دست داده و این بیزاری مردمی شرایط و زمینه رشد و عضو گیری در بین مردم را از طرف گروهای متخاصم مساعد کرده و از طرفی کشورهای خارجی برای ضربه زدن به رژیم از این گروه ها حمایت مالی و نظامی میکنند همان کاری که ملاها با پول مردم در یمن و عراق و یه و لبنان و هزار جای دیگر میکنند. خلاصه کلام هوا پسه.

  • فرزاد

    جمهوری اسلامی از زمان پیدایش، مدام در کار تشکیل گروههای شبهه نظامی، و حمایت آنها با پول و اسلحه و آموزش، و در خدمت گرفتن آنها برای منافع حزبی و ترویج "فرقه‌ای از شیعه" برای اهداف خود بوده است. کم نیستند دادگاههایی در سراسر دنیا که رهبران و گروههای تحت حمایت جمهوری اسلامی را با دلایل متقن به دست داشتن در بمب‌گذاری و ترور محکوم کرده‌اند، و تقریباً برای هیچ کس شائبه‌ای نمانده که جمهوری اسلامی در تمام این سالها در شرارت و آدمکشی و قتل و ترور و قاچاق و پولشویی دست داشته و دارد. کشورهای منطقه و بالاخص کشورهای آسیب دیده در بحران سازی‌های جمهوری اسلامی بنابر مصلحت‌هایی تاکنون بطور مستقیم و تمام عیار مقابله به مثل نکرده‌اند، اما زمانی که هستی‌شان به خطر بیافتد، قطعاً برای آنها هم آسان است تا از این روشها استفاده کنند. جمهوری اسلامی، این برادر شرور، محکوم خواهد بود تا ابد با شرورها مبارزه کند، چون این همان چیزی است که از زمان پیدایشش انتخاب کرده است (وجودش تولید شرّ می‌کند و همزادش شرّ است). اما امیدوارم ما مردم ایران (برادر صالح و صلح‌طلب) در این جنگ همه چیزمان را از دست ندهیم، و دستکم بتوانیم کشوری آرام، با ثبات و دمکرات برای فرزندانمان فراهم کنیم. هاشمی شاهرودی، سَلَفِ صادق آملی لاری‌جانی، "فرزاد کمانگر" را اعدام کرد فقط به این دلیل که از فرزاد خواسته بودند تا به همکاری با پژاک (شاخه‌ای از پ‌ک‌ک) اعتراف کند. فرزاد همکاری‌ با پژاک را رد کرده‌ بود. و گفته بود اگر می‌خواهید بدانید چه کسی با پ‌ک‌ک همکاری می‌کند و به آنها سلاح می‌دهد، سر نخ آن را باید در منزل جناب وزیر میلیاردر جمهوری اسلامی پیدا کنید.

  • فرزاد

    سالها قبل فیلمی دیدم از دو برادر، یکی از آنها شرور و دیگری صلح طلب و درستکار. پدر آنها استاد منحصر به فرد فنون رزمی بود و هر دو پسر خود را آموزش می‌داد. هر دو پسر به یک اندازه باهوش و قوی بودند، اما یک روز استاد، که مردی دانا و درستکار بود بر پسر شرور خود خشم گرفت و او را از خانه بیرون انداخت. سالها گذشت و پسر شرور صاحب کارتل‌های بزرگ قاچاق و خلافکاری شد، و پسر صلح‌طلب او تبدیل به یک استاد چیره دست هنرهای رزمی شد. نهایتاً این دو برادر با هم روبرو شدند و بر سر یک موضوع با هم اختلاف پیدا کردند، و در درگیری با هم کشته شدند. پسر صلح‌طلب و درستکار تمام عمر را در صلح و آرامش زندگی کرد و تنها زمانیکه تصمیم گرفت در مقابل برادر شرور خود بایستد، با او جنگید. ولی پسر شرور تمام عمر خود را در شرارت گذراند و با شرارت زندگی کرد، جنگید و مرد. فیلم، زمان پس از مرگ آنها را نیز به تصویر کشید. پسر صلح‌طلب به آرامش ابدی رسید، اما پسر شرور در جنگی که هیچگاه تمامی نداشت، شروع به کشتن زامبی‌هایی کرد که هیچ پایانی بر تمام شدن آنها نبود.

  • کلام

    خود کارگزاران و اعضای باسابقهء سپاه از بزرگترین جاسوسان اسرائیل و آمریکا هستند. سایت "کلمه" چند مقالهء مفصل راجع به برادران جاسوس سپاه داشت. مسولین سابق میز ضد اطلاعات اسرائیل در سپاه و وزارت اطلاعات, هر دو به جرم جاسوسی دستگیر و اعدام شدند.

  • حمزه

    باید دید که این اقدامات اخیر در اثر چیست؟ آقای وزیر حتما اطلاع دارند که کشور خودشان. چطور از کروه های نیابتی وجنگجویان مزدور حمایت میکند آموزش میدهد و تجهیز میکند،یک سوزن به پوست کلفت خود اول بزنید وبعد به دیگران جوالدوز. شما طوفانی که کاشته اید تازه نسیمش را احساس کرده اید.