ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمزمه‌های اتحادیه اروپا در مخالفت با اجلاس لهستان درباره ایران

وزیران خارجه اتحادیه اروپا هنوز رسماً اجلاس «صلح و امنیت در خاورمیانه» با توجه ویژه به ایران را به بحث نگذاشته‌اند. اتحادیه اروپا از غیاب ایران در این اجلاس خشنود نیست.

از هم‌اکنون پیداست که کشورهای عضو اتحادیه اروپا رغبت چندانی به شرکت در اجلاس «صلح و امنیت در خاورمیانه» با تمرکز ویژه بر نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ندارند. چند دیپلمات و مقام اتحادیه اروپا گفته‌اند که وزیران خارجه اتحادیه اروپا هنوز رسماً اجلاس لهستان با توجه ویژه به ایران را به بحث نگذاشته‌اند. اتحادیه اروپا از غیاب ایران در این اجلاس خشنود نیست.

خبرگزاری آسوشیتدپرس : اتحادیه اروپا از غیاب ایران در اجلاس لهستان خشنود نیست

وزیر خارجه آمریکا جمعه ۱۱ ژانویه در حین سفرش به خاورمیانه در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز اعلام کرده بود که اجلاس لهستان برای ثبات و آزادی در خاورمیانه با توجه ویژه به ایران در ۱۳ و ۱۴ فوریه در دو روز پیاپی برگزار می‌شود. به گفته مایک پمپئو «کشورهایی از آسیا، آفریقا، چند کشور غربی از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای خاورمیانه در این اجلاس شرکت می‌کنند. هدف از برگزاری این اجلاس این است که نقش «بی‌ثبات‌کننده ایران» در خاورمیانه خنثی شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس دیپلمات‌های اروپایی اما می‌گویند برگزاری اجلاس لهستان در مدت بسیار کوتاهی سازماندهی شده و از ایران هم دعوت نشده که در این اجلاس شرکت کند.

روز گذشته یک سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به فشردگی برنامه کاری فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود بعید است که موگرینی بتواند در این اجلاس شرکت کند.

این مقام اروپایی بامداد پنجشنبه ۲۷ دی/ ۱۷ ژانویه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در لندن گفته بود:

«ما از برگزاری کنفرانس "صلح و امنیت در خاورمیانه" اطلاع داریم اما با توجه به اینکه موگرینی در این ایام در سفر است، بعید به نظر می‌رسد که بتواند در این کنفرانس شرکت کند.»

چند دیپلمات و مقام اتحادیه اروپا که نخواستند نامشان افشا شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند که هنوز وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به طور رسمی درباره اجلاس «صلح و امنیت در خاورمیانه» با توجه ویژه به ایران بحث و گفت‌وگو نکرده‌اند.

اقدام به برگزاری یک اجلاس بین‌المللی با توجه ویژه به نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی تازه‌ترین ابتکار آمریکا در سطح جهانی برای اعمال فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی ایران است. مایک پمپئو مه ۲۰۱۸ شرط‌های دوازده‌گانه‌ای برای پایان تحریم اقتصادی ایران مقرر کرد. این شرط‌ها ناظر بر نفوذ جمهوری اسلامی در عراق و سوریه و یمن و لبنان، نظارت بر برنامه موشکی ایران و توقف برنامه هسته‌ای این کشور است. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه، عباس عراقچی، معاون سیاسی او و همچنین علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی برگزاری اجلاس لهستان را محکوم کرده‌اند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده که ایالات متحده قصد دارد ائتلافی در سطح بین‌المللی بر ضد جمهوری اسلامی و برای ایجاد «جهانی بهتر» ایجاد کند. در اجلاس لهستان، آینده سوریه نیز به بحث گذاشته می‌شود. پیش از آن اما در نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ ژانویه (۲۹ و ۳۰ دی آینده سوریه نیز یکی از موضوعات بحث‌برانگیز است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Nasim

    نشریه اکونومیست در گزارشی به ترانه‌های اخیر مهدی یراحی، خواننده پاپ در ایران، و حواشی این ترانه ها پرداخته است. در این گزارش آمده است که آقای یراحی پیشتر خواننده محبوب آیت الله‌ها بود و جایزه بهترین آلبوم را هم از دست وزیر ارشاد دریافت کرد، اما ترانه های او اکنون آستانه صبر آنها را می آزماید. اکونومیست در ادامه به ترانه «پاره سنگ» و کلیپ ضدجنگ آقای یراحی اشاره کرده است که در آن به مشکلات بازماندگان جنگ در خوزستان و اقلیت عرب در این استان اشاره پرداخته است. این همان ترانه‌ای است که نشریه «الشرق الاوسط» در گزارشی حدود دوهفته پیش نوشت که مهدی یراحی، خوانند عرب اهل اهواز، چند روز پس از انتشار کلیپ آن، از کار ممنوع شده است. آقای یراحی اوایل دی ماه نیز در اوج اعتراض های کارگران فولاد اهواز، با لباس این کارگران در کنسرت خود حاضر شد.

  • nader

    درود بر کیروش که با شجاعت حرفهای حقیقت را گفت .

  • sattar beheshti

    -گردهمایی امرای ارتش جمهوری اسلامی با هدف مقابله با براندازی و تغییرنظام از طریق فضای مجازی -عبدالرحیم موسوی: دشمن به دنبال تغییر نظام است در عرصه فضای مجازی، سومارها، خرمشهر‌ها و مهران‌ها در محاصره‎اند و حتی بیم سقوط می‌رود! - محمدحسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش: دشمن می‎خواهد نظام را تغییر دهد، پاسداری از انقلاب در فضای مجازی، امری حیاتی و مهم است. - رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش: انجام هر امری که مقدمه حفظ نظام اسلامی باشد واجب است - *** مجری تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی دررو ز قبلش برنامه ای درباره فضای مجازی و تاثیر آن در مبارزه با حکومت اسلامی داشت و گفت فضای مجازی زبان مردم ایران نیست!!